Rezultatele raportului PwC Global CEO Survey pentru Romania, editia din 2011, indica faptul ca directorii companiilor autohtone sunt optimisti cu privire la perspectivele pe termen mediu ale economiei locale, se arata intr-un comunicat al agentiei PricewaterhouseCoopers (PwC) Romania. "Pe masura ce temerile privind recesiunea se estompeaza, optimismul revine in randul mediului romanesc de afaceri. Rezultatele editiei de anul acesta a raportului Global CEO Survey pentru Romania arata ca directorii de companii sunt destul de optimisti cu privire la perspectivele pe termen scurt ale companiilor pe care le conduc, 43% dintre acestia declarandu-si increderea in capacitatea companiilor proprii de a obtine venituri mai mari in urmatoarele 12 luni. Aceste rezultate sunt peste media raspunsurilor la nivelul intregii Uniuni Europene, unde 40% dintre directorii generali s-au declarat increzatori in cresterea veniturilor companiilor pe care le administreaza in urmatorul an, insa directorii de companii din Romania sunt mai rezervati decat omologii lor la nivel global sau decat cei din Europa Centrala si de Est, care au afirmat acest lucru in proportie de 48%, respectiv 53%", se arata in studiul citat. In schimb, pe termen mediu si lung, perspectivele de crestere economica din Romania au un grad inalt de atractivitate pentru directorii de companii, 70% dintre acestia sustinand ca sunt foarte increzatori in potentialul companiilor lor de majorare a veniturilor in urmatorii trei ani, un procent semnificativ mai mare de incredere decat cel aratat de directorii de companii din pietele mature ale Uniunii Europene (47%). In mod remarcabil, directorii de companii din Romania par sa impartaseasca optimismul managerilor din piete emergente foarte dinamice, asa cum este China, unde 72% dintre directorii generali si-au exprimat un nivel ridicat de incredere in perspectivele de crestere a veniturilor companiilor lor in urmatorii trei ani. "In primii doi ani de recesiune, economia Romaniei s-a inscris intr-un proces treptat de restructurare, care o va pregati pentru dezvoltarea durabila. Directorii de companii au reinceput sa-si faca planuri pentru o perioada de crestere economica, mai degraba decat sa se concentreze pe supravietuirea in timpul crizei. Preocuparile legate de reducerea datoriilor si a costurilor au fost trecute in plan secundar, in vreme ce accentul cade acum pe intarirea pozitiei pe piata, pe dezvoltarea de noi produse care sa raspunda schimbarilor din comportamentul consumatorilor, pe managementul talentelor-cheie si pe ajustarile strategice in structura organizatorica a entitatii economice proprii, pentru a se adapta dinamicilor industriei din care aceasta face parte", a declarat Vasile Iuga, Country Managing Partner in cadrul PwC Romania. In ceea ce priveste identificarea surselor potentiale de crestere, 50% dintre directorii de companii din Romania sustin faptul ca dezvoltarea de noi produse si servicii reprezinta principala oportunitate de expansiune a afacerii in urmatoarele 12 luni, se mai arata in document. Informatii suplimentare, la www.pwc.com
Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.