RO EN
The cart is empty

DELOITTE: Firmele anticipeaza reluarea normala a activitatii in prima parte din 2021

Doua din trei departamente juridice sunt implicate in aspecte care tin de siguranta angajatilor si se asteapta ca politicile legate de revenirea la locul de munca sa fie una dintre prioritati in viitor, in contextul in care peste jumatate dintre directorii juridici (51%) anticipeaza ca organizatiile lor isi vor relua nivelul obisnuit de functionare in prima jumatate a anului 2021, conform studiului Deloitte 2020 Legal Department Covud-19 Survey, efectuat in randul directorilor juridici si de conformitate din SUA. 
Aspectele legate de reglementare (47%), beneficiile angajatilor (44%), impactul asupra contractelor si a lantului de aprovizionare (43%) si domeniul cibernetic (42%) sunt pe urmatoarele locuri in topul chestiunilor juridice legate de Covid-19, conform respondentilor.
Majoritatea directorilor juridici (78%) spun ca volumul de munca al echipelor lor a crescut in contextul Covid-19, acestea avand numeroase sarcini legate de pandemie in paralel cu participarea activa la asigurarea continuitatii business-ului si la eforturile de securitate cibernetica, precum si in contextul in care masurile de control asupra costurilor au dus in unele cazuri la reducerea numarului de angajati. Conform studiului, 81% dintre organizatiile pentru care securitatea cibernetica se afla printre primele trei prioritati spun ca au un plan de a gestiona implicatiile juridice ale unui atac cibernetic, iar 55% dintre organizatiile care se confrunta cu intreruperi pe lantul de aprovizionare au inceput sa analizeze contractele afectate.
"Departamentele juridice erau deja supuse unei serii de provocari inainte de pandemie, cum ar fi presiunea de a-si imbunatati eficienta operationala in paralel cu mentinerea nivelului costurilor si de a colabora mai strans cu alte zone ale businessului. Pandemia a intensificat asteptarile, caci liderii de business apeleaza la echipele lor juridice pentru a putea lua decizii de business documentate temeinic. In acest context, primele optiuni accesibile departamentelor juridice sunt ajustarea modelului operational si adoptarea de noi solutii tehnologice precum chatboti specializati sau automatizarea unor procese", a spus Simina Mut, Partener la Reff & Asociatii | Deloitte Legal, coordonatoarea Centrului Global de Excelenta Deloitte Legal si a practicii Deloitte din Europa Centrala specializata in Legal Management Consulting.
Pentru a raspunde cerintelor tot mai mari, 62% dintre respondenti se asteapta la cresterea investitiilor digitale dedicate departamentelor juridice, in ciuda masurilor de mentinere a nivelului costurilor. Organizatiile investesc in tehnologii precum inteligenta artificiala, procesarea limbajului natural si automatizarea robotizata a proceselor si isi schimba abordarea privind managementul contractelor.
In Romania, Deloitte si Reff & Asociatii | Deloitte Legal au incheiat parteneriate cu Druid, Future WorkForce si RPAbox, companii care sunt lideri locali in domeniul transformarii digitale, pentru crearea unor solutii tehnologice dedicate departamentelor juridice, financiare si de resurse umane, cum ar fi chatboti si solutii pentru automatizarea proceselor repetitive si manuale prin tehnologie RPA si algoritmi de procesare a limbajului natural.
***
Reff & Asociatii | Deloitte Legal, una dintre cele mai importante societati de avocati din Romania, ofera servicii ce acopera domeniile financiar-bancar, concurenta, dreptul muncii, energie si mediu, insolventa, consultanta juridica de management, litigii, fuziuni si achizitii, sectorul public si drept imobiliar. Reff & Asociatii reprezinta Romania in reteaua globala Deloitte Legal, care are peste 2.500 de avocati in 85 de tari.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter