RO EN
Košík je prázdný

Dezvoltare a activitatii firmei Tehnorex, din Timisoara


Dorin Sandru (45 de ani)
Functia/firma: director general al Tehnorex Timisoara;
Studii: Facultatea de Mecanica, Universitatea de Vest;
Experienta profesionala: 1987-1990 - inginer tehnolog, responsabil de urmarirea fabricatiei in sectia de prelucrari mecanice; 1990-2000 - asistent universitar cu activitate didactica si de cercetare; 2000-prezent - administrator si asociat unic al companiei Tehnorex Timisoara;
Hobby: calatorii, muzica.
Fondata in anul 1997, firma Tehnorex, din Timisoara, are ca principale domenii de activitate - cu o pondere aproximativ egala in cifra de afaceri - realizarea de fatade cortina (clasice, structurale sau semistructurale), productia de tamplarie din PVC/aluminiu si a geamului termoizolant, respectiv proiectarea, fabricarea si instalarea de usi automate. De asemenea, promoveaza si diverse accesorii, precum: plase de protectie impotriva insectelor, glafuri de interior/exterior din PVC si aluminiu, rulouri. Specialistii companiei asigura consultanta referitoare la solutiile tehnice si estetice, in raport cu exigentele beneficiarului si caracteristicile constructiei.

- Cum se desfasoara activitatea companiei?
- Anul acesta, am finalizat o noua hala de fabricatie, necesara in vederea extinderii si dezvoltarii produselor/serviciilor. Lucrarile de amenajare au fost definitivate, urmand ca, in scurt timp, sa demaram productia in noul amplasament. Suprafata construita va fi de 2.300 mp (fata de numai 250 mp, pana in prezent), iar aria intregii platforme industriale insumeaza 4.000 mp. Investitia, in valoare de 0,8 milioane de euro, a fost efectuata prin intermediul unui credit bancar. Ca urmare a implementarii acestui obiectiv, veniturile firmei au scazut usor in prima parte a acestui an, fata de perioada similara din 2007, insa in ansamblu, pentru 2008, ne asteptam la o sporire semnificativa a incasarilor. Daca anul trecut volumul total al vanzarilor s-a cifrat la un milion de euro, iar in primul semestru al exercitiului financiar curent cifra de afaceri s-a situat la 0,4 milioane de euro, preconizam ca in acest an va fi consemnat un nivel de 1,2 milioane de euro.

- Care este situatia generala a pietei de profil?
- Executia si montajul produselor firmei noastre se efectueaza, in principal, pe baza relatiilor de parteneriat existente cu antreprenori din domeniul constructiilor sau ca urmare a castigarii unor licitatii. Intrucat lucram aproape exclusiv cu beneficiari - persoane juridice, nu am fost dezavantajati de situatia semnalata la inceputul anului in curs pe piata tamplariei termoizolante din Romania. Practic, este cunoscut faptul ca, in primul trimestru din 2008, s-a constatat o diminuare a numarului de contracte, fapt care a influentat negativ activitatea firmelor ce livreaza sortimente numai pentru persoane fizice. Acestea au intampinat anumite probleme, deoarece, daca in alti ani, exista cerere inca din luna februarie, in 2008 comenzile s-au majorat incepand cu luna mai. Astfel, pentru a putea face fata competitiei, elaborarea unei strategii de afaceri bine definite reprezinta un aspect primordial. O alta premisa a expansiunii vanzarilor consta in livrarea tamplariei de calitate. Astfel, sistemele utilizate de compania noastra provin in exclusivitate din export, cei mai importanti furnizori fiind societatile Balkan Ro Trade & Construction (profile din PVC Wymar - Belgia si aluminiu BLK - Grecia), Metratek - Ungaria (geam termoizolant) si Roto Romania (feronerie). In prezent, avem in derulare un contract care consta in proiectarea, realizarea si montajul de pereti cortina la sediul Directiei Generale a Finantelor Publice Timis. Totodata, in cadrul aceluiasi obiectiv, efectuam lucrari de placare cu materiale compozite tip Alucobond si executam/instalam ansambluri de tamplarie din aluminiu.

- Ce dificultati ati intampinat in desfasurarea activitatii?
- Principala problema - ce s-a generalizat pe piata autohtona a producatorilor de tamplarie termoizolanta - se refera la faptul ca, in momentul de fata, nu exista suficiente informatii cu privire la implementarea marcajului CE, care va deveni obligatoriu din luna februarie 2009. Deoarece reprezentantii multor societati din bransa nu inteleg exact ce masuri trebuie sa implementeze pentru a demara procedurile de atestare a conformitatii, iar timpul ramas este foarte scurt, numerosi fabricanti vor intampina dificultati la comercializarea ferestrelor. Totusi, faptul ca prevederile SR EN 14351-1 sunt mandatorii constituie un aspect benefic, in sensul limitarii vanzarii de produse ce nu indeplinesc caracteristicile minime de performanta. De pilda, aplicarea sistemului ISO 9001:2000 este optionala, multe firme activand fara sa aiba aceasta certificare. Mai mult, la licitatii, detinerea acestui certificat nici macar nu este specificata ca fiind o conditie de eligibilitate. Totodata, nu se acorda facilitati pentru companiile care doresc sa realizeze investitii in dezvoltare, iar fondurile structurale sunt greu accesibile, deoarece se iau in considerare alte criterii decat cele de performanta si de prezentare a unui proiect viabil.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter