RO EN
Košík je prázdný

MENATWORK: Crestere cu 10% a volumelor livrate in 2021, intr-o perioada dificila

Fondat in 1994, grupul Menatwork a experimentat perioade de tranzitii, fuziuni, precum si o serie de provocari si schimbari, prin care si-a definit identitatea in piata materialelor de constructii din Romania. Actualmente, compania reprezinta unul dintre principalii antreprenori si dezvoltatori de proiecte pe piata locala, oferind solutii profesionale complete, de la furnizare de materiale de constructii, consultanta pana la expertiza tehnica si montaj. Structura organizatorica reuneste patru firme de productie si tot atatea de comert, specializate in domeniul amenajarilor si finisajelor de interior si exterior, instalatiilor electrice, aparatelor si sistemelor de iluminat si sistemelor de ventilatie-climatizare. Derulandu-si activitatea sub sloganul “Build with Menatwork”, societatea a fost implicata de-a lungul timpului in de numeroase proiecte din domeniile rezidential, medical, hotelier, office, sportiv, industrial, comercial, cultural si public, reprezentative fiind lucrari precum One Mircea Eliade Bucuresti, Cloud 9, Hercesa Residence, Iride Business Park, Sema Park, Global Worth Campus, Castelul Huniazilor - Hunedoara, stadioanele Steaua si Rapid etc. Compania detine 6 showroom-uri Arca Studio Construct, din care cate doua in Bucuresti si Cluj-Napoca, respectiv cate unul in Constanta si Craiova. In continuare, Constantin Jiga, Manager Divizie Materiale de Constructii la Menatwork, se refera la conjunctura actuala a pietei si la perspectivele de dezvoltare pe termen scurt, mediu si lung.
 
- Cum au evoluat vanzarile de materiale de constructii din portofoliul companiei in 2021 si in primele trei luni ale acestui an?
- Dupa ce in ianuarie 2021, piata a fost afectata de cresterile de pret anuntate incepand cu toamna lui 2020, anul precedent a confirmat nevoia intriseca de constructii noi, precum si cea de renovare a imobilelor existente. Noi am fost incantati sa observam ca a crescut ponderea produselor si sistemelor care asigura un nivel ridicat de calitate in constructii din punct de vedere acustic, al rezistentei la foc, al izolarii termice sau pur si simplu, al design-ului, printre acestea numarandu-se placile de fibrociment si, implicit, brandul pe care il reprezentam in exclusivitate in Romania, respectiv Aquafire. Astfel, din punct de vedere cantitativ, volumele livrare au sporit cu aproximativ 10% fata de cele din 2020.
 
 
- Ce dinamica au avut afacerile companiei ultima perioada din 2021 si cum estimati ca vor decurge operatiunile in acest an?
- Trendul mentionat anterior s-a pastrat si in 2022, principala problema fiind constituira de disponibilitatea materiilor prime si, implicit, evolutia preturilor acestora. Din pacate, conflictul actual din Ucraina adauga anumite rezerve asupra evolutiei pietei de profil. Dar am constatat ca, dupa un recul generat de inceperea razboiului, reducerea numarului de cazuri Covid, coroborata cu relaxarea restrictiilor, a dus la instalarea unui mediu cat de cat stabil. Speram ca acest trend va continua. Inca o data, din punctul de vedere intrisec al cererii, nu identificam motive de scadere.
 
- Cum se resimt, in cadrul companiei, efectele majorarilor de preturi din constructii si ale dificultatilor de pe lanturile de aprovizionare?
- Ne-am concentrat sa transmitem un mesaj corect catre colegi si parteneri. Cel mai important este faptul ca am cautat sa furnizam informatiile din timp, astfel incat responsabilii de proiectele sa aiba la dispozitie datele corecte, inainte de a lua deciziile. De asemenea, am fost cat mai disponibili cu putinta pentru a trata fiecare proiect - mic sau mare - in functie de specificul si cerintele sale. Dat fiind faptul ca mai multi producatori au fost afectati de blocarea livrarilor de produse sau materii prime din Ucraina sau Rusia, termenele de livrare au crescut. Relocarea surselor de aprovizionare pe alte zone geografice inca determina sincope in livrari si cresteri ale preturilor.
 
 
- Ati inregistrat schimbari in ceea ce priveste cererea de produse cu eficienta energetica ridicata, la un an de la intrarea in vigoare a standardelor nZEB?
- Menatwork are o experienta mare pe piata de profil din Romania. Ca urmare a acestei situatii, putem spune ca suntem cu cativa ani inaintea legislatiei. Nu am asteptat sa intre in vigoare aceste standarde pentru a ne axa pe produsele aferente. Singuri sau impreuna cu producatorii derulam actiuni constante pentru asimilarea in piata a unor materiale inovatoare din punct de vedere al termoizolarii si ne bucuram daca, mai devreme sau mai tarziu, observam ca aceste actiuni genereaza modificarea comportamentului in piata. In anii 2000, ponderea grosimii sistemelor de termoizolatie era de 50 mm. Acum s-a ajuns la 150mm, iar cele de 200 mm nu mai sunt o curiozitate. De exemplu, noi promovam in mod sustinut produse care asigura o acustica optima, prin absorbtia sau reducerea zgomotului. Dorim ca intr-un viitor apropiat, normativele referitoare la acustica sa fie aplicate in aceeasi masura precum standardele NZEB in domeniul eficientei energetice. Efectele ar fi resimtite intr-un mod benefic de toata populatia, de la un elev intr-o sala de clasa, pana la clientii unui restaurant de lux.
 
 
- Ce obiective de investitii ati planificat pentru anii urmatori?
- Dorim sa ne pastram abordarea - si anume aceea de a fi un integrator de solutii, astfel incat sistemele promovate de noi sa aduca o valoare adaugata constructiilor. In fiecare an, pe langa gamele deja consacrate, promovam constant modele noi si aici ar fi de amintit solutiile Aquafire pentru recalificari la foc si cele pentru sisteme exterioare. Concret, punem la dispozitia partenerilor sisteme de calificare la foc a constructiilor existente, pereti, plafoane si plansee, fara ca acestea sa fie demontate, doar prin adaugarea, in diferite configuratii a placilor Aquafire-Bifire.
 
- Care sunt dificultatile majore cu care va confruntati la momentul actual?
- Nu consider ca avem dificultati. Ca grup, cautam sa avem obiective clare pentru o perioada mai scurta sau mai lunga. Factorii externi, precum Covid-19 sau conflictul din Ucraina, sunt abordati intr-o maniera practica si constructiva. Suntem deschisi si transparenti in actiuni si mesaje, astfel incat angajatii sau partenerii sa ne considere un factor de incredere, pe care sa se poata baza in momente mai sensibile, in care impedictibilitatea este cuvantul de ordine.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter