RO EN
Košík je prázdný

HEIDELBERGCEMENT: Crestere a vanzarilor grupului, dupa integrarea Italcementi

In primul trimestru al acestui an, volumele de ciment ale grupului HeidelbergCement au crescut considerabil, ca rezultat al integrarii si consolidarii companiei Italcementi. Astfel, vanzarile totale de ciment ale producatorului german de ciment au crescut cu 58% in intervalul ianuarie-martie 2017, pana la 28 milioane de tone, cele de agregate s-au majorat cu 23%, la 61 milioane de tone, iar cele de betoane au cumulat 10 milioane de metri cubi, cu 31% peste nivelul din primele trei luni ale anului trecut. In total, veniturile grupului au crescut cu 34%, pana la 3,8 miliarde euro. "Ne-am continuat dezvoltarea operationala puternica in primul trimestru. Am reusit sa contracaram aproape integral efectele cresterii costurilor cu energia, conditiile meteorologice nefavorabile, precum si competitia acuta pe anumite piete emergente, in cel mai slab trimestru din punct de vedere sezonier. Datorita refinantarii scadentelor la termeni mai favorabili, am continuat sa ne imbunatatim rezultatul financiar si am contribuit semnificativ la cresterea continua a fluxului de numerar", a declarat Bernd Scheifele, presedintele board-ului director al HeidelbergCement. La finele primului trimestru din 2017, grupul HeidelbergCement angaja 60.481 de persoane, cu 14.500 de salariati peste nivelul de la finele lunii martie 2016, in special datorita integrarii Itelcementi.
Conform celor mai recente prognoze ale FMI, economia globala va creste cu 3,5% in 2017, trenduri ascendente urmand a fi inregistrate in SUA si pe pietele emergente si in pofida ponderarii ritmului de evolutie din China. Astfel, in acest an, conducerea grupului HeidelbergCement estimeaza cresteri importante ale vanzarilor la nivelul tuturor celor trei sectoare de activitate: ciment, agregate si betoane. "In ansamblu, mentinem o atitudine precaut-optimista privind activitatea din 2017. Chiar daca economia globala este in crestere, se mentin riscuri macroeconomice si geopolitice majore. HeidelbergCement va beneficia, in continuare, de o economie stabila pe pietele din tarile industrializate, cu precadere in SUA, Canada, Marea Britanie, Germania, precum si in tarile din nordul Europei si in Australia, acestea urmand a genera, in total, 60% din venituri", a mai precizat reprezentantului grupului german.
HeidelbergCement detine in Romania 7 cariere si 7 balastiere de agregate localizate in 12 judete, cu un numar total de peste 1.000 de angajati. Compania mai administreaza, la nivel national, trei fabrici de ciment (la Tasca, Fieni si Chiscadaga) si 19 statii de betoane. In 2016, afacerile din Romania ale HeidelbergCement s-au inscris pe un trend de crestere in pofida reducerii activitatii de constructii din tara, compania raportand o majorare de 10,2% a vanzarilor anuale, care au ajuns la 825 milioane de lei (181,3 milioane de euro). Profitul net al societatii a scazut usor (-0,88%), acesta situandu-se la 118,76 milioane de lei, la finele anului 2016. In ceea ce priveste vanzarile de ciment realizate de grupul german HeidelbergCement in Romania in primele trei luni din 2017, acestea s-au inscris pe un trend descrescator, cauzat de contractia semnificativa a pietei locale de constructii din acest interval. Cresterea preturilor a redus, partial, impactul nefavorabil al scaderii comenzilor asupra vanzarilor totale. "Economia Romaniei se inscrie pe un trend crescator, dar este afectata, inca, de lipsa proiectelor de infrastructura. In plus, piata locala a fost afectata de un sezon rece foarte sever. Rezultatul stabil s-a datorat majorarii preturilor si unui management bun al costurilor", se arata in raportul trimestrial al grupului german. 
 

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter