RO EN
Košík je prázdný

Piata nationala a usilor de garaj - in plin proces de formare



Ionut Toma (51 de ani)

Functia/Firma: director tehnic al Hormann Romania;
Studii: Facultatea de Metalurgie, Institutul Politehnic din Bucuresti;
Experienta profesionala: 14 ani la firma Hormann;
Hobby: calatorii.
Infiintata in anul 2001, societatea Hormann Romania este reprezentanta celui mai important producator european de usi de garaj. Compania a definitivat parteneriate cu peste 80 de distribuitori care activeaza la nivel national. Modelele promovate in Romania sunt incluse intr-o gama diversa de sortimente, realizate din material lemnos, metalice, basculante sau sectionale. Modul de actionare este manual sau automat, in funtie de preferintele solicitantilor.

- Care a fost evolutia companiei Hormann, de-a lungul timpului?
- Compania Hormann a fost fondata in anul 1935 de August Hormann, iar fiul sau a pus bazele societatii pe care o cunoastem astazi. Dupa 1945, Hormann a achizitionat o licenta americana, care consta intr-un nou sistem de inchidere pentru usile de garaj. Astfel, compania a putut pregati linia de productie, lansa si promova noul model. Odata cu cresterea nivelului fabricatiei, a inceput selectia clientilor, gama de sortimente extinzandu-se treptat. Au fost deschise mai multe sucursale in Germania, a demarat exportul, astfel incat, in prezent, exista 26 de reprezentante in tot atatea tari si in alte 34 de state avem cel putin un distribuitor. Concernul lucreaza cu peste 5.000 de angajati. In momentul de fata, societatea Hormann Romania comercializeaza toata gama de produse, cu exceptia usilor din lemn rezistente la foc si a tamplariei din aluminiu (din cauza faptului ca sunt deja foarte multi fabricanti pe piata romaneasca, am preferat sa nu promovam asemenea produse). In Europa, Hormann coordoneaza activitatea a 14 unitati de fabricatie, fiecare specializata pe un produs sau o familie specifica. Capacitatea de productie se situeaza la circa 100.000 de unitati/an pentru usile sectionale industriale si aproximativ 80.000 de unitati/an pentru cele sectionale de garaj. Filiala din Romania se afla in topul reprezentantelor Hormann din Europa de Est, situandu-se pe a treia pozitie din punct de vedere al vanzarilor (dupa subsidiarele din Federatia Rusa si Ungaria).

- Prezentati rezultatele financiare ale societatii.
- In anul 1945, compania-mama a inceput activitatea cu o cifra de afaceri care ar fi echivalat nivelul actual de 0,5 milioane de euro si a ajuns, in 2007, sa realizeze vanzari de un miliard de euro. Reprezentanta din Romania s-a infiintat in septembrie 2001, in anul acela avand un volum total al vanzarilor de 3 milioane de euro, iar obiectivul pentru 2008 este reprezentat de realizarea sumei de 12 milioane de euro. In anul 2007, am avut o tinta de 8,6 milioane de euro si am inregistrat venituri de 9,2 milioane de euro. In primul semestru a.c., am efectuat livrari in valoare de... milioane de euro.

- Ce investitii sunt planificate pentru intervalul urmator?
- Cu ceva timp in urma, am achizitionat un teren, insa au aparut anumite probleme. Dupa ce am perfectat actele, reprezentantii Primariei Capitalei au intervenit in sensul stoparii proiectului, sustinand ca in zona se planificase deja o lucrare de utilitate publica. Acesta este motivul pentru care functionam, in continuare, intr-un spatiu inchiriat, desi activitatea trebuia relocata inca din vara anului trecut. Tousi, problema este pe cale de solutionare, astfel incat - dupa adaptarea celor doua proiecte - sa putem finaliza investitia. Terenul are o suprafata de aproximativ 10.000 mp, suma alocata investitiei fiind de 4 milioane de euro.

- Care este cota de piata a Hormann Romania?
- Nu avem concluzii in urma unui studiu de marketing, insa, din datele pe care le detinem de la distribuitori, cota de piata a companiei Hormann Romania este de 40% - 45% (circa 30% pentru usi de garaj). Putem face aprecieri, insa, numai in anumite domenii ale activitatii societatii, deoarece noi promovam o gama diversa de produse. Peste 50% din comenzile efectuate catre Hormann au vizat achizitia de usi sectionale, simple, cu elemente ce asigura termoizolare. Consideram ca aceasta situatie s-a datorat, in mare parte, dezvoltarii sectorului constructiilor rezidentiale multietajate, realizate in detrimentul imobilelor de tip vila. Comercializand circa 1.000 de unitati/an, compania noastra este liderul pietei autohtone a usilor de garaj.

- Detaliati situatia caracteristica pietei nationale a usilor de garaj.
- Din pacate, nu exista o traditie a usilor de garaj in cea mai mare parte a teritoriului tarii. In Romania, segmentul de piata specific se afla in plin proces de formare. Arhitectii, inginerii in constructii si dezvoltatorii sunt tributari proiectelor vechi, care nu tin seama de sistemele de culisare, de spatiile aferente montajului acestor elemente de actionare. In ultimul an si jumatate, insa, am remarcat ca foarte multe birouri de proiectare solicita date referitoare la functionarea sistemelor de culisare, astfel incat acestea sa fie prevazute in planurile lucrarilor realizate, fara ca beneficiarul sa mai fie obligat la plata unor costuri suplimentare pentru adaptare.

- Ce obiective include strategia proprie de dezvoltare?
- Principalele obiective stabilite se refera la mentinerea cotei de piata si la consolidarea retelei de vanzari, deoarece distributia se face prin livrari directe. Avem, in acest sens, un program de training, prin care distributorii nostri sunt instruiti in legatura cu detaliile tehnice de montaj. Este un lucru foarte important, deoarece Hormann comercializeaza multe produse, care trebuie cunoscute foarte bine, din punct de vedere tehnico-functional.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter