RO EN
Košík je prázdný

PREMIER COM isi consolideaza rezultatele, intr-o conjunctura marcata de criza

Fondata in urma cu aproape trei decenii, compania Premier Com este specializata in importul si comercializarea de produse din categoriile gresie, faianta, parchet, mocheta si alte elemente de finisaj pentru constructii si amenajari interioare. Produsele promovate sunt disponibile la momentul actual in peste 300 de magazine si centre de bricolaj, firma deruland parteneriate cu o serie de retele precum Leroy Merlin, Hornbach, Brico Dépôt, Arabesque, Mathaus. Accentul pus pe independenta, privita ca o valoare organizationala fundamentala, a dus la dezvoltarea unei flote proprii de transport si a unor spatii de depozitare care sa asigure clientilor calitatea serviciilor logistice. In prezent, grupul cu sediul central in Slobozia include mai multe divizii, pe langa Premier Com organizatia incluzand Premier Flooring Group (activa pe distributia de pardoseli calde si instalatii), Premier Distribution (distributia de parchet) si Premier Transport Auto. Platforma logistica din Slobozia are o arie de 80.000 mp, unde functioneaza hale cu o suprafata totala de 25.000 mp. In continuare, Alexandru Tinta, administratorul grupului, face o analiza obiectiva a pietei de profil, prezentand totodata obiectivele de dezvoltare pe termen scurt si mediu. 
 
- Cum a evoluat piata locala de placi ceramice in acest an, din punct de vedere cantitativ si valoric?
- Conform datelor pe care le avem in acest moment la dispozitie, volumul vanzarilor de placi ceramice a suferit in 2023 o contractie de aproximativ 18% fata de nivelul inregistrat in anul precedent. In ceea ce priveste valoarea pietei, pe fondul reducerilor de preturi estimam ca cifra de afaceri la nivelul intregului sector s-a diminuat cu peste 20%.
 
 
- In aceste conditii speciale, cum a reusit compania pe care o administrati sa depaseasca problemele inerente unui segment de activitate aflat in declin?
- Premier Com a inregistrat o crestere a cifrei de afaceri cu 28% in primele noua luni ale lui 2023 si estimam ca in 2024 dinamica vanzarilor noastre va fi similara. Evolutia din acest an s-a bazat pe majorarea numarului de clienti, precum si pe dezvoltarea portofoliului de produse din gama de gresie si faianta. De asemenea, un impact hotarator a fost reprezentat de implementarea acestor noi produse atat pe piata traditionala, cat si in retelele de tip DIY.
 
 
- Ce alte componente ale strategiei proprii de dezvoltare au contribuit la obtinerea acestor rezultate?
- Trebuie precizat ca un element care a influentat in mod hotarator evolutia companiei a fost reprezentat de website-ul www.premiercom.ro Vanzarile directe nu au fost spectaculoase, instrumentul online a devenit valoros pentru partenerii nostri, care se informeaza in timp real in legatura cu evolutia stocurilor, produsele nou intrate sau termenele de achizitie pentru marfa aflata in curs de aprovizionare. De asemenea, in urma cu trei ani Premier Com a deschis la Bucuresti, pe strada Valea Cascadelor, un showroom de aproximativ 1.500 mp, unde promovam brandul Nativo. Vrem sa folosim aceasta marca pentru o retea de showroom-uri pe care sa o extindem treptat, in functie de rezultatele pe care o sa le obtinem in cele doua proiecte-pilot pe care le avem in desfasurare. Astfel, la Urziceni am demarat o investitie proprie, vizand constructia unui showroom cu o suprafata de 700 mp, iar la Tulcea am inchiriat un spatiu comercial de aproximativ 400 mp, unde o sa amenajam un centru de prezentare-comercializare cu faianta, gresie, parchet laminat si accesorii, plus mocheta.
 
 
- Nominalizati problematica pe care estimati ca va trebui sa o solutionati in urmatorul an fiscal.
- Provocarile anului 2024 vor fi multiple, daca incercam o analiza obiectiva a situatiei. Noi estimam ca scaderea consumului de placi ceramice va continua si in urmatoarele 12 luni. Instabilitatea politica la nivel global poate bloca grav lanturile logistice. O alta problema previzibila este legata de fluctuatia majora a tarifelor la energie. In procesul de fabricatie a placilor ceramice costurile energetice, in special cele legate de achizitia gazului natural, reprezinta un element decisiv in formarea pretului final al produselor. In ceea ce priveste oportunitatile, acestea raman legate de extinderea retelei de showroom-uri, precum si accesarea pietelor din tarile invecinate cu Romania. Suntem in plin proces de pregatire a demararii activitatii in Ungaria, in 2024, iar din anul urmator vom incepe sa operam inclusiv in Bulgaria si Republica Moldova.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter