Vanzarile de ciment realizate de grupul franco-elvetian LafargeHolcim in Romania in primele sase luni din 2016 au scazut cu 3,8% fata de aceeasi perioada din 2015, conform celui mai recent raport financiar al grupului. Cantitatile comercializate s-au redus cu 5,4%, insa au fost compensate partial de cresterea cu 1,6% a preturilor mediu de comercializare a cimentului. In ceea ce priveste livrarile de agregate, acestea s-au diminuat, in semestrul intai, cu 6,3%, mai ales ca urmare a reducerii cantitative a vanzarilor (-8,3%). Majorarea de circa 2% a preturilor a atenuat impactul nefavorabil al scaderii comenzilor. Avand in vedere aceste rezultate partiale, pentru intregul an in curs conducerea grupului LafargeHolcim estimeaza ca vanzarile de ciment din Romania vor stagna sau, in cel mai optimist caz, vor creste cu cel mult 2%, in afara unor evenimente exceptionale. "Dupa mai multe trimestre de crestere solida, veniturile din Romania s-au redus in perioada aprilie-iunie 2016", se arata in raportul trimestrial al producatorului de ciment.
Cifra de afaceri realizata la nivel european in primul semestru a scazut cu 3,1% fata de aceeasi perioada din 2015, pana la 3,46 miliarde franci elvetieni (CHF), in timp ce profitul operational ajustat din acelasi interval s-a plasat la 584 milioane de CHF (-1,4%). Din punct de vedere cantitativ, vanzarile de ciment din Europa s-au situat, in perioada analizata, la 19,6 milioane de tone (-2,7%), in timp ce livrarile de agregate au cumulat 59 milioane de tone (+0,5%), iar cele de betoane au ajuns la 9,1 milioane de metri cubi (-0,6%).
La nivel de grup, vanzarile totale raportate de LafargeHolcim in primele sase luni din 2016 au cumulat 13,34 miliarde CHF (-6,2%), ca urmare a unei scaderi de 6,7% inregistrate in trimestrul al doilea al acestui an, pana la 7,28 miliarde euro. Profitul operational ajustat s-a diminuat, de asemenea, la sase luni, cu 6,7%, pana la 2,5 miliarde CHF, cifrele din al doilea trimestru indicand, insa, o crestere de 2,6%, pana la 1,7 miliarde CHF. "Fara efectul negativ al subsidiarei noastre din Nigeria, unde productia a fost afectata de problemele alimentarii cu gaz metan, profitul operational ajustat ar fi crescut cu 13% in trimestrul al doilea. Nigeria este o piata foarte importanta pentru noi si ne propunem sa ne adaptam conditiilor de pe piata si sa reducem dependenta de gaze a fabricilor locale, pentru a ne relua cresterea pe aceasta piata", a declarat Eric Olsen, CEO al grupului LafargeHolcim.