
Bogdan Panescu, director de vanzari al firmei Dyo Balkan: "Piata interna de vopsele decorative a scazut cu aproximativ 25% in 2010, cu o pondere mai mica in lanturile de magazine tip Do-It-Yourself (aproximativ 15%), insa a avut un impact negativ major in cadrul firmelor de constructii si retail-ului traditional. Cu toate acestea, vanzarile firmei noastre au inregistrat o crestere cantitativa, in special datorita livrarilor de tencuieli decorative si deschiderii a doua centre regionale de distributie in Cluj-Napoca si Iasi. Livrari importante am consemnat in Bucuresti si zona de sud a tarii. Cele mai solicitate produse din portofoliu au fost Dyomarine, Parketex si Dyoplaster (tencuiala decorativa). Pentru 2011, principalul nostru obiectiv este reprezentat de dublarea numarului de clienti, mentinerea preturilor la nivelul anului 2010 si creearea unei noi imagini (cu elemente de ambalare noi si cu o vizibilitate sporita a marcii, prin activitati de tip «outdoor»). Strategia pentru dezvoltarea companiei in intervalul urmator vizeaza lansarea de produse inovatoare (portofoliul din Turcia al firmei Dyo fiind de cel putin trei ori mai mare decat cel din Romania), cresterea fortei de vanzari, identificarea unor distribuitori strategici si asigurarea unei contributii mai importante la cifra de afaceri a celor doua centre de distributie. Dintre dificultatile intampinate, pot fi amintite: sporirea costurilor necesare desfasurarii unei activitati comerciale si lipsa fondurilor (atat ale populatiei, cat si pentru investitii). O alta problema este aceea ca piata a fost invadata de produse «low-cost», cu o calitate necorespunzatoare. Principalele atuuri care ne diferentiaza de celelalte firme competitoare sunt reprezentate de experienta celor 55 de ani de activitate a grupului pe segmentul de vopsele si de pozitia de lider in domeniu pe o piata a constructiilor mult mai matura, respectiv cea din Turcia".