Alexandru Oancea, responsabil marketing si PR in cadrul Veka Romania: "Primul semestru al anului in curs a fost marcat de o usoara scadere a rezultatelor financiare ale Veka Romania (fata de aceeasi perioada a anului fiscal precedent), insa preconizam ca vanzarile se vor redresa in sezonul de varf si astfel, la final de an, ne vom incadra in cifrele estimate in iarna lui 2009.
In ceea ce priveste intreaga bransa autohtona, informatiile din piata ne indica o contragere cu aproximativ 50% in intervalul 1 ianuarie - 30 iunie 2009, pana la finele anului in curs fiind asteptate vanzari similare nivelului din 2005 al sectorului specific. Cu toate acestea, apreciem tendinta beneficiarilor finali de a se orienta spre calitatea produselor si serviciilor, lucru evidentiat prin majorarea comenzilor de sisteme din categoria premium - care au cunoscut, pentru gama Alphaline 90 (cu 6 camere interioare), o crestere de 170% in primul interval din 2009, fata de semestrul I al anului trecut -, precum si a sistemelor colorate (+20% in aceeasi perioada). Pentru viitor, insa, consider ca autoritatile autohtone ar putea sprijini piata de tamplarie termoizolanta, in primul rand, prin achitarea datoriilor restante catre producatori (pentru asigurarea cash-flow-ului in industria interna), iar in al doilea rand, prin promovarea unor proiecte de dezvoltare viabile, care sa aiba atat sustinere financiara, cat si fundamente realiste. Punctul central al strategiei de dezvoltare a companiei noastre consta in sprijinirea partenerilor, prin investitii constante - pentru care alocam o cota importanta din buget - in organizarea unor seminarii tehnice, de vanzari sau de marketing, reducerea duratei de livrare a produselor si acordarea de consultanta in implementarea strategiilor de comercializare. Pana in prezent (si aici ma refer la primele 6 luni ale anului 2009), din planul de sustinere a activitatii partenerilor Veka au facut parte masuri de marire a capacitatii logistice, cresterea stocurilor de sisteme (atat albe, cat si infoliate), respectiv investitiile in organizarea seminariilor de vanzari destinate colaboratorilor. Referitor la situatia din statele europene dezvoltate, se poate observa o tendinta a partenerilor nostri catre activitati de export, iar in ceea ce priveste producatorii externi, observam ca sunt tentati sa inaugureze unitati de fabricatie in cadrul economiilor nationale ce le asigura o reducere a costurilor de executie, iar Romania, din fericire, le poate oferi astfel de conditii".