RO EN
Košík je prázdný

Leroy Merlin: Vanzari anuale de 3,4 miliarde lei si noi planuri de dezvoltare

Leroy Merlin Romania, retailer specializat in constructii, decoratiuni si gradinarit, cu o retea de 21 de magazine si peste 3.500 de angajati la nivel national, a realizat vanzari de 3,4 miliarde lei in 2022, un an deosebit de bun pentru companie, potrivit reprezentantilor acesteia, in care vanzarile online au crescut cu peste 70%. Anul 2023 a inceput cu noi perspective favorabile, fiind marcat de deschiderea unui nou magazin in Arad, precum si de extinderea portofoliului de produse, avand in vedere ca pe platforma LeroyMerlin.ro urmeaza sa fie listate alte 10.000 de referinte. In plus, din luna iunie 2023, Leroy Merlin Romania are si un nou CEO, Mathieu Bauduin, fostul Director Regional Nord-Est in cadrul companiei, care a preluat conducerea retailerului de la Frédéric Lamy, CEO-ul care a condus compania in ultimii 9 ani.
Mathieu Bauduin are 36 de ani, este casatorit si are o fetita de 6 ani. Locuieste in Romania din vara anului trecut, cand a preluat pozitia de Director Regional Nord - Est in cadrul Leroy Merlin Romania, fiind responsabil de dezvoltarea si coordonarea magazinelor din Iasi, Suceava, Bacau, Ploiesti, Targoviste si Constanta.
Mathieu Bauduin (36 de ani), CEO al Leroy Merlin Romania si manager cu o experienta profesionala de 16 ani in industria de retail, in Franta si Romania.
 
- Ce v-ati propus pentru mandatul cu care ati fost incredintat la conducerea Leroy Merlin Romania?
- Am avut ocazia si sansa de a veni in Romania pentru a continua dezvoltarea acestei companii. Obiectivul meu este sa consolidez si sa asigur o evolutie sustenabila a muncii depuse de Frédéric si de echipele sale in ultimii 9 ani. Romania este o tara minunata, cu o cultura puternica si valori similare cu cele ale Leroy Merlin - respectul, generozitatea si simplitatea sunt doar cateva dintre ele. Mai mult, este o tara importanta pe harta ADEO, cu un potential incredibil pe piata de bricolaj si renovare. In acest sens, ma voi concentra pe dezvoltarea si sustinerea competentelor echipelor noastre, accelerarea pe zona de omnichannel, expansiunea retelei si dezvoltarea de noi parteneriate.
Avem perspective minunate de dezvoltare si de a imbunatati confortul romanilor si vom face asta cu grija fata de impactul pe care il avem asupra oamenilor, comunitatilor si mediului care ne gazduieste, intreaga planeta. Contextul, mediul, totul se schimba, iar Leroy Merlin se adapteaza mereu. Ceea ce ramane stabil este faptul ca alegem sa punem omul inainte de toate, dezvoltarea, siguranta lui, fie ca vorbim de clienti, colegi sau parteneri. La Leroy Merlin gandim mereu dezvoltarea in complexitatea ei, imbinand zona economica cu cea umana si cea de mediu. Viitorul tuturor depinde de asta.
 
 
- Cum au evoluat vanzarile de materiale de constructii in primele luni din 2023 si ce estimari aveti pe termen scurt si mediu?
- Vanzarile Leroy Merlin sunt in continuare pe plus in prima jumatate a anului 2023, desi intr-un ritm mai lent fata de 2022, un an foarte bun pentru noi. Insa, aceasta incetinire este fireasca. Sa nu uitam ca operam pe un fond de stagnare a constructiilor, cumulat cu inflatia ridicata de anul trecut, care pune in continuare presiune pe puterea de cumparare a romanilor. Totusi, acesta este un efect care va reverbera pe termen scurt si mediu. Daca privim in perspectiva, piata locala de DIY are un potential impresionant de crestere.
 
- Cate magazine are reteaua Leroy Merlin in acest moment si ce tinte v-ati propus, din acest punct de vedere?
- Incepand cu luna iulie, dupa deschiderea din Arad, reteaua Leroy Merlin numara 21 de magazine in 15 orase din Romania. Magazinul din Arad este singurul pe care il vom inaugura in 2023, restul proiectelor mari fiind planificate pentru urmatorii doi ani. Un alt proiect important pe care il vom finaliza la sfarsitul acestei veri este remodelarea completa a Leroy Merlin Colosseum, de pe Soseaua Chitilei, din Capitala. Odata inaugurat, magazinul va include o gama extinsa de produse de bucatarie, sanitare si de gradina, la care se va adauga un spatiu logistic generos, cu care vom accelera considerabil pe partea de comenzi online in Bucuresti.
 
 
- Ce alte obiective aveti planificate pentru anii urmatori?
- Ne vom concentra pe directiile fundamentale pentru businessul nostru. Mentionez aici extinderea gamei si faptul ca urmeaza sa listam pe platforma LeroyMerlin.ro alte 10.000 de referinte. De asemenea, este important sa ramanem fideli diferentiatorilor cu care am devenit "top of mind" in alegerile romanilor pentru casa: preturile mereu mici, relatia excelenta cu clientii, abordarea omnichannel si disponibilitatea produselor pe toate canalele de vanzare - online, in magazine sau telefonic.
 
- Ce evolutie au avut afacerile companiei in 2022 si in primele luni din 2023, raportat la perioadele corespunzatoare din anul anterior, si cum estimati ca vor evolua acestea in 2023?
- 2022 a fost un an cu rezultate excelente pentru Leroy Merlin, in ciuda unui climat economic general dificil. Am continuat planul de expansiune si am ajuns la 20 de magazine, iar la nivel de vanzari am atins pragul de peste 3,4 miliarde lei. E-commerce-ul a fost foarte activ anul trecut, lucru care ne-a ajutat sa avem o prezenta importanta, inclusiv in orasele fara magazine fizice. Vanzarile online au crescut cu peste 70% in 2022, iar Leroymerlin.ro este o platforma cunoscuta si folosita de romani, de unde si decizia de a lista online mai multe categorii de produse.
 
 
Primul trimestru al lui 2023 nu a fost usor, insa suntem hotarati in misiunea noastra de a atrage si convinge romanii ca Leroy Merlin este cea mai buna optiune pentru ei. Focusul nostru este mereu catre a ne onora promisiunile fata de clienti, fie ca vorbim de pret, disponibilitate online si offline, sau livrare. Incepand cu luna iulie vom accentua atentia noastra catre clientii PRO printr-un program ce a fost testat deja in magazinele noastre si suntem pregatiti sa il extindem la nivel national. Pe scurt, este un program care vizeaza o relatie puternica si personalizata cu clientii profesionisti, in care oferim consiliere specifica, preturi si disponibilitate de produse atat in magazine, cat si online si modalitati de livrare la locatie.
 
- Care sunt principalele provocari si oportunitati pe care le intrevedeti pe piata materialelor de constructii in perioada urmatoare?
- Orice provocare poate fi o oportunitate, depinde din ce perspectiva preferi sa o abordezi. Da, clientii nostri au fost afectati de nivelul ridicat al inflatiei din 2022, sunt mai cumpatati in actul de cumparare. Pe de alta parte, insa, romanii isi iubesc casele, investesc in ele. In plus, si-au format noi criterii de achizitie. Chiar daca preturile accesibile sunt in continuare importante, creste impactul calitatii si al durabilitatii in decizia de cumparare. Pe termen lung, Romania are un potential incredibil pe piata de bricolaj si renovare. 

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter