Vanzarile pe piata locala ale companiei Den Braven au crescut cu 7% in primele sase luni ale anului in curs, comparativ cu perioada similara din 2009, la 7,5 milioane de euro, in conditiile in care, potrivit ultimelor date statistice, sectorul autohton al constructiilor s-a redus cu aproximativ 20%. Spre deosebire de anii precedenti, in care proiectele mari de investitii din domeniile rezidential, industrial sau comercial detineau cea mai mare pondere in totalul vanzarilor firmei, rezultatele din primul semestru al acestui an au fost impulsionate, intr-o proportie de 80%, de cererea de produse pentru lucrari de renovare a locuintelor, aceste proiecte majorand cu 25% volumul vanzarilor de spume poliuretanice (principalul produs al companiei) fata de intervalul similar din 2009.
Valoarea totala a vanzarilor Den Braven in perioada ianuarie - iunie 2010, a atins un nivel de 16,3 milioane de euro, fiind cu 40% mai mare decat cel consemnat in primul semestru din 2009, in contextul in care exporturile de spuma poliuretanica au crescut de 2,3 ori, pana la 6,9 milioane de euro, iar vanzarile totale la export s-au majorat de peste 2,15 ori. “Faptul ca se cumpara materiale de constructii in Romania, intr-o piata care traverseaza momente extrem de dificile, nu poate fi decat un semnal pozitiv pentru acest sector, iar rezultatele obtinute ne indreptatesc sa credem ca vom atinge cresterea de 10%-15% prognozata pentru acest an. O tendinta importanta, remarcata in ultimele luni este constituita de preocuparea din ce in ce mai intensa a romanilor de a-si termoizola propriile locuinte, in perspectiva unei ierni care va presupune costuri energetice mai mari decat in alti ani. Desi se confrunta cu reduceri semnificative ale veniturilor, populatia a decis ca este mai rentabil sa faca acest efort financiar acum, decizie favorizata, e drept, si de scaderea din acest an a preturilor la ferestrele cu geam termoizolant”, a declarat Adrian State, director general al Den Braven Romania.
Majorare a livrarilor de adeziv poliuretanic pentru polistiren
O crestere importanta a vanzarilor a inregistrat-o si adezivul poliuretanic pentru polistiren (produs lansat pe piata in 2009), cererea la nivel national pentru acest sortiment fiind cu 60% mai mare in intervalul ianuarie - iunie a.c., fata de perioada similara din 2009. “Rezultatele semestriale ne arata ca performantele acestui produs, de 100 de ori mai usor pe metru patrat, fata de mortarele pe baza de ciment, de cinci ori mai ieftin si mai rapid de pus in opera, care reduce cu aproape 20% costurile totale de reabilitare termica a unei fatade de cladire, au fost recunoscute pe piata libera, iar cererea este in continua crestere. In luna martie, am prezentat personal avantajele acestui produs si doamnei ministru al Dezvoltarii Regionale si Turismului, Elena Udrea, in cadrul unui eveniment in care doamna ministru solicitase, in fata reprezentantilor mass-media, ajutorul firmelor de constructii pentru gasirea de solutii alternative, in vederea diminuarii costurilor proiectelor de reabilitare termica la nivel national. Ulterior, am constatat cu regret, dupa raspunsul primit de la un director din cadrul MDRT ca, in realitate, aceasta preocupare a ministerului este pur declarativa”, a afirmat Adrian State. Ritmul de derulare a proiectelor din cadrul programului national de reabilitare termica nu a fost nici in acest an cel asteptat de firmele de constructii, ponderea acestor proiecte in totalul vanzarilor Den Braven Romania fiind de 20%. Din punct de vedere al vanzarilor, pe orase, cele mai importante sunt Bucuresti si Brasov, cu o pondere de circa 50%, respectiv Cluj-Napoca, avand o cota de 30% si Craiova, cu 10%.
Dublarea vanzarilor catre marile lanturi de magazine
Compania si-a dublat, in medie, vanzarile catre marile lanturi de magazine specializate in vanzarea materialelor de constructii, finisaje si bricolaj. “Cresterea spectaculoasa a vanzarilor din cadrul marilor retele de magazine specializate a fost influentata de lipsa din acest an a proiectelor importante de constructii, care, in trecut, determinau firmele sa cumpere cantitati mari pe stoc, pentru care obtineau discounturi considerabile. In prezent, deoarece majoritatea lucrarilor sunt mici, foarte multe firme de montaj prefera sa cumpere direct de la raft cantitati mai reduse de materiale, pentru a nu-si bloca fondurile”, a precizat directorul firmei. Singurele proiecte noi pentru care compania a livrat produse in acest an au fost reprezentate de hotelul Ramada si centrul comercial Plaza Mall, ambele din Oradea.
Un alt motiv care a determinat cresterea vanzarilor de spume poliuretanice pe piata locala a fost constituit de realizarea de etichete private pentru un numar din ce in ce mai mare de clienti din tara noastra, care au decis sa renunte la importuri si sa colaboreze cu subsidiara grupului olandez, datorita avantajelor reprezentate de facturarea in lei si de achizitia unor cantitati mai mici in cadrul unei singure comenzi. In acest fel, aceste societati evita diferentele de curs valutar ce apar la plata facturilor externe, precum si costurile de transport care, de foarte multe ori, sunt mai mari decat marja comerciala obtinuta din revanzarea produselor importate, din cauza scaderii pietei si a reducerilor preturilor. De asemenea, calitatea de unic producator national de spume poliuretanice a permis companiei Den Braven sa ofere preturi cu pana la 10% mai reduse, fata de alti furnizori, dependenti 100% de importuri, strategie care a condus la majorarea vanzarilor in acest an si la sustinerea pietei de profil din Romania.
***
Vanzarile totale ale Den Braven Romania au atins in 2009 un nivel de 30,8 milioane de euro, valoare care include si rezultatele filialei din Republica Moldova, in scadere cu 8% fata de 2008, in conditiile in care vanzarile de materiale de constructii din Romania s-au redus cu 30%-50%, iar compania a renuntat sa livreze unor firme care nu prezentau increderea ca pot sa-si achite facturile la timp. Firma a detinut, anul trecut, o cota de peste 50% din piata locala a spumelor poliuretanice, precum si din cea a hotmelt-ului, izolantilor siliconici si acrilici. Pentru acest an, societatea si-a planificat o cifra de afaceri de minimum 35 milioane de euro.
Grupul Den Braven, infiintat in anul 1974, in Olanda, detine 11 unitati de productie la nivel mondial si deruleaza activitati in peste 100 de tari de pe patru continente, fiind specializat in productia si distributia izolantilor profesionali pentru constructii, industria geamului termoizolant si auto, precum si pentru utilizatori casnici. Holdingul a deschis reprezentanta din Romania in octombrie 1997, pentru care lucreaza in prezent peste 250 de angajati, investind in perioada 2007-2009 circa 20 milioane de euro in productia de spuma poliuretanica, hotmelt si spuma poliuretanica rigida, pentru termo-fono-izolatii in constructii. Informatii suplimentare, la www.denbraven.ro