RO EN
Košík je prázdný

VBH Romcom livreaza lunar peste 30 de tone de feronerie

Daniel Gavris (33 de ani)
Functia/firma: director general al VBH Romcom;
Experienta profesionala: 15 ani in domeniul accesoriilor pentru tamplarie;
Studii: Facultatea de Stiinte Economice, Universitatea Babes-Bolyai din Cluj-Napoca;
Hobby: automobile, turism.

Compania VHB Romcom este reprezentanta autohtona a grupului german VBH Holding, specializat in comercializarea sistemelor de inchidere furnizate de societati renumite in domeniu, printre care se regasesc: Roto Frank AG, Siegenia- Aubi, Gutmann, Otlav, Hoppe etc. In prezent, firma distribuie, la nivel national, peste 2.400 de sortimente de feronerie si accesorii, catre mai mult de 3.000 de clienti.

- Ce venituri ati inregistrat in ultimul an?
- Rezultatele financiare aferente intervalului ianuarie-septembrie 2008 s-au situat la 21 de milioane de lei, fapt care ne-a determinat sa preconizam realizarea unei cifre de afaceri de 31 de milioane de lei pana la finele anului trecut, in crestere cu 5% fata de 2007. Pentru 2009, daca piata se va situa pe un trend ascendent, estimam o majorare de 7% a veniturilor. In termeni cantitativi, vanzarile ar putea depasi 550.000 repere de feronerie in 2008, in comparatie cu cele 500.000 de sisteme de inchidere, livrate in cursul anului precedent. De asemenea, consideram ca in 2009 vom furniza circa 600.000 de seturi complete de feronerie.

- Care sunt principalele directii stabilite in cadrul strategiei de marketing?
- In ceea ce ne priveste, prioritatile VBH sunt constituite de identificarea unor solutii adaptate la modificarile comportamentului de consum al utilizatorilor finali, pastrarea spiritului receptiv si mentinerea flexibilitatii. Totodata, ne propunem consolidarea pozitiei pe care o detinem in prezent, prin aplicarea unei strategii de management pe termen lung al afacerii. In acest sens, incercam sa anticipam tendintele viitoare ale pietei specifice, concomitent cu imbunatatirea permanenta a calitatii serviciilor prestate si gestiunea eficienta a capitalului de care dispunem.

- Cum asigurati livrarile catre partenerii autohtoni?
- VBH Romcom dispune de o retea de distributie cu acoperire nationala, cuprinzand 5 unitati de stocare si un centru logistic modern (in Targu Mures), cu o suprafata de aproximativ 2.000 mp, definitivat la inceputul lui 2008. Livrarile lunare medii depasesc 30 de tone de feronerie. Aprovizionarea se efectueaza saptamanal, astfel incat cantitatea existenta permanent in stoc sa fie suficienta pentru comenzile posibile preconizate in urmatoarele 90 de zile. In conditiile mentionate, putem onora solicitarile curente, direct la sediul beneficiarilor, in maximum 48 de ore de la data preluarii acestora. Pentru operativitate maxima, poate fi aplicat si sistemul de furnizare urgenta, prin intermediul serviciilor de curierat rapid, durata indeplinirii comenzii fiind redusa la jumatate. Astfel, datorita logisticii bine puse la punct, aprovizionarea cu feronerie si accesorii a partenerilor companiei noastre se realizeaza in conditii optime.

- Care sunt tendintele din domeniu in ceea ce priveste consumul?
- Pe parcursul lui 2008, am remarcat o reorientare a preferintelor beneficiarilor catre produsele furnizate de Stadur si Gutmann, care au avut un aport de 7%, respectiv 8% la cifra de afaceri. Totodata, ponderea in structura livrarilor a fost detinuta de sistemele de inchidere pentru ferestre (65% din total). In ceea ce priveste marca dispozitivelor, in topul preferintelor se situeaza, in continuare, produsele Roto si Siegenia, respectiv Hoppe si Geze (sisteme speciale, de siguranta). In functie de modalitatea de actionare, cel mai bine comercializate elemente au fost cele de tip oscilobatant (70% din total), urmate de reperele culisante (20%) si cele clasice (10%). De asemenea, am constatat o crestere a dinamicii pietei regionale din centrul si sudul tarii, spre deosebire de anul trecut, cand am efectuat cele mai multe livrari catre parteneri din zona Transilvaniei.

- Cum a evoluat sectorul de piata specific, in ultimul an?
- Spre deosebire de anii precedenti, in 2008 piata autohtona de tamplarie s-a confruntat atat cu o tendinta de stagnare, cat si cu una de scadere a vanzarilor, care urmasera un trend puternic ascendent in intervalul 2005-2007. In opinia mea, aceasta situatie a fost generata de criza imobiliara internationala si de majorarea costurilor de achizitie a materiilor prime si energiei, determinand o prudenta exagerata a dezvoltatorilor imobiliari (in ceea ce priveste proiectele noi) si o diminuare a profitului companiilor din domeniu. Cel mai probabil, de la jumatatea anului 2009, conditiile specifice bransei se vor inaspri si mai mult, ceea ce va duce la aparitia unor dificultati din punct de vedere al nivelului de rentabilitate a multor societati din categoria IMM. Astfel, se impune ca, in cel mai scurt timp, firmele sa ia masuri de restructurare a activitatii si de repozitionare pe piata, pentru a fi capabile sa suporte impactul concurential.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter