
Operatiunile de fuziuni si achizitii reflecta tot mai mult valoarea firmelor si a echipelor manageriale si constituie elemente centrale ale miscarilor strategice ale acestora. Un aspect important care trebuie subliniat este ca aceste procese nu reprezinta strategii in sine, ci sunt numai instrumente utilizate pentru realizarea unei strategii si, cel mai important, pentru a crea valoare. Problematica cresterii si dezvoltarii este o constanta in aria de interes a majoritatii firmelor, deoarece globalizarea si cresterea interdependentelor dintre economii au pus presiune asupra companiilor, in vederea cresterii competitivitatii. Fuziunea poate fi de tipul asimilarii, cum sunt cazurile in care ambele companii se reunesc sub sigla si logo-ul uneia dintre ele, sau de tip "business as usual", caracterizate prin faptul ca fiecare firma isi pastreaza numele si logo-ul. Pe masura ce economia se imbunatateste, numarul de fuziuni este in crestere. Unii manageri folosesc aceste strategii pentru a trimite semnale linistitoare clientilor si angajatilor, in scopul crearii mediului propice pentru dezvoltarea cu succes a afacerii.