RO EN
The cart is empty

CURTEA de CONTURI implementeaza o ampla reforma structurala

Pentru exercitiul financiar al anului 2017, misiunile de audit financiar si actiunile de control asupra modului de formare, administrare si intrebuintare a resurselor financiare ale statului si ale sectorului public s-au efectuat - de catre organismul abilitat, si anume Curtea de Conturi - la un numar de 2.402 entitati, dupa cum se arata in cel mai recent raport de activitate a institutiei.
„Trebuie precizat ca intre numarul de misiuni si numarul de entitati auditate exista diferente care se explica prin faptul ca la unele entitati s-au efectuat mai multe tipuri de audit. Din analiza numarului actiunilor de audit si categoriilor de entitati auditate in anul 2017, rezulta ca verificarile s-au desfasurat la 1.392 de ordonatori principali de credite, 76 de ordonatori secundari de credite, 629 de ordonatori tertiari de credite, 28 de companii nationale, 5 societati nationale, 186 de societati comerciale, inclusiv cele de interes local, 33 de regii autonome, inclusiv cele de interes local, o institutie bancara, precum si la 52 de alte entitati de tipul asociatiilor si fundatiilor etc. Misiunile de audit financiar si de conformitate efectuate de Curtea de Conturi in anul 2017, au identificat  cazuri de nerespectare a reglementarilor legale, constatandu-se abateri care au condus fie la nestabilirea, neurmarirea si neincasarea unor venituri bugetare, fie la producerea unor prejudicii ori denaturarea unor date si informatii din situatiile financiare. Astfel, prejudiciile au insumat 150,8 milioane de euro, iar abaterile financiar-contabile au depasit 9,47 miliarde euro. Mai mult, cu ocazia verificarilor desfasurate, urmarind obiectivele de audit stabilite, au fost identificate 21.427 de cazuri de abateri, nereguli si/sau erori. In conformitate cu prevederile regulamentului privind organizarea si desfasurarea activitatilor specifice Curtii de Conturi, in urma valorificarii actelor de control, au fost emise 1.649 de decizii, prin care au fost dispuse 14.271 de masuri, pe care entitatile verificate trebuie sa le implementeze pentru inlaturarea deficientelor si neregulilor constatate, stabilirea intinderii prejudiciilor si recuperarea acestora.  Impotriva masurilor dispuse prin decizii, precum si a termenului stabilit pentru implementare, entitatile verificate pot depune contestatii, care sunt examinate si solutionate, prin incheiere, de catre comisiile de solutionare a contestatiilor constituite la nivelul structurilor Curtii de Conturi, iar impotriva incheierilor emise de comisii, entitatile verificate pot sesiza instanta de contencios administrativ competenta. In anul 2017, circa 1.282 de masuri au fost contestate, reprezentand 9% din totalul masurilor dispuse prin deciziile emise”, se subliniaza in raportul Curtii de Conturi.
In ceea ce priveste activitatea viitoare, noul presedinte al Curtii de Conturi, Mihai Busuioc, a precizat, in cuvantul sau introductiv din raport: „Imi propun un mandat sub auspiciile legalitatii si echilibrului, in care voi urmari cresterea calitatii misiunilor de audit prin introducerea unor practici unitare de lucru, realizarea si implementarea unui sistem informatic integrat, precum si o colaborare activa si eficienta cu institutiile specializate si asociatiile profesionale din domeniu. Totodata, imi propun sa initiez si sa implementez o reforma structurala a institutiei, valorificand potentialul profesional al auditorilor publici externi si al celorlalte categorii de personal, in scopul imbunatatirii controlului financiar public. De asemenea, voi urmari reducerea substantiala a risipei resurselor publice si a riscului de frauda din banii publici, precum si modul de eficientizare a cheltuirii fondurilor in institutiile statului”. Pentru a descarca raportul integral, click aici!

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter