Tsormpatzidis Christos (43 de ani) |
|
Compania Panel Land - Bucuresti are ca unic domeniu de activitate realizarea de paneluri din PVC, productia fiind lansata in 2005. Incepand cu luna mai a anului in curs, se doreste implicarea si in domeniul realizarii de paneluri ornamentale pentru usi. O alta masura importanta, prevazuta in cadrul strategiei de afaceri din 2009, consta in extinderea ariei de distributie (dezvoltata la nivel national) in Bulgaria. Desfasurarea la parametri optimi a relatiilor de afaceri cu cei doi furnizori de materiale (Veka AG si o firma din Marea Britanie) si cu clientii se afla permanent in centrul atentiei managementului societatii, fiind considerate un punct important de plecare pentru o evolutie durabila. Astfel, utilizatorii din tara noastra ai produselor comercializate de Panel Land - reprezentati de companii precum Balkan Ro Trade & Construction, Exalco Romania, Profilco Romania, Aplast, Extruplast, Expert Windows, Eco Trading, Izotec Group, Miticar, Thermo Design, Companion Import Export - beneficiaza de o relatie de afaceri personalizata si de servicii conexe, precum: garantie de 5 ani pentru protectia impotriva razelor UV si transport gratuit, in functie de cantitatea comenzii. |
- Care sunt principalele caracteristici ale mediului de afaceri din Romania, in general si ale segmentului propriu de activitate, in particular?
- In urma cu cativa ani, Romania nu reprezenta un mediu de afaceri atat de serios precum cel de astazi. In prezent, aceasta tara ofera deosebit de multe oportunitati, dar doar daca se realizeaza investitii importante si se acorda servicii de calitate clientilor. Producatorii autohtoni de tamplarie din aluminiu si PVC de nivel mediu/mare dispun de personal de conducere specializat si lucratori profesionisti in domeniul calculatiilor/montajului. In piete mult mai organizate, precum cele din Italia sau Grecia, nivelul de lucru nu este unul atat de bun. La capitolul puncte slabe, am putea indica gradul de informare a clientilor, care deocamdata este scazut, ca urmare a faptului ca acestia se bazeaza exclusiv pe experienta proprie. In acelasi timp, asupra consumatorului final din domeniul nostru de activitate, respectiv persoanele fizice interesate de schimbarea tamplariei, factorii de decizie politico-economica au o influenta majora, din observatiile noastre deciziile acestora schimband radical pozitia pietei.
- Ce masuri pot fi aplicate in conditiile actuale, marcate semnificativ de influenta crizei economico-financiare?
- In orice conditii de piata - si cu atat mai mult in timpul recesiunilor - managementul firmei si modul de derulare a parteneriatelor reprezinta aspecte esentiale. De asemenea, conducerea unei companii trebuie sa fie foarte bine informata si sa aiba o viziune de ansamblu asupra mediului financiar international. Un principiu care trebuie respectat il constituie investirea profitului, in acelasi timp cu infiintarea unui fond de urgenta, intrucat parcursul economiei este intodeauna ciclic, existand momente foarte bune, dar si perioade de scadere. Din acest punct de vedere, criza globala actuala nu a fost o surpriza pentru toata lumea. Exista companii care au stiut sa-si organizeze eficient afacerea in momentele de varf, fara sa fie nevoie sa recurga acum la masuri drastice (disponibilizari masive, micsorarea salariilor etc.). In domeniul panelurilor, 2008 a fost un an caracterizat de dinamism, dar pentru 2009 estimam ca numarul celor ce activeaza pe acest segment de activitate se va reduce drastic. Deja multe societati si-au incetat activitatea, altele au probleme financiare serioase (contractarea de credite importante reprezinta doar una dintre dificultati). Preconizam ca primele semne de revigorare vor fi inregistrate in primavara lui 2010, cand vor aparea noi companii pe piata. Dintre masurile proprii pe care le-am aplicat, am putea mentiona: consolidarea relatiilor cu furnizorii si beneficiarii (carora le-am asigurat sustinere totala), precum si micsorarea preturilor, concomitent cu pastrarea calitatii.
- Cum au evoluat rezultatele financiare proprii?
- Pana in prezent, in fiecare an am inregistrat majorari semnificative ale rezultatelor financiare, nivelul din 2008 fiind de peste 9 milioane de lei. Despre situatia din 2009 nu putem spune prea multe deocamdata, intrucat piata din Romania este lipsita de predictibilitate. Totusi, putem afirma cu siguranta ca, dintre cei care activeaza in acest domeniu, doar profesionistii vor reusi sa-si mentina volumul cifrei de afaceri, chiar daca nimeni nu va putea sa-si pastreze rulajul din 2008. Principalul obiectiv va consta in inregistrarea de cat mai putine pierderi. In ceea ce ne priveste, continuam programul de investitii (cu o valoare de 0,5 milioane de euro), care a fost initiat in 2008, prin achizitia de utilaje si mijloace de transport.
- Caracterizati produsele din oferta proprie.
- Panelurile pe care le promovam sunt, in proportie de 95%, modele tip flat si finite, avand ca aplicatii montajul la usi si instalarea in cadrul sistemelor de compartimentare. Din pnct de vedere al materialelor utilizate, suntem printre primii 10 parteneri Veka la nivel european, colaborand, totodata, cu societatile Fibran, Henkel etc. Dispunem de prese noi si avem o capacitate de productie de 80.000 mp/luna.