RO EN
Košík je prázdný

Vindem-Ieftin: Un business din Ramnicu Sarat vrea la masa "greilor" din industrie

Pe fondul crizei materiilor prime si al inflatiei au aparut foarte multi speculanti, dar si stocuri de marfa blocata in depozite, care conduc la cresteri nejustificative de pret. Manipularea informatiilor referitoare la scumpiri, stocuri este o capcana sensibila in care pica clientul. Preturile cresc brusc, clientul este determinat sa cumpere acum de teama viitoarelor scumpiri, iar apoi pretul scade, spune Cosmin Raileanu, fondatorul companiei IND CEMA International, ce detine platforma online Vindem-ieftin.ro, cunoscuta pentru solutiile de achizitie pe care le ofera in domeniul constructiilor. Managerul considera, insa, ca diferenta dintre cerere si oferta nu va suferi mari modificari, iar o eventuala scadere a cererii va fi compensata de o scadere a ofertei. Deci, ecartul se va mentine alaturi de presiunea pe preturi. Cosmin Raileanu vede oportunitati pe piata de constructii pe termen lung si are planuri de dezvoltare menite sa aduca business-ul Vindem-ieftin.ro la 100 de milioane de euro pana in 2028.
Depozit Virtual este un concept unic lansat de Casa de Comenzi Vindem-Ieftin.ro menit sa revolutioneze comertul clasic cu materiale de constructii. Este o afacere la cheie destinata freelancerilor pasionati de inovare si vanzari. In acest moment, platforma are 14 unitati deschise in Romania, iar noua perspectiva este sa inaugureze 30 de Depozite Virtuale pana la finalul anului 2022, respectiv 200 de unitati in urmatorii 5 ani.
Interviu cu Cosmin Raileanu (40 de ani), CEO si fondator, Casa de Comenzi Vindem-Ieftin.ro si manager cu o experienta profesionala de 8 ani in industria materialelor de constructii.
 
- Cum au evoluat vanzarile de materiale de constructii in 2021 si in primele 5 luni ale acestui an?
- 2021 a adus cumva finalul pandemiei, iar oamenii s-au orientat catre siguranta si confort. Preturile au crescut din doua motive: primul a fost cererea fara precedent la materialele de constructii atat in sectorul rezidential, cat si in cel industrial, iar al doilea a tinut direct de cresterea tarifelor la materiile prime generate de ruperea lantului. Partea interesanta este ca in lunile de iarna toti vanzatorii traditionali de materiale si-au facut stocuri de frica lipsei acute de produse in primavara. O data cu inceperea conflictului din Ucraina, totul s-a dat peste cap, iar stocurile s-au blocat. De exemplu, pretul fierului s-a triplat si a ajuns la un nivel fara precedent de aproape 9 lei/ kg. Vanzatorii care si-au facut stocuri au fost mai precauti, avand experienta falimentului din 2008, tot intr-un scenariu de criza. Acum, pretul fierului a scazut aproape la jumatate, dar exista stocuri mari in depozite, pe care le-au achizitionat cu pret mare. Fluctuatii de pret apar de la o zi de alta si la alte categorii de produse: tevi si profilemetalice, pavaj, termosisteme sau beton la cifa. Cele mai cautate produse au fost pe partea de structura si fundatie, acoperis, amenajari si reparatii.
 
- Care sunt premisele de dezvoltare a pietei de materiale de constructii in 2022 si in perspectiva?
- In prezent, traversam un context geopolitic, social si economic destul de dificil. Trendul constructiilor ramane pe o linie ascendenta si anul acesta, chiar daca in unele cazuri evolutia poate fi minima. 2022 sta sub semnul cresterii accelerate a inflatiei, care se reflecta direct in bugetul clientului final. Avem nevoie, in continuare, de infrastructura, locuinte, cladiri de birouri, deci piata materialelor de constructii joaca un rol esential in cresterea si dezvoltarea economica. Explozia preturilor nu presupune neaparat oprirea sau blocarea in totalitate a proiectelor din constructii, ci doar scaderea numarului acestora. Sunt de parere ca exista lucrari vitale care se vor executa, indiferent de pretul materialelor.
 
 
- Ce evolutie au avut afacerile platformei in 2021 si in primele trei luni ale anului in curs, comparativ cu aceeasi perioada din 2021? Cum estimati ca vor evolua afacerile in 2022?
- Pentru Casa de Comenzi Vindem-ieftin.ro tendinta este foarte buna. Suntem un concept unic in Romania si rezolvam o problema reala in piata, scurtand lantul de la fabrica la client. Clientii pot cumpara toate materialele din acelasi loc: de la materiale pentru structura si fundatie, invelitori si sisteme complete pentru acoperis, pana la materiale pentru finisajele interioare si exterioare. Clientii au posibilitatea de a negocia preturile alaturi de un consultant tehnic specializat, care le va oferi sfaturi si informatii pretioase. Colaboram cu peste 300 de furnizori, iar site-ul nostru contine peste 6.600 de produse. La noi gasiti mult mai multe produse la un loc decat intr-un depozit clasic. In plus, nu avem un lant de depozite sau hipermarketuri, iar acest lucru se traduce printr-o economie foarte mare si preturi greu de egalat.
Asadar, cresterea noastra este data de numarul tot mai mare de clienti ce afla de noi. Avem o crestere de 100% fata de aceeasi perioada a anului 2021, insa o parte din aceasta vine din majorarile de preturi. Ne aflam in scenariul pe care l-am previzionat, si anume 15 milioane de euro cifra de afaceri in 2022, poate chiar si putin peste. Pana in anul 2028 vom atinge o cifra de afaceri de 100 de milioane de euro. In primele 5 luni ale anului 2021 aveam 6 milioane de euro CA.
Suntem singurul market network din Romania si vrem ca in urmatorii 5 ani sa avem cea mai mare si mai puternica echipa de vanzatori profesionisti din domeniul materialelor de constructii in mediul online, cu peste 200 de profesionisti in conceptul Depozit Virtual. De 8 ani scurtam lantul de comert si livram direct la client; avem peste 60.000 de clienti ce si-au realizat proiectele alaturi de noi si mai mult de 100 de livrari zilnice, oriunde in Romania.
Vindem-Ieftin.ro realizeaza o vanzare completa pentru furnizori. Plasarea unei comenzi coincide cu vanzarea efectiva, banii sunt incasati de catre furnizor, iar livrarea produselor se realizeaza rapid. Suntem singurii ce garanteaza siguranta incasarilor prin modelul de business in care clientul plateste integral in avans. Scutim 10-15% din pretul final al produselor, deoarece nu avem cheltuielile suplimentare ale depozitelor, precum: chirie, utilitati, salarii gestionar si manipulanti, combustibil motostivuitor etc. Clientul poate cumpara toate materialele dintr-un singur loc, de la prima caramida pana la ultimul bec. In plus, oferim gratuit consultanta specializata tuturor clientilor, indiferent daca vor cumpara sau nu de la noi. In plus, suntem singura companie din Romania care vinde beton la cifa cu o acoperire nationala de peste 100 de statii cu o acoperire nationala de 75% si mai mult de 2.500 de comenzi
 
- Cum se resimt, in cadrul platformei, efectele majorarilor de preturi din constructii si ale dificultatilor din lanturile de aprovizionare? Cum vedeti impactul conflictului din Ucraina asupra activitatii furnizorilor cu care colaborati?
- Impactul cel mai mare al conflictului din Ucraina a fost majorarea preturilor la materii prime si materiale precum fier beton, ciment, vata minerala, profile metalice sau materiale pentru finisaje pe care Romania le importa din Ucraina. S-au gasit alternative la alti producatori, dar livrarea a generat intarzieri pentru multe proiecte. Piata, furnizorii, producatorii si clientii invata sa se adapteze la noile conditii generate de situatia geo-politica si inflatie. Pe scurt, impactul conflictului de peste granita se poate rescrie in urmatoarea formula: cresteri de preturi - diminuare cerere si oferta - stocuri volatile - livrari intarziate.
 
-  Ati observat schimbari in ceea ce priveste cererea de produse cu eficienta energetica ridicata, la un an de la intrarea in vigoare a standardelor nZEB?
- Standardul nZEB inseamna nearly Zero-Energy Building adica casa cu consum de energie aproape zero. Acesta a devenit obligatoriu in constructii, iar energia provine in mare masura din surse de energie regenerabile. Oamenii au inteles ca standardul nZEB implica costuri mai mari, dar recuperabile in timp. Cresterea puternica a preturilor la energie electrica, gaze si combustibil a pus presiune pe oameni, care au fost nevoiti sa gaseasca alternative economice precum panouri fotovoltaice, panouri solare sau termosisteme. La nivel european se incurajeaza si promoveaza constant astfel de masuri atat pentru locuintele rezidentiale, dar si pentru scoli, institutii sau supermarketuri. Cererea pentru astfel de produse a trecut de 100% in multe luni din ultima perioada. Chiar si asa, panourile fotovoltaice nu s-au scumpit mai mult de 10%, in timp ce polistirenul a inregistrat o crestere de pret de aproximativ 60%. Primim zilnic zeci de solicitari pentru astfel de produse, iar tendinta de crestere se accentueaza de la o zi la alta.
 
 
- Ce obiective aveti planificate pentru anii urmatori?
- Am fost axati intotdeauna pe zona de marketing. Oamenii cauta activ materiale specifice fiecarei nevoi, iar noi folosim strategii specifice pe zona de search pentru a ajunge la ei. Avem acoperire la nivel national, nu doar local sau zonal, iar acest aspect este un atu important. Cel mai des, conversiile se fac prin intermediul telefonului. Dezvoltam permanent strategii de comunicare intre departamentele de marketing, vanzari si clientul final. Nu neglijam nici remarketingul si nici targetarea programata in functie de stadiul unei constructii.
De asemenea, am implementat, la inceputul acestui an, un nou soft ERP cu ajutorul caruia angajatii si colaboratorii dispun de o baza de date comuna, iar orice informatie nou adaugata este accesibila instant in sistem. Acest sistem eficientizeaza activitatea tuturor angajatilor si faciliteaza comunicarea intre angajat - partener / furnizor - client.
In plus, sistematizam tot fluxul de lucru prin implementarea unui software de management bazat pe obiective, roluri, responsabilitati, proceduri si procese. De exemplu, obiectivul managerilor din Departamentul de Achizitii este de a negocia si a obtine cele mai bune conditii comerciale in relatia cu furnizorii pentru a le oferi clientilor finali portofolii de produse variate si preturi competitive, dar si atragerea de noi furnizori.
Depozit Virtual este un concept unic lansat de Casa de Comenzi Vindem-Ieftin.ro menit sa revolutioneze comertul clasic cu materiale de constructii. Este o afacere la cheie destinata freelancerilor pasionati de inovare si vanzari, fara sa investeasca niciun leu. Planul initial era sa deschidem 10 Depozite Virtuale pana la finalul anului 2022. In acest moment avem deja 14 unitati deschise in Romania, iar noua perspectiva este sa inauguram 30 de Depozite Virtuale pana la finalul anului 2022, respectiv 200 de unitati in urmatorii 5 ani.
 
- Care sunt cele mai mari dificultati cu care va confruntati in aceasta perioada? Dar oportunitatile?
- Specula este una dintre dificultatile careia ii tinem piept zilnic. Pe fondul crizei si inflatiei au aparut foarte multi speculanti, dar si stocuri de marfa blocata in depozite care conduc la cresteri nejustificative de pret.
Inflatia are si ea un cuvant de spus la capitolul provocari si dificultati. Cresterile masive de preturi la energie, carburanti si materii prime au determinat scumpirea inevitabila a materialelor de constructii. Situatia politica din Ucraina a stopat productia furnizorilor de materii prime si materiale care aveau o pondere mare pe piata, iar atentia tuturor s-a orientat spre alti producatori cu alte taxe si costuri de transport. Toate acestea nu se rasfrang doar asupra producatorilor, ci si la raft, adica in bugetul consumatorului final. Diferenta dintre cerere si oferta pune presiune pe stabilitatea preturilor, iar de asta se folosesc speculantii care si-au creat stocuri. Produsele fabricate in anul 2021 sunt vandute acum de catre distribuitori cu preturi din 2022, desi costurile de productie la momentul constituirii stocurilor erau mult mai mic. Totusi, diferenta dintre cerere si oferta nu va suferi mari modificari, iar o eventuala scadere a cererii va fi compensata de o scadere a ofertei. Deci, ecartul se va mentine alaturi de presiunea pe preturi.
Obtinerea profitului cu orice pret de producatori si furnizori este un alt aspect care influenteaza piata in aceasta perioada. Unii comercianti prefera sa piarda un client pentru ca nu ofera pretul cerut decat sa coboare putin marja de profit.
Manipularea informatiilor referitoare la scumpiri, stocuri este o capcana sensibila in care pica clientul. Preturile cresc brusc, clientul este determinat sa cumpere acum de teama viitoarelor scumpiri, iar apoi pretul scade, exact cum a fost in cazul fierului.
Oportunitatile sunt de partea noastra. Comertul online functioneaza excelent fara stocuri de marfa, cheltuieli de logistica, chirie pentru spatiile de depozitare, iar noi nu avem cheltuieli care se rasfrang asupra clientului final. Oamenii isi pretuiesc mai mult timpul dupa perioada neplacuta a pandemiei. Clientii prefera sa scuteasca timp pretios cumparand online de la noi. In 10 ani nu vom mai vedea oameni carand materiale din depozite cu masina personala. Serviciile de calitate pe care noi le oferim clientilor, timpul rapid de raspuns, consultanta specializata sau metodele de plata pot bate de multe ori pretul de vanzare.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter