RO EN
Košík je prázdný

MAM Bricolaj: Crestere de 8% a vanzarilor din primele 9 luni, la 41,5 milioane lei

MAMBricolaj, lant romanesc de magazine de materiale si accesorii pentru mobila, listat pe piata AeRO a Bursei de Valori Bucuresti (BVB), a incheiat primele noua luni ale anului cu o cifra de afaceri de 41,520 milioane de lei, in crestere cu 8,21% fată de aceeasi perioada a anului trecut. Consolidarea veniturilor intr-un context economic dificil, dominat de cresterea preturilor la utilitati concomitent cu un nivel ridicat al inflatiei, demonstreaza calitatea serviciilor oferite clientilor, profesionisti si retail, de catre companie.
Dezvoltarea retelei de magazine existente, investitiile in noi locatii si oportunitatile M&A raman prioritare pentru companie, dar in corelare cu o abordare precauta, tinand cont de conditiile de piata in care compania activeaza.
Din cele trei unitati pe care retailerul le detine in Bucuresti, magazinul Morarilor este cel care a avut cea mai mare contributie la rezultatele obtinute, de 46,72% in cifra de afaceri realizata, inregistrand vanzări nete de 19,39 milioane lei. Magazinul Luica, al doilea magazin al retelei a generat vanzari nete de 15,53 milioane lei, (37,3% in cifra de afaceri totala). Magazinul Ghencea, deschis la finalul lunii martie 2021, a contribuit cu 4,24 milioane lei (10,2%) in cifra de afaceri realizata pe primele noua luni ale anului in curs.
De remarcat si avansul inregistrat de divizia online a retelei care a generat vanzari de 2,34 milioane de lei, reprezentand 5,77% din total vanzari nete. Performantele diviziei online sunt cu 56,6% mai mari comparativ cu vanzarile generate in perioada similara din 2021.
EBITDA la noua luni 2022 este in valoare absoluta de 2,027 milioane lei si reprezinta 4,88% din veniturile nete realizate in perioada la care ne raportam fata de EBITDA bugetat care era de 2,056 milioane lei, adica 4,6% din vanzarile nete bugetate pentru trimestrul al treilea.
”Perioada dificila actuala, in care criza energiei s-a suprapus peste cea a cresterii preturilor, ne-a determinat sa ne adaptam din mers planurile pentru a veni atat in intampinarea clientilor cat si a angajatilor MamBricolaj. Dupa un prim semestru cu o crestere de peste 11% fata de perioada similara din 2021, rezultatele trimestrului al treilea poarta amprenta contextului volatil pe care il traversam si care prezinta incertitudini pentru perioada urmatoare. Chiar si intr-un astfel de climat, am reusit sa mentinem performantele companiei la un nivel satisfacator. Cresterile record pe care le-am inregistrat in trimestrele si anii anteriori - ”double-digit” la vanzari- s-au temperat, dar printr-un management eficient si un raspuns prompt la dificultati, pastram rezilienta companiei pentru a livra performantele de lichiditate, profitabilitate si vanzari in concordanta cu marile provocari economice existente”, a declarat Cristian Gavan, fondator si actionar majoritar al retelei MAMBricolaj.
 
Bugetul mediu al unui client in magazinele MAMBricolaj este de 355 lei. Cele mai vandute produse
In primele 9 luni ale anului, MAMBricolaj a realizat 232.764 de tranzactii la nivel de retea, cu 4,1% mai mult fata de aceeasi perioada a anului 2021. Numarul clientilor a fost mai mare cu 5,4%, iar media bonului pe client a fost de 355 de lei, cumulat in magazinele fizice si online, valoare de asemenea in crestere cu 2,6%.
Ca urmare a dificultatii de a gasi personal specializat in Bucuresti si pentru a sustine dezvoltarea retelei si deschiderea de noi unitati in orasele mari, MAMBricolaj a majorat semnificativ nivelul de salarizare a personalului angajat in magazine raportat de la S1 2022 la T3 2022 (investitie in marja, aproximativ 1% la nivel de EBITDA perioada) pentru a sustine atat nivelul de retentie adecvat cat si de a atrage oameni noi/ sau lucratori din Asia, necesari pentru a sustine dezvoltarea retelei si deschiderea de noi locatii.
De asemenea, pana in a doua jumatate a anului 2023, compania va implementa un plan de recompensare a persoanelor cheie din Societate cu actiuni ale Societatii, prin acordarea de optiuni, „MAM - STOCK OPTIONS PLAN”, cu scopul recompensarii fidelitatii acestora si cresterea gradului de retentie la nivel de retea de magazine.
”Avand in vedere situatia internationala dominata de razboiul din Ucraina, dar si inflatia accelerata coroborata cu criza energetica si cresterile de preturi, credem ca piata de constructii, mai ales cea de constructii noi, va fi afectata semnificativ pana la sfarsitul acestui an, dar mai ales anul viitor. Estimam ca segmentul de piata pe care activam noi, cel legat de amenajari interioare, accesorii mobilier, finisaje si renovari, va fi impactat mai putin si ne vom putea mentine ritmul actual de crestere pentru trimestrul 4 si intreg anul 2022. La momentul acestui raport, conducerea compania considera ca are un plan realist de consolidare a pozitiei de piata pentru 2022 si care, in caz de necesitate, poate fi adaptat si ajustat corespunzator cu resursele financiare si operationale disponibile”, a mai spus Cristian Gavan, presedintele Consiliului de Administratie al MAMBricolaj.
Principalele obiective si directii de actiune pe termen mediu si scurt (2022-2023) sunt cresterea componentei online ca pondere si valoare absoluta in cifra de afaceri a companiei, consolidarea financiara si eficientizarea operationala la nivelul retelei de magazine, diversificarea gamei de produse si servicii, cresterea productivitatii si calitatii personalului din magazine si continuarea planului de dezvoltare si expansiune in functie de contextul actual de piata si resursele disponibile.
Lantul de magazine MAMBricolaj ofera una dintre cele mai largi game de produse de profil existente pe piata - aproximativ 11.000 de produse sunt disponibile la vanzare in acest moment. Cea mai mare pondere in vanzarile MAMBricolaj o au Panourile (29,8% din total), urmate de Obiectele de fixare/Balamale (12,7%), precum si de Servicii (11,9% din totalul vanzarilor).
SC MAMBricolaj SA este pe piata AeRO a Bursei de Valori Bucuresti. Capitalul social curent este de 846.500 lei, divizat in 8.465.000 actiuni. La data de 30.09.2022 structura actionariatului era urmatoarea: Cristian Gavan - 67,54% din capitalul social si alti actionari - 32,46% (din care 2 persoane fizice cu pondere semnificativa > 5% si persoane juridice 0.5032%).

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter