RO EN
Košík je prázdný

KINGFISHER: Majorare de 11,8% a vanzarilor din Romania, la 242 milioane GBP

Vanzarile realizate de grupul britanic Kingfisher in Romania in anul fiscal 2020-2021, incheiat la finele lunii ianuarie 2021, s-au majorat cu 11,8% (+10,8% in termeni comparabili), ajungand la 242 milioane de lire sterline (GBP). Evolutia favorabila a fost determinata de o cerere in crestere pe toate categoriile de produse si pe tot parcursul anului, in urma rebranding-ului de succes al fostelor magazine Praktiker in Brico Dépôt. Astfel, business-ul Brico Dépôt si-a redus pierderile cu aproximativ 40%, la 14 milioane GBP (in anul fiscal 19/20 pierderile raportate au fost de 23 milioane GBP), rezultate favorizate si de costuri operationale mai mici.
"2020 a fost un an marcat de provocari exceptionale. Capacitatea rapida de adaptare a contat mai mult ca niciodata, pe masura ce am implementat noi modalitati de lucru necesare pentru a ne desfasura activitatea in conditii de siguranta in pandemie. O alta prioritate in activitatea noastra curenta de business a fost aceea de a avea grija de sanatatea clientilor si a colegilor nostri, astfel incat sa ii protejam si sa ramana in siguranta.
Pe de alta parte, eforturile sustinute si mobilizarea exemplara a echipelor Brico Dépôt s-au dovedit esentiale pentru a ne mentine magazinele deschise si a ne respecta angajamentele asumate fata de toti clientii si partenerii nostri. Sunt mandra de modul in care au gestionat criza si le multumesc pentru ceea ce au realizat in ultimul an. Eforturile lor ne-au permis sa dezvoltam business-ul si sa finalizam procesul de fuziune cu Praktiker si am incredere, de asemenea, ca vom iesi din criza mai rezistenti si mai agili.
Datorita sprijinului grupului Kingfisher si strategiei Powered by Kingfisher pe care ne bazam, am dezvoltat noi servicii, precum Click & Delivery, am lansat noi branduri exclusive pentru clientii nostri, cu design modern si atractiv, respectiv facilitati unice, precum garantie pe viata la unele game. Aproape de inimile noastre este lansarea Fundatiei BricoDépôt, prin care am sprijinit 10 proiecte comunitare menite sa imbunatateasca conditiile de locuit, calitatea vietii si securitatea pentru peste 2.600 de persoane defavorizate.
Desi perspectivele raman incerte, am depasit cu succes provocarile cu care ne-am confruntat in ultimul an si privim cu incredere spre viitor", a declarat Adela Smeu, CEO, Brico Dépôt Romania.
In 2020, Kingfisher a finalizat implementarea SAP in reteaua de magazine din Romania. In plus, capacitatile de proiectare a showroom-urilor vor fi sustinute in curand de un nou instrument de proiectare 3D pentru bucatarie si baie, care este in prezent testat in Romania
Tot in 2020, a avut loc lansarea Fundatiei BricoDépôt, pentru a sprijini organizatiile non-guvernamentale care asigura si imbunatatesc conditiile de locuit si spatiile comunitare, dar si a serviciului Click & Delivery.
Compania a obtinut, pentru magazinele din Romaia, certificarea DEKRA, pentru implementarea cu succes a tuturor masurilor de siguranta impotriva Covid-19.
 
Crestere de 6,8% a vanzarilor, la nivel de grup
In anul fiscal 2020-2021, grupul Kingfisher a obtinut o crestere de 6,8% a vanzarilor (la o valoare constanta a cursului de schimb), determinate de cresterea puternica din trimestrul al doilea si de reducerea perturbarilor generate de pandemie. Vanzarile in termeni comparabili (LFL) au crescut cu 7,1%, pe toate segmentele de piata din Marea Britanie si Irlanda, Franta, Polonia, Romania si Portugalia
In ultimul trimestru al perioadei de raportare (noiembrie 2020 - ianuarie 2021), vanzarile LFL au crescut cu 15,5% pentru toate categoriile.
Tot in anul fiscal incheiat, vanzarile online au crescut cu 158%, in acest moment reprezentand 18% din totalul la nivel de grup (in anul financiar anterior procentul era de 8%). Vanzarile in cazul serviciului Click & Collect au crescut cu 226%, ajungand la o pondere de 78% din vanzarile online ale grupului (in anul financiar anterior procentul era de 62%).
Profitul a crescut cu 27,4% (la un curs constant), in mare parte determinat de performanta B&Q, iar profitul ajustat inainte de impozitare s-a majorat cu 44,4%, incluzand aproximativ 85 milioane GBP in economii nete recurente in anul fiscal 20/21.
 
Thierry Garnier, Chief Executive Officer in cadrul Kingfisher:
"Dedicarea si angajamentul celor 80.000 de colegi ne-au permis sa realizam progrese strategice, operationale si financiare substantiale in acest an. Business-ul Kingfisher depaseste criza Covid mai puternic, cu o pozitie competitiva imbunatatita pe toate pietele cheie, o crestere puternica a numarului de clienti noi si un avans semnificativ in transformarea digitala. As dori sa multumesc personal tuturor echipelor noastre pentru eforturile lor incredibile in cele mai dificile circumstante.
Am lansat strategia Powered by Kingfisher conform planificarii si chiar am avansat in multe domenii. Brand-urile noastre sunt acum mai puternice si mult mai agile, ceea ce le-a permis sa se adapteze rapid in contextul volatil de anul trecut, sustinute la nivel de global de forta si expertiza Grupului Kingfisher.
Am continuat sa ne axam pe aspectele cheie ale business-lui si sa le imbunatatim. Am finalizat reorganizarea fundamentala a modelului nostru operational si am inclus noi abordari comerciale adaptate pietelor locale. In Franta, performanta si pozitia noastra competitiva s-au imbunatatit semnificativ, deoarece am abordat problemele operationale si ne-am consolidat echipele si gamele de produse. Mai avem in continuare de lucrat, dar progresul si angajamentul general al echipelor noastre sunt evidente.
Realizam progrese semnificative in ceea ce priveste obiectivele noastre strategice pe termen lung. Pe segmentul e-commerce, prin implementarea rapida a modificarilor la nivelul magazinelor, sistemelor IT si lantului de aprovizionare, am raspuns cererii clientilor in materie de rapiditate si proximitate. Aceasta abordare, sustinuta de modelul nostru de amplasare a magazinelor in centrul oraselor, a determinat o crestere rapida a serviciului Click & Collect si a vitezei serviciilor de livrare la domiciliu. Vanzarile online ale Grupului au crescut cu 158%, reprezentand acum 18% din totalul vanzarilor noastre. De asemenea, am accelerat ritmul de dezvoltare pentru mobile, servicii, concepte de magazin si parteneriate si avem multe inovatii interesante in curs de implementare.
Pe parcursul anului, ne-am mentinut angajamentul de a lua decizii responsabile pentru colegii, clientii si comunitatile noastre. Acestea au inclus: modernizarea standardelor noastre de operare in siguranta; donatii de echipamente de protectie, in sprijinul colegilor si al personalului din prima linie; rambursarea sprijinulului guvernamental si dezvoltarea unor planuri pentru a ajuta la combaterea schimbarilor climatice si a defrisarilor.
Perspectivele actuale de crestere raman pozitive si, desi vizibilitatea pentru intreg anul ramane limitata, suntem increzatori in privinta performantei pietelor noastre in ansamblu. Criza Covid a favorizat aparitia unor noi tendinte, care sustin in mod cert industria din care facem parte - mai mult timp lucrand de acasa, acordarea unei atentii mai mari casei transformate in «hub» si dezvoltarea unei noi generatii de pasionati DIY - si care preconizam ca nu se vor schimba in viitorul apropiat. Odata cu progresul nostru strategic, avem o pozitionare favorabila pentru a valorifica aceste tendinte noi si pozitive ale pietei".
***
Kingfisher plc este o companie internationala in domeniul imbunatatirii locuintei, ce detine aproximativ 1.350 de magazine in 8 tari din Europa. Principalele branduri sub care opereaza Kingfisher sunt B&Q, Castorama, Brico Depôt, Screwfix, Tradepoint si Koçtas, sustinute de o echipa de 74.000 de angajati. Grupul ofera produse si servicii pentru imbunatatirea locuintei consumatorilor finali si profesionistilor care fac cumparaturi in magazinele si prin canalele de vanzare online ale companiei.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter