Vanzarile de ciment din Romania ale producatorului german HeidelbergCement s-au stabilizat in trimestrul al doilea a.c., usoara scadere a cantitatilor comercializate fiind compensata de implementarea cu succes a strategiei de crestere a preturilor. "Inrautatirea conditiilor economice globale si scaderea cererii de materiale de constructii din zona euro au un impact negativ semnificativ asupra afacerilor din Europa de Est si a celor din zona Asiei Centrale. In tari precum Cehia, Ungaria si Romania industria constructiilor este, in continuare, afectata de lipsa de finantare a proiectelor de infrastructura initiate in ultima perioada", se arata in cel mai recent raport financiar publicat de grupul german. Totusi, veniturile insumate ale subsidiarelor din regiunea Europei de Est - Asia Centrala au sporit cu 6,3% in perioada de referinta, pana la 446 milioane de euro, evolutia datorandu-se, insa, vanzarilor din Polonia, Ucraina si Federatia Rusa. La o baza de raportare semestriala, livrarile din regiune s-au situat la 642 milioane de euro (+5,8%). Totodata, incasarile totale obtinute de grup in Europa de Vest si de Nord in primele sase luni ale anului s-au situat la 2,02 miliarde euro (-3,8%), cele din zona Asia-Pacific au insumat 1,65 miliarde euro (+19,1%), iar veniturile din America de Nord (SUA si Canada) au fost de 1,53 miliarde euro (+17,3%). Tarile din bazinul mediteranean (Africa, Turcia, Israel si Spania) au realizat afaceri totale de 557 milioane de euro, in crestere cu 8,7% fata de intervalul ianuarie-iunie 2011.
La nivel de grup,HeidelbergCement a realizat vanzari totale de 6,58 miliarde euro in primul semestru a.c., raportand o crestere de 9,7% fata de aceeasi perioada din 2011. Din punct de vedere structural, livrarile globale de ciment au insumat 42,7 milioane de tone (+4,1%), cele de agregate s-au situat la 114,1 milioane de tone (-1%), livrarile de asfalt au fost de 3,7 milioane de tone (-11%), iar cele de beton 18,5 milioane de metri cubi (-0,5%). Infomatii suplimentare, la www.heidelbergcement.com