RO EN
The cart is empty

REVEAL: Teama de inflatie ii determina pe romani sa consume mai putin

Prognoza pentru rata inflatiei din Romania a ajuns la 12.5% pentru finalul anului 2022, in urma ultimelor proiectii ale Bancii Nationale Romane. Cu toate acestea, in luna aprilie, rata inflatiei a atins un nivel record de 13,8% pe teritoriul tarii noastre.
Reveal Marketing Research a realizat un studiu reprezentativ la nivel national in randul locuitorilor din mediului urban, pentru a afla ce impact a avut cresterea inflatiei pentru romani.
Conform celui mai recent studiu Reveal Marketing Research, aproape jumatate dintre romani se considera informati cu privire la fenomenul inflatiei.
42% dintre romanii din mediul urban declara ca sunt informati sau foarte informati cu privire la fenomenul inflatiei. Categoriile de persoane care se considera mai putin informate despre acest subiect sunt femeile (35%), persoanele sub 35 de ani (34%) si cele cu venituri mici (35%). Mai mult, 72% dintre respondenti considera ca nivelul inflatiei din Romania este mai mare decat cel din alte tari, intr-o mai mare masura persoanele peste 45 de ani (88%) si cele cu venituri ridicate (80%).
 
Alimentele, combustibilul si utilitatile sunt categoriile de produse cele mai afectate de inflatie.
Cresterile mari ale cheltuielilor necesare satisfacerii nevoilor de baza sunt cele mai resimtite consecinte ale inflatiei. Astfel, romanii intervievati declara ca cele mai afectate de scumpiri categorii de produse sunt alimentele (77%), combustibilul (77%) si utilitatile (electricitate, gaz etc.) (70%). Acestea se afla la o distanta semnificativa de valoarea fata de urmatoarea categorie de produse masurate, materialele de constructii, care a inregistrat un scor de 17%.
 
Reducerea consumului este considerata a fi cea mai potrivita solutie pentru a face fata provocarilor financiare cauzate de inflatie.
6 din 10 respondenti considera ca reducerea consumului ar putea rezolva problema inflatiei, in masuri semnificativ mai mari barbatii (63%), persoanele peste 55 de ani (71%), dar si cele cu venituri ridicate (65%).
O alta potentiala solutie pentru combaterea efectelor inflatiei este cererea unei mariri de salariu, 42% dintre romanii din mediul urban preferand si aceasta optiune.
Tinerii intre 18-24 de ani sunt cei mai putin dispusi sa isi schimbe stilul de viata si sa isi modifice obiceiurile de consum (53%), acestia preferand in mai mare masura cererea unei mariri de salariu (58%).
Mai mult decat atat, un sfert dintre romani iau in considerare si emigrarea pentru a face fata provocarilor economice aduse de inflatie, alternativa mentionata in mai mare masura de persoanele cu venituri mici.
Guvernul si situatiile de conflict/ razboi, principalii responsabili pentru nivelul crescut al inflatiei.
Nemultumirea si neincrederea in institutiile statului iau amploare si ii determina pe 67% dintre respondenti sa considere guvernul ca fiind responsabil pentru nivelul inflatiei din Romania. Aceasta atitudine ostila este vizibila intr-o masura semnificativ mai mare in cazul persoanelor de peste 45 de ani (77%).
Situatiile de conflict sau razboi sunt considerate, de asemenea, cauze ale nivelului inflatiei (60%), semnalate intr-o masura mai mare de persoanele cu venituri ridicate (70%).
Urmatoarele 2 pozitii sunt ocupate de pandemie (42%) si de marile corporatii (31%), acestea fiind mentionate in mai mare masura de catre tinerii intre 18 si 24 de ani.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter