RO EN
Košík je prázdný

WETTERBEST: Cota tiglei metalice pe piata de acoperisuri a depasit 70%

Piata tiglei metalice continua sa detina suprematia in ceea ce priveste invelitorile pentru acoperis, cu o cota de piata de peste 70%, potrivit datelor Wetterbest, producator strategic de sisteme pentru acoperisuri metalice si accesorii in Romania. Conform datelor Neomar, valoarea pietei pentru acoperisuri in 2022 a fost de peste 340 de milioane de euro. 
"Din punct de vedere valoric, vorbim de o stagnare a pietei, dar pe fondul instabilitatii economice si al cresterilor de pret a materialelor de constructii, o mare parte a proiectelor noi au fost oprite sau amanate, ceea ce a dus la o scadere cantitativa a ei. 
In ceea ce priveste structura cererii, asistam la o crestere a ponderii proiectelor de renovare, chiar daca volumele sunt similare cu cele de acum 2-3 ani. Aici vorbim, insa, de lucrari care nu pot fi amanate, deoarece nevoia unui acoperis functional este reala.", a declarat Marian Pirvu, CEO al Wetterbest.
Conform managerului, peste 50% din proiectele companiei au constat in renovari ale acoperisurilor existente. Din punct de vedere geografic, zona de sud inregistreaza cele mai mari volume de vanzari, dar zona centrala si de nord a tarii isi continua trendul ascendent din ultimii ani. Moldova ramane o zona cu vanzari relativ mai mici pe partea de invelitori metalice.
Conform datelor Wetterbest, in trend se mentin culorile inchise, in special tonurile de gri, finisajele mate si formele de invelitori clasice, precum Wetterbest Clasic, Cardinal, Gladiator sau Click. "In ceea ce priveste comportamentul de achizitie, chiar daca sunt foarte atenti la pret, beneficiarii prefera produse de calitate, de la branduri care si-au demonstrat eficienta in timp", a subliniat Marian Pirvu.
 
Perspective pozitive si lansari de produse
In 2023, Wetterbest a lansat mai multe categorii de produse dedicate atat segmentului rezidential, precum sageacul metalic perforat, cat celui industrial, prin includerea in portofoliu a 3 produse noi de tabla cutata. De asemenea, portofoliul companiei s-a extins cu produse complementare, respectiv 3 tipuri de sisteme fotovoltaice - ON GRID, HIBRID si OFF-GRID, cu puteri de 3 kW, 6 kW si 10 kW.
"Extinderea portofoliului de produse reprezinta pentru noi o prioritate in acest moment, deoarece dorim sa oferim clientilor o gama cat mai completa de produse atat pe segmentul industrial cat si pe cel rezidential. Luand in considerare gradul de dezvoltarea a pietei de tigla metalica, precum si comportamentul romanilor de a-si achizitiona o casa in care sa faca investitii constante, credem ca o companie cu un portofoliu vast de produse cu eficienta dovedita, servicii de calitate, onestitate si transparenta in relatia cu clientii va avea intotdeauna succes. 
Dincolo de pret, romanii isi doresc produse de calitate certificata international, care respecta standardele si normele comunicate", a precizat Maria Pirvu.
Conform managerului, costul otelului detine o pondere de peste 80% in pretul final al produselor Wetterbest, motiv pentru care variatia acestuia influenteaza in mod direct profitabilitatea companiei. "Lucram ca in permanenta sa avem un echilibru intre pretul achizitiei materiilor prime raportat la volume, timpi de livrare si vanzari, astfel incat sa putem asigura clientilor produse de calitate certificata la un pret competitiv. Inflatia mare si costul energiei reprezinta principalele provocari in acest moment. Potentialul pietei de tigla metalica ramane, insa, foarte ridicat, deoarece nevoia unui acoperis este la fel de stringenta precum cea de apa sau electricitate."a adaugat Marian Pirvu.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter