Editia martie-aprilie a revistei Fereastra cuprinde date si informatii referitoare la situatia actuala si perspectivele pietei nationale/internationale de tamplarie termoizolanta si fatade cortina. De asemenea, sunt prezentate subiecte cu privire la evolutia societatilor din domeniu, informatii despre producatorii de ferestre si furnizorii de sisteme/materiale specifice, aspecte economice, tehnice si legislative etc. In acelasi timp, se analizeaza segmentul productiei/furnizarii de sisteme din aluminiu sau tamplarie/fatade cortina din acelasi material, evidentiindu-se principalele aspecte proprii fabricantilor si firmelor implicate in aceste domenii de activitate. La rubrica de companii, se analizeaza modul in care firmele autohtone se adapteaza la exigentele beneficiarilor, pentru a face fata noilor provocari ale anului in curs. De asemenea, oficialii societatilor Selena, Lorenzo Grup, Guardian, Häfele, Siatec (Aluterm Group) si Histria International contureaza, in cadrul rubricii de opinii, evolutia pietei de substante chimice pentru instalarea ferestrelor, a celei din sectorul sistemelor metalice destinate pietei de tamplarie termoizolanta si altor aplicatii arhitecturale, din segmentul de sticla si vitraje, cel de feronerie, al elementelor de actionare automata pentru usi/porti etc.
Informatii in premiera cu privire la principiile sustenabilitatii
In cadrul sectiunii de consultanta, sunt prezentate aspecte tehnice de ultima ora cu privire la importanta folosirii dispozitivelor de protectie solara si a noilor tehnologii HVAC in industria de ferestre, metodele de stabilire a caracteristicilor tamplariei termoizolante si altele. Totodata, se descriu principalele consideratii cu privire la aplicarea coeficientilor de transfer termic, erorile uzuale identificate in proiectare, executie si montaj, limitele si posibilitatile pe care se bazeaza realizarea elementelor vitrate moderne, respectiv intrebuintarea sistemelor fotovoltaice performante, cu evaluarea impactului folosirii acestora (toate aceste aspecte fiind stabilite de cercetatorii IFT Rosenheim) etc. Sticla arhitecturala cu proprietati speciale pentru fatade double-skin, metodele legale de prevenire a riscurilor legate de rezistenta antiefractie, casele pasive si ferestrele adaptate la noile cerinte de eficienta, eticheta energetica a tamplariei (in sprijinul durabilitatii), reactia la foc a materialelor si evaluarea intregului ansamblu si protectia impotriva incendiilor (ce reprezinta o problema de actualitate) sunt alte subiecte reliefate la rubrica de consultanta, care suscita interesul specialistilor din bransa. Publicatia include, in premiera, informatii cu privire la principiile sustenabilitatii, cu accent pe componenta responsabilitatii sociale, aplicate de marile grupuri multinationale din domeniu, precum si date despre noile materiale si tehnologii, disponibile pe piata de profil si promovate de cele mai renumite companii, ce respecta caracteristicile dezvoltarii durabile si tendintele actuale ale procesului de inovare. Estimarile referitoare la evolutia activitatii din domenii conexe ale pietei mondiale de tamplarie, conturate de cercetatori ai InterConnection Consulting Group, sunt prezentate in paginile publicatiei, iar cele mai recente documente financiare ce reflecta modul in care evolueaza marile corporatii din bransa indica tendinte diferite si o dinamica eterogena in sectorul global de ferestre. Aceste aspecte si multe altele sunt de natura sa influenteze cu siguranta si firmele din Romania, fiind reflectate pe larg la rubrica de agenda externa. Subiectele centrale ale editiei sunt constituite de noutatile evidentiate in cadrul targului international Fensterbau/Frontale 2012 din Germania (prezentate, in paginile revistei, de oficiali ai Veka AG, Gealan, Hoppe, G-U, Klaes, Pimapen, Roto Frank, Maco, Alukönigstahl, Alban Giacomo SpA – AGB, Profine, Rehau, Urban, Stürtz, Simonswerk), respectiv de analiza pietei fabricantilor/furnizorilor de sisteme si tamplarie din aluminiu, in cadrul carora sunt reliefate declaratii ale conducerii firmelor: ABC Profesion'Al Design, AkzoNobel Powder Coatings, Alumil, Aluprof System, Color Magic 2000, Electrostatic, Elvial, Eurotec, Metalbau Swiss, Metra East Europe, Neokem, Profilco si Reynaers Aluminium, respectiv ale managerilor societatilor: Aqua System, Alukyt, Amvic, BIG Aluminium, Evolium Telecom, Geiger Company, Hidrosalt Holding, Icco Termotec, Mariantherm, Melcret, Plus Confort, Romabelt, Romco System, Tehnolux etc. Domeniul analizat – care constituie un adevarat etalon al pietei de tamplarie - are premise diferite in ceea ce priveste expansiunea vanzarilor fiecarei categorii de firme in parte, tendintele pietei interne de profil fiind evidentiate in 7 pagini ale revistei. Pentru mai multe informatii, click aici!