RO EN
Košík je prázdný

ARI: Veniturile bransei - in scadere cu aproape 15%

Stefan Ponea (36 de ani)
Functia/Firma: presedinte, Asociatia Romana de Inchirieri; CEO si managing partner, Industrial Access;
Experienta profesionala: 7 ani in domeniul inchirierii de utilaje si echipamente pentru constructii.
 
In prezent, Asociatia Romana de Inchirieri (ARI), in calitate de reprezentant al firmelor specializate in inchirierea utilajelor si echipamentelor pentru sectoarele industrial si de constructii din Romania, se afla in discutii avansate cu oficialii Inspectoratului de Stat pentru Controlul Cazanelor, Recipientelor sub Presiune si Instalatiilor de Ridicat (ISCIR) - organismul responsabil de reglementarea si spuravegehere pietei specifice - cu privire la posibilitatea instruirii operatorilor de utilaje de catre fiecare societate in parte. Sistemul propus de asociatie este preluat din state cu traditie in domeniu (Marea Britanie, Germania, Franta etc.) si se bazeaza pe standardul international ISO18878, dedicat instruirii operatorilor unor astfel de utilaje, fiind in linie cu programele IPAF (Federatia Internationala pentru Acces Autopropulsat).  
 
- Prezentati detalii despre aceasta initiativa.
- Principalul scop pentru instruirea operatorilor nu este obtinerea de venituri ci asigurarea unui nivel ridicat de siguranta si securitate in munca, similar celui din statele europene dezvoltate. Prin aceasta initiativa ne propunem sa introducem si ulterior sa dezvoltam standardul ocupational, pana la un niveluri de siguranta, competitivitate si productivitate maxime, similare celor din Europa de Vest. In prezent, estimam ca exista peste 150.000 de utilizatori / operatori de nacele si platforme de lucru la inaltime, ce au access limitat la pregatire cu utilaje moderne, in timp ce firmele autohtone de inchirieri dispun de echipamente performante, dotari tehnice si forta de munca specializata, fiind in masura sa ofere servicii de instruire de buna calitate. Acest proiect beneficiaza atat de sustinerea firmelor de profil, cat si a organismelor implicate, in urma dezbaterilor publice viitoare urmand sa fie introduse si in legislatia autohtona prevederile specifice acestei activitati, astfel incat toate partile (operatori, organe de reglementare, firme de specialitate, clienti finali, asiguratori, finantatori) sa beneficieze de un cadru clar si concis de desfasurare a activitatii in siguranta deplina, fara complicatii birocratice.
 
- Cum a evoluat piata de profil in perioada recesiunii?
- Potrivit celui mai recent raport din domeniu, efectuat de o societate specializata, pe baza indicatorilor de performanta raportati de 43 de companii de profil, in intervalul 2009-2011, piata autohtona de inchirieri a inregistrat o usoara crestere a EBITDA - indicatorul ce stabileste profitul consemnat inainte de achitarea taxelor - ceea ce inseamna ca, in ansamblu, cele mai multe societati au consemnat imbunatatiri la nivelul activitatii. Chiar si in conditiile date, la nivelul intregului segment, datoriile totale din acest sector insumau 197 milioane de lei in 2011, in crestere fata de 183 milioane de lei inregistrate in precedentele 12 luni. Totodata, au existat firme ce si-au majorat cota de piata, cele mai performante fiind Toyota Material Handling Romania (ce a atins un nivel de 9%) si Industrial Access SA (7%). Anul trecut, cele mai importante companii din acest sector au raportat incasari de 484 milioane de lei (in scadere cu aproape 85 milioane de lei fata de 2010, respectiv cu 14,94%), profitul operational totalizand 17 milioane de lei. Din cel de-al doilea semestru a.c., domeniul specific a inceput sa resimta noi presiuni asupra costurilor de inchiriere / pretului, iar din 2013 este posibila o intensificare a procedurilor de insolventa, cauzate de intrarea in incapacitate de plata a multor operatori.
 
- Ce dificultati au intampinat companiile autohtone?
- Cea mai frecventa situatie in randul operatorilor din bransa este reprezentata de termenul extins pentru incasarea sumelor aferente serviciilor prestate. In cele mai multe cazuri, durata medie de colectare a numerarului in industria de profil este de 109 zile (peste trei luni), doar 12 companii recuperandu-si creantele in mai putin de 100 de zile, in ultimii trei ani. Totodata, in 2012, numai cinci societati si-au imbunatatit riscul comercial, in timp ce, in intervalul 2011-2011, alte 15 societati si-au mentinut marja de risc de credit.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter