RO EN
The cart is empty

CIEL: Majorarea costurilor cu furnizorii scade efectul cresterii economice din 2021

Cresterea economica de 13%, peste nivelul anticipat, anuntata recent de Guvern, nu se reflecta in realitatea din mediul de business, sustin cei mai multi antreprenori romani, potrivit unui studiu realizat de CIEL Romania, unul dintre cei mai importanti producatori de software pentru companii. In schimb, aproape toti antreprenorii spun ca au crescut costurile cu furnizorii, iar multi dintre ei sustin ca instabilitatea si lipsa de predictibilitate vor persista in mediul de business din Romania, avand in vedere si contextul politic actual.
Aproximativ 62% dintre antreprenorii romani afirma ca nu resimt cresterea economica anuntata de Guvernul Romaniei, deoarece preturile la utilitati, precum si cele din magazine s-au marit semnificativ in aceasta perioada, arata studiul CIEL Romania. Pe langa acestia, mai mult de 26% dintre companii nu observa nicio schimbare reala fata de anul 2020, in ciuda cifrelor optimiste anuntate oficial, iar lipsa predictibilitatii cauzata de mediul politic creeaza nesiguranta in mediul de business.
„Antreprenorii romani au nevoie de mai multa predictibilitate, insa, dupa cum ne-am obisnuit de cativa ani, mediul politic creeaza mai degraba incertitudine in mediul de business”, declara Roxana Epure, Managing Partner CIEL Romania. „La toate acestea se adauga si restrictiile din pandemie, care afecteaza afacerile. In momentul de fata, singura sursa de predictibilitate este investitia in digitalizare, in solutii software care ofera date precise si ajuta la adoptarea unor decizii corecte si coerente, fara risc”, adauga Roxana Epure.
Datele CIEL Romania arata ca peste 71,4% dintre antreprenori recunosc ca, in 2021, gradul de predictibilitate in mediul de afaceri local a scazut in comparatie cu anul precedent, si doar 7,5% dintre respondenti considera ca a crescut.
Respondentii considera ca avansul economic anuntat de Guvern nu este sustinut de realitatea din piata, mai ales cand, pentru 91,8% dintre antreprenori, costurile cu furnizorii au crescut in aceasta perioada. Mai mult decat atat, doar 9,5% dintre companii au inregistrat cresteri ale cifrelor de afaceri.
Pe fondul unei piete nesigure, dupa cum arata datele din studiu, antreprenorii romani au decis sa acorde o mai mare importanta digitalizarii. Studiul CIEL Romania arata ca 45% din companii au facut investitii in digitalizare in timpul pandemiei, iar 37% planifica noi investitii in urmatoarele luni.
„Acestea softuri devin esentiale mai ales acum, cand realitatea incerta creste sentimentul de nesiguranta. Antreprenorii romani investesc din ce in ce mai mult in automatizari deoarece astfel de investitii ofera – pe langa reducerea costurilor, fidelizarea clientilor si eficientizarea timpului de lucru – cel mai inalt grad de predictibilitate in business. In contextul actual, cifrele concrete din rapoartele financiare generate de softuri ajuta intotdeauna la luarea unor decizii mai bune pentru propriul business”, incheie Roxana Epure.
Sumele alocate au fost pentru digitalizare au fost sub 1.000 de euro in 61,2% dintre cazuri, intre 1.000 si 3.000 de euro pentru 27,2% dintre companii si de peste 3.000 de euro pentru 11,6% dintre acestea.
Cele mai cumparate produse software de catre antreprenori sunt cele pentru firme medii – softuri de gestiune, e-commerce, productie si de contabilitate, dar si cele pentru firme mari – sisteme ERP, in multe cazuri customizate dupa nevoile specifice ale companiilor.
Dintre participantii la studiul CIEL Romania, 32% sunt furnizori de servicii, 25% activeaza in comert, 15% in constructii, 12% in IT, iar restul au afaceri si in industria producatoare de materiale, alimente sau confectii. Aproximativ 14% au o cifra de afaceri cuprinsa intre 1 si 5 milioane de euro, 2,7% trec de acest prag, iar 83% dintre antreprenorii respondenti au o cifra de afaceri sub 1 milion de euro.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter