RO EN
Košík je prázdný

Workspace Studio: Afaceri de 22,5 milioane euro in 2022, din solutii premium

Certified Dealer al grupului MillerKnoll in Romania, si-a crescut anul trecut afacerile la 22.5 milioane de euro.
Dinamica pozitiva a fost sustinuta de nevoia companiilor de a oferi angajatilor spatii de birouri atractive, alaturi de strategia companiei de a dezvolta portofoliul si de a integra in proiectele de amenajari solutii de mobilier, acustice, partitionare si pardoseli de cea mai inalta calitate si ergonomie si cu accent pronuntat pe design.
Dezvoltarea Workspace Studio are la baza premisa ca spatiile amenajate dupa standarde de inalta calitate devin o necesitate constientizata de tot mai multe organizatii. Pe segmentul premium piata creste, iar portofoliul nostru de solutii si servicii este construit incat sa raspunda exigentelor de confort, ergonomie, design si sustenabilitate ale birourilor moderne, in care angajatii vin si muncesc cu placere - declara Horatiu Didea, Managing Partner Workspace Studio.
 
Noul sens al spatiilor de birouri: context pentru colaborare, inovatie si mentorat
Comparativ cu 2021, anul trecut numarul proiectelor de dimensiune medie, cu valori intre 250.000-400.000 euro, realizate de Workspace Studio s-a dublat. Mai mult de jumatate dintre acestea au presupus o regandire a spatiului pe o suprafata mai mica cu pana la 25%, dar cu investitii substantiale in cresterea calitatii. Orientarea catre cresterea nivelului de calitate, ergonomie si design s-a remarcat si in proiectele mari, cu valoare peste 1 milion de euro.
Bugetul mediu alocat, ce ia in calcul statia de lucru individuala si cota aferenta din spatiile comune, a crescut la peste 2000 euro/post de lucru pe fondul integrarii unor solutii si piese de mobilier cu ergonomie si design superioare.
Suprafata ocupata de birourile individuale a scazut la sub 45% din suprafata totala, iar accentul s-a pus pe spatiul alocat zonelor de colaborare, socializare si relaxare, care a crescut spre 60% in majoritatea proiectelor.
Astfel, pe masura ce concurenta pentru atragerea talentului se intensifica in majoritatea domeniilor, spatiul de birou devine mai exclusivist si totodata o carte de vizita a companiei, precum si un instrument de comunicare a valorilor si culturii organizatiei. De asemenea, biroul se dezvolta catre rolul functional de catalizator al proceselor de munca sociala -schimb de idei si know how, invatare si mentorat, lucru in echipa, creatie si inovatie.
2022 a fost un an de reasezare, in care companiile au evaluat efectele schimbarilor produse in pandemie, au luat decizii privind modul de lucru viitor si au actionat in directia crearii unor spatii de birou care sa sustina nevoia actuala. Pe fondul distantarii, companiile constata fracturi in colaborarea in cadrul echipelor, acumulare mai lenta de cunostinte pentru angajatii noi, raspuns mai putin rapid si productivitate mult mai scazuta a proceselor de colaborare. In acest context, amenajarile pe care le demareaza au ca obiectiv transformarea biroului in destinatii in care echipele sa isi doreasca sa se intalneasca si sa traiasca experiente placute, care nu pot fi traite la distanta” -explica Horatiu Didea.
De asemenea, spatiile care ofera intimitate on demand si zonele de concentrare sau munca individuala, precum cabinele acustice, au adresat nevoia angajatilor care nu au conditii optime de lucru acasa si s-au regasit in peste 90% dintre proiectele din 2022.
 
2023, miza pe ergonomie, design si sustenabilitate
Desi fiecare spatiu de lucru trebuie construit in jurul culturii organizatiei si specificului muncii, exista cateva directii recurente. Acestea se regasesc in majoritatea proiectelor, pentru a crea birouri spectaculoase si atractive, care sa raspunda atat nevoilor organizatiilor, cat si celor ale oamenilor care muncesc in ele.
Principalele tendinte post pandemie sunt accentul pe ergonomie si pe design, flexibilizarea spatiului prin solutii de partitionare cu izolare fonica si caracteristici tehnice superioare, solutiile acustice, precum cabine acustice sau elemente decorative cu rol acustic, precum si sustenabilitatea solutiilor integrate in arhitectura de interior, ce reprezinta un aspect tot mai important in toate amenajarile.
Daca pana acum dinamica Workspace Studio a fost sustinuta de calitatea serviciilor si orientarea catre ergonomie, incepand din 2022 adaugam si miza pe design si sustenabilitate, doua directii care vor schimba fata si filozofia amenajarilor, atat in office, cat si in rezidentialul premium si de lux. Sunt aspectele care au contribuit la dublarea cifrei de afaceri anul trecut si care vor intretine performanta companiei -adauga Horatiu Didea.
Astfel, portofoliul de produse arhitecturale al Workspace Studio s-a dezvoltat astfel incat sa raspunda nevoii spatiului modern, atat din perspectiva designului, cat si ca functionalitate si valori. Lucrand in permanenta cu furnizori orientati catre calitate inalta, Workspace Studio a integrat in proiectele demarate cele mai performante solutii de pe piata, care aduc un grad ridicat de eficienta si sustenabilitate.
Cand gandesti un proiect ca o investitie pe termen lung, calitatea si durabilitatea solutiilor sunt esentiale. De exemplu, sistemele de partitii pe care le introducem in proiectele actuale permit reconfigurarea ulterioara a spatiului cu efort minim. Solutiile acustice din materiale reciclate, biodegradabile sau elemente naturale reduc zgomotul de fond si fac biroul un loc mai agreabil, in timp ce produsele cu garantie de peste 10 ani justifica investitia prin calitate si durata de viata, contribuind si la nivelul de sustenabilitate al amenajarii. Produsele de design de la Knoll confera oricarui spatiu eleganta si un aer cu calitate inconfundabila si atemporala. Pe termen lung, acestea definesc o investitie care nu isi pierde valoarea -mai spune Horatiu Didea.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter