RO EN
Košík je prázdný

CEREREA globala de otel va creste cu 1,7% in 2020, la 1800 de milioane de tone

Potrivit unei analize a expertilor The World Steel Association (Worldsteel), continuatoarea Institutului International al Otelului (fondat in anul 1967), organizatie ce reuneste peste 160 de producatori din domeniu, inclusiv noua din cei zece fabricanti de talie mondiala, care in total acopera aproape 85% din productia globala, cererea de otel pe plan mondial isi va mentine acelasi ritm in 2019, dupa o majorare sustenabila de +3,9% in 2018 (pana la 1,65 miliarde tone). Astfel, la nivelul anului in curs, se prognozeaza o crestere de +3,9% a cererii mondiale, care ar urma sa ajunga la 1,77 miliarde tone, iar pentru 2020 se estimeaza un salt ceva mai ponderat, de +1,7%, pana la 1,8057 miliarde tone. Comentand aceste previziuni, Al Remeithi, presedinte al comitetului economic al Worldsteel, subliniaza ca „in 2019, cresterea cererii, ce a depasit estimarile initiale, este sustinuta in principal de activitatea economica din China, deoarece in restul lumii, nesiguranta, tensiunile comerciale si cele social-politice fac ca mediul economic sa fie imprevizibil, ceea ce a determinat o ponderare puternica a ritmului ascendent al livrarilor de otel. Industria producatoare si , in special, cea auto au avut o activitate cu mult sub asteptari in numeroase state ale lumii, dar in constructii, pe plan mondial, in pofida unui inceput de an in care rezultatele au fost slabe, ulterior, momentul pozitiv s-a mentinut. La nivelul anului 2020, pentru China se intrevede o decelerare a ritmului actual de crestere economica, astfel incat cererea mondiala de otel nu se va majora cu mai mult de +1,7%, o contributie ceva mai insemnata urmand s-o aiba economiile emergente si cele ale tarilor in curs de dezvoltare (exclusiv China). Aceasta prognoza este, de altfel, foarte riscanta, nefiind exclus ca industria mondiala a otelului sa se confrunte si cu o scadere a cererii, daca starea actuala de nesiguranta se va perpetua pe termen scurt sau mediu”.
Conform previziunilor organizatiei, in UE-28 livrarile de otel prelucrat vor ajunge in acest an la 166,8 milioane de tone (-1,2%), iar in 2020 acestea vor fi de 168,6 milioane de tone (+1,1%). Indicatorii economici raman in general fluctuanti, sectorul de investitii si ramura de constructii continua sa se dezvolte (cu unele probleme, legate de capacitate), dar cererea din industria auto s-ar putea caracteriza printr-o scadere abrupta (in 2019, declinul fabricarii de autoturisme in Germania si China a fost sever, de -10,6 si -13,8%, printre altele, ca urmare a tranzitiei asteptate a industriei de la vehicule cu motoare ce au ardere interna la cele hibride si, in final, la cele complet electrice). Decelerarea cererii, fata de ritmul din intervalul 2017-2019, s-ar putea datora, in UE-28, continuarii si in 2020, daca nu cumva pe termen mediu, a starii de nesiguranta ce rezulta din tensiunile privind comertul global.
Strict pentru sectorul de constructii, ce reprezinta unul din motoarele cererii de otel, analistii Worldsteel intrevad faptul ca activitatea de construire din tarile cu economii dezvoltate va fi destul de fluctuanta, dupa momentul de recuperare puternica din 2017-2019. Astfel, in SUA, piata de constructii va fi destul de fragila in 2019, fara sa existe vreo redresare in urmatoarele 12 luni. La nivel european, in Germania, Spania, Olanda si statele Europei Centrale se va mentine o rata optima de crestere, subminata insa de deprecierea unor indicatori macroeconomici si de lipsa de capacitate a antreprenorilor de a-si indeplini comenzile (inclusiv pe fondul problemelor legate de forta de munca). In contextul respectiv, lucrarile de constructii ingineresti (infrastructura energetica, de transport si comunicatii) vor fi motoarele acestor piete, in detrimentul altor categorii de lucrari. In economiile aflate in curs de dezvoltare, trendul ascendent va continua sa se manifeste, insa, la cote optime, mai ales in India, tarile ASEAN si cele din grupul MENA. Insa, in unele economii emergente, sectorul de constructii ramane fragil, cum este cazul Chinei, unde lucrarile de constructii la cladiri se vor pondera destul de puternic, ca volum si valoare, in anul 2020. In Turcia, insa, dupa un declin sever in 2019, in linie cu scaderea economica, piata de constructii se va redresa in 2020, iar in Brazilia (ca de altfel in majoritatea tarilor latino-americane, unde lucrarile de infrastructura sunt constranse de incertitudinea investitiilor si de problemele legate de bugetele guvernamentale), dupa o scadere continua in anii 2014-2018, piata de constructii s-a redresat in 2019 si ar putea continua sa se inscrie pe acelasi trend ascendent inclusiv anul viitor.
Previziunile se bazeaza partial pe datele certe potrivit carora, in luna august a.c., productia de otel brut din 64 de tari monitorizate de Worldsteel s-a situat la 156 milioane de tone (+3,4% fata de august 2018), din care 87,3 milioane de tone in China si 7,5 milioane de tone in SUA, iar dintre statele membre UE, cele mai active din acest punct de vedere au fost Germania (3,3 milioane de tone, cu +0,8% mai mult ca in august 2018), Spania si Franta (cu 1,1 milioane de tone fiecare, reflectand o scadere de -4,6% in cazul Spaniei, respectiv o crestere puternica, de +11,2%, in cel al Frantei). Pentru a descarca diagrama cu previziunile Worldsteel, click aici!

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter