In cel de-al treilea trimestru al anului in curs, concernul Deceuninck – Belgia a inregistrat vanzari consolidate de 139 milioane de euro, in scadere cu 21,5% fata de nivelul consemnat in aceeasi perioada din 2008, informeaza un comunicat al companiei. Conducerea holdingului din Hooglede-Gits anunta ca declinul se incadreaza in marjele estimate anterior, ceea ce inseamna ca punctul maxim de scadere a fost atins si traversat cu succes, pentru intervalul urmator preconizandu-se o stabilizare.
"In perioada iulie-septembrie a.c., livrarile din Europa de Vest s-au diminuat cu 11%, iar in Belgia si Franta s-au consemnat rezultate mai bune in comparatie cu media la nivel de grup. Ratele de schimb nefavorabile dintre monedele nationale si cea europeana au influentat negativ cifra de afaceri a Deceuninck in Europa de Est, declinul fiind de 35% (stabilizarea cursului valutar in regiune ar fi dus la o contractie de 28%). Nici pe piata din Turcia situatia nu a fost favorabila (-23%), in timp ce in Statele Unite ale Americii s-a consemnat o usoara redresare in comparatie cu primele 6 luni. Luand in considerare o baza de calcul anuala, vanzarile consolidate cumulate din ianuarie-septembrie se situeaza la 378,3 milioane de euro (-22,5% in comparatie cu veniturile de 488,3 milioane de euro corespunzatoare celor 9 luni ale anului trecut. Analizand structura livrarilor, rezulta ca sucursalele vest-europene au avut o contributie de 48% la cifra de afaceri, cele din Europa de Est au adus un aport de 25%, iar subsidiara din Turcia (cu 16%) si cea din SUA (11%) au ocupat urmatoarele pozitii ale clasamentului", se precizeaza in comunicat. Potrivit conducerii grupului, restructurarea datoriilor ramane o prioritate, in vreme ce planul de diminuare a costurilor operationale se implementeaza conform programului stabilit cu principalii actionari. "Odata cu aprobarea cresterii de capital si cu finalizarea primei etape a planului de redresare, Deceuninck isi propune sa investeasca, in continuare, in vederea imbunatatirii productivitatii si a gamei de servicii asigurate partenerilor de afaceri. Prin promovarea unor sisteme inovatoare, anticipam cele mai noi tendinte in domeniul constructiilor eficiente energetic, precum si in sectorul reabilitarii termice. Fereastra din PVC cu sisteme Deceuninck continua sa ramana una dintre cele mai bune solutii din punct de vedere al performantei si intretinerii facile in exploatare. Cu toate ca primele semne ale redresarii au inceput sa fie vizibile, monitorizam cu atentie rezultatele si supraveghem evolutia pretului materiei prime, intrucat costul de achizitie a PVC-ului s-a majorat in comparatie cu luna mai. Astfel, in agenda proprie de comenzi nu s-a observat, deocamdata, vreo schimbare notabila: desi remarcam o stabilizare in aproape toate regiunile de interes, nu ne putem referi la o revenire economica generala", a declarat Tom Debusschere, director executiv al Deceuninck Group. Pentru informatii suplimentare, click aici!