Vanzarile inregistrate de producatorul de caramida Cemacon in primele sase luni ale acestui an au crescut cu 13% fata de aceeasi perioada din 2015, pana la 39,5 milioane de lei. Totodata, la jumatatea lui 2016, compania a raportat un rezultat net pozitiv, in valoare de aproape 830.000 de lei. Potrivit datelor Cemacon, veniturile operationale consemnate in perioada ianuarie-iunie 2016 au crescut cu 9%, in special datorita majorarii cantitative a vanzarilor de produse finite.
"Evolutia inregistrata in primele sase luni din 2016 se datoreaza vanzarii eficiente a blocurilor ceramice si aducerii pe piata a unor buiandrugi foarte performanti, fapt dovedit de cererea in crestere pentru acest produs si atingerea tintelor de vanzare a sistemelor complementare. Pasul urmator este ca, avand asigurata productia si planul comercial pentru restul anului, sa ne concentram asupra valorificarii activelor neproductive detinute si pe imbunatatirea conditiilor de finantare pentru companie", a declarat Liviu Stoleru, CEO si presedinte al Consiliului de Administratie a Cemacon.
In intervalul analizat, ambele facilitati de productie, de la Recea si Zalau, au functionat la capacitate maxima, in conditii competitive de productivitate, eficienta calorica si calitate. Operarea fabricii de la Zalau timp de sase luni in 2016 fata de trei luni in primul semestru din 2015 a contribuit substantial la cresterea cheltuielilor operationale cu 18%.
Pentru intregul an in curs, conducerea Cemacon reconfirma tinta de crestere a afacerilor, cu minimum 13% fata de nivelul din 2015. De asemenea, printre obiectivele stabilite pentru acest an se afla consolidarea cotei de piata la nivel national, valorificarea activelor neproductive detinute si fructificarea oportunitatilor de crestere de pe piata materialelor de constructii, pentru a asigura dezvoltarea business-ului pe termen mediu si lung.