RO EN
Košík je prázdný

POLONIA: Piata de tamplarie se afla, inca, in recesiune

In mod similar multor tari din Europa Centrala si de Est, criza economico-financiara a afectat grav si activitatea specifica pietei de tamplarie din Polonia. Cu toate acestea, analistii bransei sunt optimisti si se asteapta la o recuperare rapida a pierderilor, concomitent cu o reluare a trendului ascendent inca din anul 2010. Previziunile se bazeaza pe rezultatele celor mai recente studii elaborate de Biroul Central de Statistica din Polonia (Glowny Urzad Statystyczni – GUS), care arata faptul ca nivelul productiei (activitatii) celor mai mari companii din domeniul constructiilor nu a scazut, anul trecut, in comparatie cu nivelul primelor 9 luni ale lui 2008 (cand efectele recesiunii nu au fost resimtite in Europa). In anumite domenii, s-a remarcat chiar o crestere de cateva procente, astfel incat unii producatori de ferestre din PVC au reusit sa-si majoreze vanzarile (atat din punct de vedere valoric, cat si cantitativ). "Aceasta situatie pozitiva se datoreaza faptului ca fabricantii polonezi de ferestre au luat din timp masuri de reducere a costurilor si au dovedit ca sunt flexibili, adaptandu-si extrem de rapid oferta la noul context economic. Companiile din bransa nu au fost influentate prea mult de fluctuatia pietei imobiliare, infirmand previziunile initiale ale multor experti, care considerau ca impactul negativ va fi mult mai dur. In loc sa furnizeze produse de tamplarie pentru imobilele nou-construite, firmele s-au reorientat spre segmentul de renovari si chiar spre cel de amenajari interioare, instaland ferestre, usi, elemente de compartimentare etc. si reusind ca, prin schimbarea de strategie, sa-si consolideze pozitia pe piata", sustin reprezentantii filialei din Varsovia a agentiei Germany Trade an Invest Research (GTAI Research).
Cererea de ferestre pentru reabilitare termica depaseste 30 de milioane de unitati
Situatia curenta a pietei de ferestre si usi din Polonia nu poate fi comparata cu perioada de crestere consemnata in anii anteriori. Dar bransa de tamplarie termoizolanta isi mentine atractivitatea atat din punct de vedere al oportunitatilor de afaceri, cat si al profitabilitatii. In etapa urmatoare, ferestrele vor fi achizitionate mai ales in cadrul diverselor programe de reabilitare termica a locuintelor (derulate de autoritatile centrale sau locale), specialistii estimand un nivel al cererii de cel putin 30 de milioane de unitati de fereastra numai pe acest segment. "Companiile specializate asteapta cu interes o crestere a volumului investitiilor in constructii (mai ales in ceea ce priveste edificarea de locuinte), precum si sporirea veniturilor populatiei, pentru ca potentialii beneficiari sa poata efectua pe scara larga achizitii in vederea inlocuirii tamplariei existente. Totusi, principalul declin al sectorului polonez de constructii se datoreaza mai ales declinului accentuat al segmentului specific noilor imobile si – cu toate prognozele optimiste – acest trend nu se va modifica in urmatorii doi ani. De aceea, in Polonia, cea mai dificila perioada pentru producatorii de ferestre va fi consemnata chiar la inceputul lui 2010 si este foarte posibil ca, pana in luna mai a.c., unele companii sa renunte la acest gen de activitate. Cel mai grav afectate vor fi societatile care nu au reusit sa-si reduca preturile de comercializare si cele ce furnizeaza ansambluri de slaba calitate. Un element decisiv pentru evolutia (sau involutia) bransei in 2010 il va reprezenta capacitatea fabricantilor polonezi de tamplarie termoizolanta de a-si promova cu succes produsele la export (eventual, in tarile dezvoltate din UE), avand ca avantaje performanta ferestrelor si costul competitiv al acestora. Un argument in acest sens ar putea fi dat de pozitia geografica strategica a Poloniei – care ramane una dintre cele mai importante piete (ca marime) din Europa de Est. Informatii suplimentare, la http://www.forumokna.com/

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter