RO EN
Košík je prázdný

VBH Romcon - furnizor complet de produse de feronerie


Daniel Gavris (33 de ani)

Functia/firma: director general al VBH Romcom;
Experienta profesionala: 15 ani in domeniu;
Studii: Facultatea de Stiinte Economice, Universitatea Babes-Bolyai din Cluj-Napoca;
Stare civila: casatorit;
Hobby: automobile, turism.

Ca urmare a perspectivelor de dezvoltare pe care le-a anticipat pe piata romaneasca de feronerie, conducerea grupului VBH Holding - Germania a hotarat, in 1997, extinderea activitatii proprii si in tara noastra. Astfel, in Targu Mures, s-a deschis reprezentanta VBH Romcom, care beneficiaza de experienta grupului german ce activeaza de trei decenii in domeniul furnizarii reperelor de feronerie si accessoriilor aferente. Potrivit informatiilor furnizate de reprezentantii firmei, VBH Holding se situeaza pe pozitia de lider al pietei germane, datorita organizarii impecabile a capacitatii logistice si a politicii de distributie.

Compania actioneaza ca un liant intre mai mult de 700 de societati din industriile de productie si de procesare a ferestrelor/usilor din PVC, lemn, aluminiu si otel, furnizand elemente de fixare si montaj pentru ansambluri. VBH Holding detine, in prezent, 38 de filiale - in Europa, Asia si Australia - insa cea mai dinamica piata ramane cea din Germania. Subsidiara autohtona a VBH s-a extins la nivel national, avand depozitul central in Targu Mures si filiale in Bucuresti, Baia Mare, Piatra Neamt, Brasov si Timisoara, prin intermediul carora se poate efectua deservirea clientilor.

Dezvoltare dinamica in 10 ani de prezenta pe piata romaneasca

De la infiintare pana in prezent, VBH Romcom a inregistrat un ritm accentuat de crestere si o dezvoltare dinamica, extinzandu-si reteaua la nivel national, astfel incat sa poata efectua cu promptitudine livrari catre partenerii din toata tara. Ultima actiune intreprinsa in vederea expansiunii a avut loc in luna ianuarie a anului in curs, constand in relocarea spatiului de stocare din Targu Mures in cadrul unui centru logistic modern, cu o suprafata de aproximativ 2.000 mp. Investitia, in valoare de peste 100 mii euro, a avut ca obiectiv constructia unui depozit optim. "Compania noastra efectueaza aprovizionari saptamanale, importand cantitati semnificative de feronerie - de ordinul zecilor de tone - astfel incat produsele existente permanent in stoc sa fie suficiente pentru livrarile estimate pe o perioada de 90 de zile. In general, livrarile lunare medii depasesc 30 de tone de feronerie, comenzile putand fi onorate in maximum 48 de ore de la data preluarii (fiind respectat programul zilnic de receptie a comenzilor). Livrarea se efectueaza direct la sediul beneficiarului, iar comenzile urgente (ce trebuie indeplinite in 24 de ore) se onoreaza prin intermediul curieratului rapid, in timp ce la comenzile uzuale (euro-paleti) se utilizeaza fie sistemul propriu de furnizare, fie serviciile de curierat special. In 2007, am inregistrat vanzari ce depasesc 9 milioane de euro, ceea ce corespunde unor livrari de peste 500.000 de seturi de feronerie. Veniturile aferente primului semestru al anului in curs au atins valoarea de 4 milioane de euro, fapt care ne determina sa estimam o crestere de aproximativ 15% a cifrei de afaceri la nivelul lui 2008. In viitor, ne propunem consolidarea pozitiei pe care o detinem pe piata autohtona, prin implementarea unor strategii de management pe termen lung al afacerii. VBH are in prezent 3.000 de clienti activi, iar principalul obiectiv al firmei, trasat pentru perioada urmatoare, consta in transformarea sloganului companiei - «Totul de la un singur furnizor» - in realitate. Prin servicii logistice de inalta calitate si programe de fidelizare, dorim sa le oferim clientilor nostri solutia eficace si eficienta de aprovizionare optima cu feronerie si accesorii”, sustine Daniel Gavris, director general al societatii.

Gama diversa de feronerie si accesorii, adaptate cererii de pe piata interna

VBH Romcom comercializeaza o gama diversa de repere de feronerie si accesorii aferente realizarii ansamblurilor din PVC, aluminiu si lemn, fabricate de firme renumite pe plan mondial, cum ar fi: Roto Frank AG, Siegenia-Aubi, Hoppe, Otlav, Gutmann, Stadur etc. “Intrucat promovam peste 2.400 de sortimente, o analiza exacta a structurii vanzarilor este dificil de efectuat, insa am remarcat faptul ca, in 2007, s-au consemnat comenzi majore pentru feroneria utilizata la ferestre (cu o pondere de 65% din totalul vanzarilor). De asemenea, beneficiarii au preferat sa achizitioneze si produsele Stadur, respectiv Gutmann, acestea avand un aport de 7% si de 8% la cifra de afaceri. In functie de modalitatea de actionare a elementelor de inchidere, cel mai bine vandute sunt reperele tilt-and-turn, urmate de sistemele culisante si cele clasice. In ceea ce priveste producatorul de feronerie, in topul livrarilor VBH Romcom se situeaza sistemele realizate de Roto Frank AG, precum si cele de la firma Siegenia. Societatea noastra distribuie, totodata, dispozitive speciale, mai ales sisteme de siguranta, utilizate pentru echiparea/dotarea spatiilor comerciale si hoteliere, acestea fiind furnizate de parteneri precum Hoppe si Geze. Anul trecut, am realizat livrari preponderent catre clienti din zona Transilvaniei, in 2008 consemnandu-se o crestere a solicitarilor din partea unor clienti ce activeaza pe piata regionala din centrul tarii. Dintre principalii nostri colaboratori, care efectueaza comenzi constante, am putea mentiona numeroase societati, dar, pentru firma noastra, fiecare partener are o importanta maxima. Pentru viitor, ne propunem sa ne mentinem capacitatea de adaptare la comportamentul de consum al utilizatorilor, concomitent cu pastrarea unui nivel inalt de receptivitate, anticipand tendintele pietei”, sutine directorul general al VBH Romcom.

Calitatea serviciilor - principalul atu pentru un furnizor serios de feronerie

Ca distribuitor, VBH Romcom pune un accent deosebit pe calitatea serviciilor prestate beneficiarilor, deoarece - in opinia managerului firmei - “pentru un furnizor serios de feronerie, acestea constituie principala premisa a dezvoltarii durabile si confera valoare adaugata mare produselor propriu-zise”. In acest sens, formarea si managementul optim al resurselor umane reprezinta masuri primordiale incluse in strategia de afaceri, firma alocand periodic fonduri destinate instruirii personalului propriu. Cei 41 de angajati participa, astfel, la cursuri organizate atat in tara, cat si in strainatate de marii producatori de feronerie care sunt parteneri pe termen lung ai VBH. “Intentia noastra este de a transforma relatia furnizor-client intr-o colaborare avantajoasa pentru ambele parti. Schimbarea mentalitatii nu poate avea loc decat prin comunicare, dar consolidarea afacerii, prezentarea unor solutii alternative, imbogatirea ofertei de produse si imbunatatirea serviciilor specifice trebuie sa fie principalele aspecte care sa caracterizeze un parteneriat durabil. Prin faptul ca promovam produse viabile, superioare din punct de vedere calitativ si le asiguram servicii complete/complexe clientilor nostri, dorim sa ne ridicam la inaltimea asteptarilor acestora, indeplinind si cerintele producatorilor de feronerie ce dezvolta sisteme pentru viitor. Astfel, prioritatile VBH Romcom sunt constituite de mentinerea in alerta a spiritului de observatie si de crearea flexibilitatii necesare pentru a identifica noi solutii si provocari”, subliniaza Daniel Gavris.

Diminuarea profitabilitatii pe piata de tamplarie

In opinia directorului VBH Romcom, incepand cu anul 2008, pe piata specifica activitatii firmei se consemneaza o tendinta de temperare a nivelului ascendent al vanzarilor, pe fondul reducerii drastice a marjelor de profit, datorita cresterii preturilor la materiile prime si la energie (otel, petrol, gaze naturale, energie electrica etc.) si presiunii constante de scadere a pretului aferent produsului finit. "Aceasta situatie se va acutiza din a doua jumatate a anului 2009 si, pe cale de consecinta, multi distribuitori de materii prime si accesorii pentru domeniul constructiilor (inclusiv sectorul de izolatii si reabilitari termice) se vor confrunta cu probleme de rentabilitate. Astfel, va deveni absolut necesara reducerea termenelor medii de incasare la cel putin jumatate fata de cele din prezent. Fenomenul de segmentare a pietei, care s-a initiat in ultimii ani, odata cu aparitia si consolidarea marilor producatori de ferestre (care beneficiaza de retele proprii de dealeri), va influenta activitatea firmelor din categoria IMM, care vor fi obligate fie sa se specializeze in montaj, fie sa execute ansambluri atipice, in serie limitata. Totodata, introducerea obligatorie a certificatelor de conformitate, conform normativelor europene, va duce, de asemenea, la scaderea cotei de piata actuale detinute de produsele de calitate medie (promovate la un pret mic), inrucat acestea nu pot indeplini cerintele cuprinse in standarde. Astfel, mai ales in cadrul lucrarilor finantate din fonduri bugetare si adjudecate prin licitatie, s-ar putea constata o noua presiune asupra pretului tamplariei de inalta calitate, deoarece «oferta cea mai avantajoasa din punct de vedere economic» va ramane, in continuare, principalul criteriu de selectie. In concluzie, consider ca, pe termen lung, ca urmare a reducerii cererii si a ajustarii preturilor, va fi testata profitabilitatea multor afaceri din domeniu. Pe termen scurt, societatile vor fi obligate sa inceapa sa implementeze proiecte de restructurare si repozitionare interna/externa pe toate planurile, pentru a putea face fata cresterii competitiei", concluzioneaza Daniel Gavris.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter