RO EN
Košík je prázdný

SIPEX: Afaceri de 313 milioane lei in 2023 (+7,4%), sustinute de canalul B2B

Sipex, unul dintre cei mai mari distribuitori de materiale si finisaje pentru  constructii din Romania, listat la Bursa de Valori Bucuresti in piata AeRO (simbol bursier SPX), cu activitate de 26 de ani pe acest segment, anunta rezultatele financiare preliminare pentru anul 2023. 
Compania a obtinut o cifra de afaceri de 313,4 milioane de lei, o crestere de 7,4% comparativ cu anul 2022. Rezultatele au fost sustinute de avansul vanzarilor in canalul B2B cu 18,7% ca urmare a diversificarii portofoliului de produse si a implicarii in proiecte din infrastructura care au generat volume mai mari. Profitul net obtinut este de 11,1 milioane de lei. 
Irinel Gheorghe, CEO Sipex:
"Anul 2023 a fost un an cu provocari semnificative in contextul economic global si local cu impact asupra sectorului constructiilor. La Sipex ne-am concentrat eforturile pentru cresterea cifrei de afaceri si mentinerea cotei de piata. Prin strategia de vanzari adoptata, am extins numarul de clienti si am crescut volumele de vanzari in canalele B2B si retail. Prin consolidarea segmentului B2B, acesta a ajuns sa reprezinte 40% din cifra noastra de afaceri."
Strategia de dezvoltare a companiei a continuat in directiile asumate si ne-am adaptat la schimbarile din piata. Sipex a extins gama de produse prin parteneriate strategice si a achizitionat un teren pentru o viitoare unitate de productie pentru care analizeaza optiunile de finantare.
 
 
Strategia Sipex este construita in jurul urmatoarelor directii: 
  • diversificarea portofoliului de produse; 
  • dezvoltarea si extinderea punctelor de lucru existente si deschiderea unor centre de distributie noi;
  • ajustarea politicii de personal cu accent pe retentia angajatilor.
Sipex opereaza cu un model de afaceri integrat, organizat in 3 linii de afaceri: vanzare si distributie de materiale si finisaje pentru constructii, prestari servicii (consultanta tehnica) si vanzare de produse finite colorate.
Distributia se realizeaza prin cele trei canale:
  • Retailul traditional - magazine de diferite dimensiuni, cu exceptia celor DIY (Do It Yourself), cu vanzare prin agenti dedicati.
  • Business to business (corporate) - societati de constructii, dezvoltatori, institutii de stat sau private, echipe de meseriasi si persoane fizice care construiesc in regie proprie sau isi renoveaza proprietatile. Din 2019 compania are un canal dedicat acestui segment, www.sipexcomenzi.ro, care are scopul de a simplifica procesul de vanzare catre partenerii existenti si de a reduce costurile operationale, prin oferirea unor facilitati self-service.
  • Magazin online propriu - cu aplicatie de mobil, tableta si laptop. Aplicatia utilizata repartizeaza comenzile catre cele mai apropiate puncte de lucru, astfel incat livrarea sa se faca intr-un timp cat mai scurt.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter