RO EN
Košík je prázdný

HORNBACH: Perspectiva prudenta din cauza riscurilor generate de Covid-19

Grupul Hornbach a reusit sa-si majoreze considerabil cifra de afaceri si profitul in anul financiar 2019/2020, corespunzator perioadei martie 2019 - februarie 2020. In primele trei luni ale anului financiar 2020/21, evolutia cifrei de afaceri si a venitului s-a dovedit, din fericire, stabila, in pofida crizei si a masurilor luate pentru limitarea pandemiei de coronavirus. Cu toate acestea, Consiliul de Administratie manifesta prudenta cu privire la prognoza pentru anul in curs, din cauza riscurilor greu de evaluat in actuala conjunctura determinata de coronavirus.
"Anul financiar precedent 2019/20 a fost un real succes pentru noi. Vremea a tinut cu noi, am primit sustinere din partea clientilor si am mentinut costurile sub control. In concluzie, am avut o dezvoltare profitabila", a declarat Albrecht Hornbach, presedintele Consiliului de Administratie al Hornbach Management AG, asociatul cu raspundere nelimitata al Hornbach Holding AG & Co. KGaA.
 
Prognoza cifrei de afaceri a fost indeplinita - crestere puternica in toate regiunile
Grupul Hornbach si-a indeplinit prognoza pentru 2019/2020, inregistrand o crestere de 8,4% a cifrei de afaceri nete, la 4,73 miliarde euro. Cel mai mare subgrup operativ al concernului, Hornbach Baumarkt AG, care, la data incheierii exercitiului financiar, administreaza la nivel european 160 de magazine de materiale de constructii si de gradinarit (158 in anul fiscal anterior), precum si magazine online in noua tari, si-a majorat cifra de afaceri cu 8,1%, ajungand la 4,42 miliarde euro. Fara a lua in considerare magazinele inaugurate si cele inchise si ajustarile de curs valutar, cifra de afaceri a magazinelor de materiale de constructii si gradinarit (DIY) a crescut cu 7,7% la nivelul concernului. Vanzarile pe unitatea de suprafata din comertul cu amanuntul DIY au atins un nou record in 2019/2020, de 2.386 de euro pe metrul patrat. Comertul online, prin care Hornbach imbina activitatea sa stationara DIY cu Interconnected Retail (ICR), a contribuit la dezvoltarea dinamica a cifrei de afaceri in grup, cu o rata de crestere din doua cifre. Subgrupul Hornbach Baustoff Union GmbH al concernului a inregistrat un plus la cifra de afaceri de 13,2%, ajungand la 299 milioane de euro.

Venitul operational creste semnificativ
Datorita cresterii puternice a cifrei de afaceri si a raporturilor de costuri imbunatatite, Hornbach si-a marit semnificativ venitul operational comparativ cu anul precedent. Indicatorul EBIT fara efectele speciale neoperationale s-a majorat in anul financiar precedent cu 68,3%, respectiv 92,1 milioane de euro, ajungand la 227 milioane de euro. Aproximativ 86% din imbunatatirea veniturilor au rezultat din activitatea operativa si doar 14% din prima aplicare a noii contabilitati de leasing, in conformitate cu IFRS 16. In subgrupul Hornbach Baumarkt AG, EBIT ajustat a fost mai mult decat dublu, ajungand la 181,8 milioane de euro.
"Eficienta si transparenta crescuta a costurilor la masurile de mentinere si, mai ales, de renovare a magazinelor, dar si accentul asupra esentialului la proiectele individuale din administratie au fost profitabile", a precizat Albrecht Hornbach. 
Per total, costurile au crescut mult mai lent decat cifra de afaceri a concernului si venitul brut. In anul financiar 2019/20, grupul de magazine de constructii a acordat o atentie deosebita dezvoltarii rentabilitatii in Germania. 
Veniturile si pozitia financiara consolidate a grupului Hornbach pot fi observate si in situatia fluxurilor de numerar. Astfel, in anul financiar 2019/20, cashflow-ul operativ a sporit de la 54 milioane de euro la 324 milioane de euro. Cu 131 de milioane de euro, grupul Hornbach a investit cu aproximativ o treime mai putin decat in anul precedent. Dupa deducerea investitiilor si ajustarea cu efectele IFRS 16, cashflow-ul disponibil al grupului s-a modificat de la minus 137 milioane de euro in anul precedent la actualul plus de 130 milioane de euro.

Prognoza pentru 2020/21: Criza generata de coronavirus, cu oportunitati si riscuri pentru comertul cu amanuntul DIY
Startul noului an financiar 2020/21 a fost asociat cu mari incertitudini din cauza crizei generate de coronavirus. Afacerile din comertul cu amanuntul DIY au fost mai putin afectate de restrictiile impuse marilor parti ale vietii sociale si economice decat temerile initiale. Magazinele de materiale de constructii si de gradinarit Hornbach din mai multe tari si regiuni au fost nevoite sa-si intrerupa partial activitatea stationara cu consumatorii privati timp de cateva saptamani, insa in special achizitiile prin intermediul magazinului online, ridicarea marfurilor rezervate online si, in cele mai multe cazuri, vanzarile cu clientii comerciali au fost in continuare posibile. Astfel, in nicio locatie nu a existat un shutdown complet. In primul trimestru al anului financiar actual, s-a demonstrat ca scaderea cifrei de afaceri cauzate de masurile impuse de pandemie a fost compensata in cea mai mare parte datorita vanzarilor mari din magazinele de materiale de constructii deschise si redeschise si a magazinelor online DIY. Incepand cu 6 mai 2020, toate cele 160 de magazine de materiale de constructii si de gradinarit Hornbach sunt accesibile tuturor clientilor.
Dupa cum a previzionat deja compania, se poate presupune ca atat cifra de afaceri a grupului, cat si rezultatul operational (EBIT) ajustat la nivel de concern in primul trimestru al anului financiar 2020/21 vor fi considerabil mai mari decat in anul precedent.
Cu toate acestea, Consiliul de Administratie ia in considerare riscuri economice considerabile pentru cele noua luni ramase din anul financiar 2020/21, din cauza efectelor greu de estimat ale crizei generate de coronavirus. Se preconizeaza ca aceasta va avea un impact negativ asupra dezvoltarii cifrei de afaceri si a veniturilor grupului Hornbach mai tarziu in cursul exercitiului financiar. Prin urmare, grupul Hornbach se asteapta pentru anul curent (1 martie 2020 - 28 februarie 2021) la o cifra de afaceri a concernului la nivelul anului precedent (4,7 miliarde euro) si un EBIT ajustat usor sub nivelul anului financiar 2019/20 (227 milioane de euro).

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter