RO EN
Košík je prázdný

PRAKTIKER vizeaza extinderea retelei comerciale la 48 de magazine

Programul de restructurare a retelei de bricolaj Praktiker, implementat de omul de afaceri Ömer Süsli dupa preluarea din februarie 2014, a restabilit rentabilitatea companiei, in primele sase luni ale anului in curs fiind inregistrat un profit operational de 12 milioane de lei. Totodata, vanzarile au crescut cu 10% fata de perioada corespunzatoare din 2013. In acest context, in urmatorii doi ani conducerea Praktiker are in vedere cresterea numarului de magazine, pana la 48 de unitati. Praktiker detine 28 de centre comerciale in 24 de orase ale tarii si o oferta cu peste 40.000 de produse: materiale de constructii, pentru decoratiuni, obiecte sanitare, mobila, aparate electronice si electrocasnice, produse pentru gradinarit etc.
 
- Ce factori au contribuit la revigorarea afacerilor companiei?
- Luna aprilie a.c. a reprezentat startul cresterii pentru firma si a adus un profit operational pozitiv pentru prima jumatate a anului 2014. La numai trei luni de la preluarea companiei, profitul operational pentru al doilea trimestru al anului 2014 s-a majorat cu 44 milioane de lei fata de primele trei luni ale anului in curs si cu 37 milioane de lei in raport cu aceeasi perioada din 2013. Aceasta imbunatatire semnificativa a rezultatelor financiare se datoreaza in principal optimizarii costurilor la servicii si utilitati si renegocierilor ce au vizat atat contractele de chirie cu proprietarii, cat si pe cele cu furnizorii de produse si servicii, obtinand preturi de achizitie si termene de plata mai bune.
 
- Cate magazine aveti in vedere sa deschideti in perioada urmatoare?
- Pentru urmatorii doi ani, ne-am propus extinderea retelei comerciale de la 28 de centre, cate detinem in prezent, la 48 de magazine. Dupa inaugurarea unitatii de la Targu Jiu, realizata in urma unei investitii de 1,5 milioane de euro, pana la finele anului in curs vom mai deschide un centru de vanzare la Giurgiu. Ulterior, vom investi si in deschiderea unui magazin la Sibiu sau Vaslui si a altor doua in Bucuresti. In acest sens, suntem in curs de identificare a unor terenuri in zonele de nord si de sud ale Capitalei. Totodata, avem in vedere sa alocam aproximativ 4% din cifra anuala de afaceri pentru derularea unor campanii de marketing.
 
- Cum credeti ca va evolua piata locala de bricolaj in acest an?
- Au inceput sa se aseze lucrurile in sectorul local de bricolaj si credem ca din acest an este posibila iesirea din criza. O schimbare s-a simtit inca de la inceputul lui 2014. Avand in vedere estimarile si semnalele pozitive din domeniu, suntem deschisi si la alte oportunitati in Romania. Magazinul de la Targu Jiu este primul inaugurat de companie dupa preluarea de la grupul german, iar decizia de a investi aici a fost luata dupa o prospectare atenta a pietei.
 

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter