| |
Fondata in anul 1993, compania Win Impex, din Craiova, are ca principal domeniu de activitate (din 2002) realizarea de tamplarie din PVC (in proportie de 50% din totalul activitatii) si geam termoizolant (50%). Societatea dispune de 6 showroom-uri in Craiova si colaboreaza cu peste 50 de firme din Drobeta-Turnu Severin, Targu Jiu, Motru, Filiasi, Ramnicu Valcea, Dragasani, Caracal, Slatina, Calafat etc. |
- Cum caracterizati situatia bransei de tamplarie, din ultima perioada?
- Din cauza actualei recesiuni economico-financiare, se observa o reorientare a clientilor catre achizitia de produse cu un pret scazut. Pentru a putea raspunde acestei provocari, fara a face rabat de la calitate - lucru firesc pentru o firma care isi respecta beneficiarii - incercam sa optimizam la maximum fluxul tehnologic, prin folosirea judicioasa a timpului de lucru si reducerea pierderilor. Totodata, vom aplica masuri practice si pentru scaderea costurilor administrative, fiind pregatiti sa ne confruntam in viitorul apropiat si cu o scadere a profitului firmei. Astfel, dupa cum se observa, la nivelul companiei noastre, influenta actualei crize este, pentru moment, una majora. In privinta situatiei pietei de profil, preconizam ca firmele care au lucrat numai pentru profit si nu au efectuat investitii pentru viitor vor avea mari probleme in a rezista pe o piata extrem de concurentiala. La nivel local, situatia este dificila, iar in contextul specific dezechilibrelor macroeconomice, cererea de tamplarie/sisteme atat la renovari si lucrari de mica anvergura, cat si la proiectele rezidentiale sau comerciale importante va evolua in sens negativ (cel putin in prima parte a anului). De asemenea, avand in vedere diminuarile cotatiilor internationale ale petrolului si otelului, consideram oportuna scaderea pretului la sisteme (profile, feronerie, armatura etc.), intrucat nivelul acestuia este dictat, in mod firesc, de cererea pietei. In ultimul timp, se poate spune ca intre toate firmele care activeaza in domeniu, de la furnizori la producatori, exista o colaborare mult mai stransa, deoarece suntem convinsi ca traversam o perioada destul de grea. De asemenea, in general, gradul de informare a clientilor este unul ridicat iar acestia detin destul de multe informatii in ceea ce priveste acest domeniu, dar, din pacate, acestea nu sunt toate reale si pertinente. Tinand cont de faptul ca, in ultima perioada, cerinta majoritatii a devenit "ieftin si bun", consideram ca este mai mult decat necesar sa-i consiliem si sa-i spijinim pe clientii nostri in a lua o decizie corecta si potrivita strict necesitatilor lor.
- Care sunt principalele caracteristici ale produselor comercializate?
- Unitatea de fabricatie, in cadrul careia sunt instalate echipamente Elumatec, Stürtz si Murat, are o capacitate de productie de 200 de unitati/zi, livrarile efective din 2008 atingand nivelul de 55.000 mp. Pentru 2009, estimam o mentinere a acestuia. De asemenea, intentionam sa includem in oferta tamplarie realizata cu profile pentacamerale ce au o latime constructiva de 84 mm. In prezent, ansamblurile pe care le comercializam integreaza profile Gealan, seriile 3.000 si 8.000, cu 5 si 6 camere si feronerie HTDK (Germania), geamul termoizolant fiind realizat cu sticla Guardian. Dintre sortimentele promovate, cele mai solicitate au culoare alba (in proportie de 70%). Partenerii nostri beneficiaza de servicii auxiliare, precum: consultanta tehnica specializata, documentatii si programe de calcul pentru ofertare. De asemenea, produsele promovate sunt insotite de certificate de garantie, iar termenele de plata flexibile si transportul gratuit reprezinta facilitati acordate in functie de cantitatea comandata. Garantia pentru lucrarile realizate este de 10 ani la profilele din PVC, 5 ani pentru feronerie si 2 ani pentru intregul ansamblu. Distributia directa detine o pondere de 30% din totalul livrarilor si se efectueaza cu mijloacele proprii de transport catre parteneri precum Aluterm (Motru), Bedali (Targu Jiu), Intercom (Turnu Severin) etc.
- Detaliati obiectivele companiei pe termen scurt.
- Strategia pentru dezvoltare din intervalul urmator presupune o relocare a activitatii, actiune programata pentru luna martie a.c. Noua hala industriala pe care am construit-o in cursul lui 2008 este dotata la standarde europene, are o suprafata de 2.500 mp si a necesitat alocarea unor fonduri de peste un milion de euro. Pe termen scurt, intentionam sa investim in retehnologizare, cheltuielile preconizate fiind in valoare de peste 0,25 milioane de euro. Mentionam si faptul ca ne aflam in curs de certificare a procedurilor ce vizeaza obtinerea dreptului de aplicare a marcajului CE, detinand deja certificatul de management integrat al calitatii, conform ISO 9001:2000.
- Ce rezultate financiare preconizati ca veti obtine in cursul acestu an?
- Cifra de afaceri pe care am inregistrat-o in 2008 a fost de circa 15 milioane de lei. Pentru 2009, estimam ca vanzarile se vor situa la acelasi nivel cu cel din anul precedent, stagnarea datorandu-se efectelor actualei crize economico-financiare.