Agentia Nationala pentru Achizitii Publice (ANAP), din subordinea Ministerului Finantelor Publice (MFP), propune pentru dezbatere si consultare, la transparenta decizionala, proiectul de Lege pentru modificarea si completarea Legii nr. 98/2016 privind achizitiile publice, Legii nr. 99/2016 privind achizitiile sectoriale si Legii nr. 100/2016 privind concesiunile de lucrari si concesiunile de servicii. Astfel, timp de 10 zile, incepand cu data de 27 mai 2019, persoanele interesate sa formuleze propuneri si/sau observatii cu privire la continutul acestui proiect, le vor transmite la adresa de e-mail: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it..
Potrivit expunerii de motive, proiectul de act normativ vizeaza transpunerea corecta si completa a art. 41, alin. (2) si (3) din Directiva 2014/23/UE a Parlamentului European si a Consiliului din 26 februarie 2014 privind atribuirea contractelor de concesiune, publicata in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene seria L nr. 94 din 28 martie 2014, art. 41 paragraful al treilea, art. 57 alin. (6) si prima parte a art. 72 alin. (4) din Directiva 2014/24/UE a Parlamentului European si a Consiliului din 26 februarie 2014 privind achizitiile publice si de abrogare a Directivei 2004/18/CE, publicata in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene seria L nr. 94 din 28 martie 2014 si art. 59 paragraful al treilea, art. 80 alin. (1) si prima parte a art. 89 alin. (4) din Directiva 2014/25/UE a Parlamentului European si a Consiliului din 26 februarie 2014 privind achizitiile efectuate de entitatile care isi desfasoara activitatea in sectoarele apei, energiei, transporturilor si serviciilor postale si de abrogare a Directivei 2004/17/CΕ, publicata in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene seria L nr. 94 din 28 martie 2014.
Mai precis, printre altele, noile prevederi stipuleaza ca toti candidatii sau ofertantii trebuie sa aiba posibilitatea de a demonstra ca implicarea lor in pregatirea procedurii de achizitie nu poate denatura concurenta, inainte de orice excludere. In cazul in care operatorii economici se afla intr-una dintre situatiile stipulate la art. 164 si 167, acestia pot lua masuri de remediere a situatiei, masuri care vor fi evaluate de catre autoritatea contractanta tinandu-se seama de gravitatea si circumstantele particulare ale infractiunii sau abaterii, iar daca masurile respective sunt considerate insuficiente de catre autoritatea contractanta, aceasta transmite operatorului economic o expunere a motivelor respectivei decizii. O modificare a unui contract de achizitie publica/acord-cadru in perioada de valabilitate este considerata modificare substantiala atunci cand, prin aceasta modificare, contractul/acordul-cadru prezinta caracteristici care difera in mod substantial de cele ale documentului initial. Pentru a descarca propunerea legislativa a ANAP, cu anexe (tabele de concordanta) si expunere de motive, click aici!