RO EN
Košík je prázdný

ANALIZA: Piata cosurilor de fum din otel are un aport de 60% in vanzarile totale

Dupa mai multi ani de fluctuatii, piata de sisteme de cosuri de fum in cele mai mari sase state din Europa (Germania, Marea Britanie, Franta, Spania, Italia si Polonia) a reusit sa se redreseze in 2017, printr-un salt de +7%, se arata intr-un studiu recent despre acest domeniu de activitate, dat publicitatii de Interconnection Consulting Group - Austria.
Vanzarile slabe din Marea Britanie influenteaza negativ performanta generala
Conform cercetarii, inca din anul 2016, piata europeana a cosurilor de fum a beneficiat de noul trend ascendent din ramura de constructii. In ansamblu, 59,2% din vanzarile specifice s-au indreptat spre proiectele de constructii noi, 40,8% fiind cota aferenta lucrarilor de renovare. Din cele sase piete analizate, cinci au inregistrat o situatie pozitiva in anul precedent.
„Polonia a inregistrat cea mai mare rata de crestere, cu un plus de +13,6%. In total, in Polonia, au fost vandute cosuri de fum cu o inaltime insumata de 1,4 milioane de metri liniari. Germania este si urmeaza sa ramana cea mai semnificativa piata dintre cele analizate, cu un volum de vanzari de 4,7 milioane de metri liniari. Urmeaza companiile din Franta, cu sisteme de cosuri de fum ce au 4,6 milioane de metri liniari. In timp ce cresterea pe piata germana a fost de +10,7% in 2017, la nivelul Frantei s-a inregistrat o majorare de +6%. Atat Italia (+7,9%), cat si Spania (+5,8%) au contribuit, de asemenea, la performanta generala a pietei europene de profil. Numai in Marea Britanie, pe fondul devalorizarii lirei sterline si al unei industrii extrem de volatile a constructiilor, s-a raportat o scadere, consemnandu-se o pierdere de -10,7% in ceea ce priveste volumul pietei”, a declarat Doris Bankosegger, autoarea cercetarii.
Cea mai rapida crestere se intrevede la produsele ce integreaza material plastic
Conform raportului Interconnection, in anul 2017, cele mai importante grupe de produse, in ceea ce priveste vanzarile, au fost sistemele de cosuri de fum din otel sau otel inoxidabil (60,5% din total), din materiale ceramice (18,2%), plastic (16,5%) si caramida (0,7%). Otelul a dominat in Marea Britanie, Franta, Spania si Italia, in timp ce in Germania segmentul cosurilor de fum din material plastic are o cota de piata de 58,9%. In Polonia, materialele ceramice constituie cel mai mare segment, cu o cota de piata de 54%. In general, vanzarile de sisteme de cosuri de fum din otel inoxidabil au ramas stabil, in timp ce produsele din ceramica si caramida au pierdut teren. Cosurile de fum din material plastic au inregistrat cel mai mare ritm ascendent al vanzarilor in ansamblu, in cadrul celor sase piete analizate.
Vanzarile directe - o metoda tot mai rar utilizata pentru comercializare
Conform studiului, trendul de crestere s-a remarcat mai ales pentru sistemele pre-asamblate, in detrimentul altor categorii. In termeni cantitativi (calcul efectuat in metri liniari), sistemele pre-asamblate de cosuri de fum detin 57,4% din piata, comparativ cu 42,6% pentru sistemele fabricate la comanda. In ceea ce priveste cele doua categorii de sisteme de cosuri de fum - cu posibilitatea de evacuare a gazelor arse sau sisteme conventionale - tendinta de crestere mai pronuntata s-a observat la sistemele ce asigura evacuarea gazelor arse, care au deja o cota de piata de 54,2%. In ceea ce priveste vanzarile, canalele de distributie pe trei si doua niveluri vor ramane predominante in viitor. Astfel, doar canalul de distributie pe trei niveluri a atins o cota de 58% in 2017, vanzarile directe fiind o metoda tot mai rar utilizata pentru comercializare.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter