Suki Group, cu sediul central in localitatea Moara Vlasiei, din judetul Ilfov, este una dintre cele mai dinamice societati care activeaza in domeniul fabricatiei de ferestre temoizolante. In ultimul an si aceasta firma s-a confruntat cu scaderi ale vanzarilor, cauzate de criza economica internationala. In conditiile actuale ale pietei, obiectivul declarat al managementului firmei a fost acela de continuitate a activitatii pe piata. In continuare, este prezentata opinia directorului general al societatii cu privire la evolutia situatiei de ansamblu si la modalitatile prin care se incearca limitarea pierderilor.
Gelmar Savulescu, director general Suki Group: "Se pare ca, in ultimele luni, situatia generala in domeniul autohton al tamplariei termoizolante s-a mai imbunatatit. In opinia noastra, acest lucru se datoreaza migratiei comenzilor catre companiile care au ramas pe piata dinspre acele societati care s-au restructurat. Conform datelor de care dispunem, au intrat in diversa faze de intrerupere a activitatii mai mult de jumatate din firmele care erau prezente pe acest segment inainte de 2008, in cea mai mare parte fiind companii de mici dimensiuni. Astfel, daca realizam o comparatie cu perioada similara din 2009, in primele 5 luni ale acestui an am obtinut o crestere a vanzarilor de peste 30%. Cu toate acestea, majorarile au aparut numai in ceea ce priveste cantitatile comercializate, intrucat profitabilitatea a fost grav afectata de doi factori perturbatori: cresterea costurilor cu materialele (la profile, otel si sticla), respectiv diminuarea preturilor de vanzare a produselor finite, pe fondul scaderii cererii. Singura posibilitate de sporire a eficientei este data, in ultima perioada, de accesarea unor lucrari de mari dimensiuni, prin aceasta intelegandu-se proiecte la care suprafata de tamplarie termoizolanta depaseste pragul de 500 mp. In acest moment, livram ansambluri de tamplarie pentru trei astfel de obiective, la unul dintre ele realizand chiar ansambluri de top (ferestre glisante cu actionare plan-paralela, incluzand feronerie de tip MZ de la G-U si profile colorate seria Brillant Design, promovate de Rehau). Speram ca, pana la sfarsitul anului, sa obtinem o cifra de afaceri in valoare de 2,5 milioane de euro si sa incheiem acest exercitiu financiar in mod profitabil, in ceea ce priveste activitatea operationala, dat fiind faptul ca rezultatele vor fi grevate de presiunea financiara aferenta platii dobanzilor la linia de creditare curenta".