Cresterea cererii de produse din Asia si capacitatile profitabile de productie din Africa au compensat, partial, scaderile importante de pe pietele din America de Nord si Marea Britanie. Per total, vanzarile de ciment si clincher din primele sase luni ale acestui an au scazut cu 15,1% comparativ cu intervalul similar din 2008, atingand un volum de 37,7 milioane de tone. Livrarile de agregate s-au redus cu 25,3%, la 108,3 milioane de tone, iar cele de beton gata preparat s-au diminuat cu 24,4%, pana la un nivel de 16,8 milioane de metri cubi. Sustinute de cresterea numarului de proiecte de infrastructura la nivel mondial, vanzarile de asfalt au atins un volum de 4,4 milioane de tone, inregistrand o scadere de numai 9,8% comparativ cu primele sase luni ale anului trecut. Din punct de vedere al ariilor geografice de activitate, in Europa grupul a realizat o cifra de afaceri de 2,55 miliarde euro in intervalul analizat (-30,2% fata de primul semestru din 2008), de 1,43 miliarde euro in America de Nord (-23,5%) si de 1,38 miliarde euro (-0,8%) in regiunea Asia-Australia-Africa.
HeidelbergCement continua implementarea masurilor de reducere a costurilor. Astfel, Programul «Fitness 2009», initiat in vara anului trecut, s-a intensificat din cauza recesiunii economice din ultimele luni. Reprezentantii societatii au ca tinta realizarea unor economii totale de 470 milioane de euro pana la sfarsitul anului in curs.