RO EN
Košík je prázdný

Alconf isi propune o crestere cu 50% a capacitatii de fabricatie


Dana Bugeac (47 de ani)

Functia/firma: director general al Alconf;
Studii: Facultatea de Electrotehnica, Universitatea Politehnica din Iasi;
Experienta profesionala: 5 ani in domeniu;
Hobby: calatorii.

Societatea Alconf, cu sediul in Iasi, isi desfasoara activitatea pe piata de profil incepand cu anul 2003. Firma este specializata in executia tamplariei termoizolante din PVC si aluminiu, furnizand inclusiv accesorii destinate realizarii ambelor tipuri de ansambluri. Actualul centru logistic are o suprafata de aproximativ 700 mp, numarul total de angajati, implicati in productia de ferestre si usi, este de 38 de persoane, iar reteaua de distributie este formata din peste 25 de parteneri. Productia de ferestre din PVC are o pondere de 85% din cifra de afaceri anuala. La finele lui 2008, firma a inregistrat vanzari totale de 6,5 milioane de lei.

- Cum se structureaza cererea pe piata de tamplarie?
- Pe fondul dezvoltarii activitatii pe piata de constructii rezidentiale si nu numai, a crescut numarul solicitarilor de ferestre care sa ofere o cat mai buna izolare termica. De aceea, societatea noastra a avut in 2007 o cifra de afaceri de 4,5 milioane de lei, in crestere cu 30% fata de anul precedent. Dispunand de o capacitate de productie de 25.000 mp/an, din care 20.000 mp/an numai pentru tamplaria din PVC, in acest an am atins un volum al vanzarilor de 17.000 mp. Exigentele beneficiarilor nostri, din ce in ce mai ridicate, ne-au determinat sa ne aliniem la standardele internationale ce presupun utilizarea unor profile multicamerale, cu o latime constructiva mai mare, ce garanteaza un nivel optim de termoizolare pentru ansamblurile finite. In acest sens, am observat ca exigentele minime ale pietei vizeaza achizitia de tamplarie realizata cu sisteme tetracamerale, iar pentru obtinerea unui coeficient de transfer termic rezonabil, grosimea reperelor din PVC trebuie sa fie de cel putin 2,8 mm. Pentru 2009, preconizam o crestere a veniturilor cu aproximativ 10%-15% ajungandu-se, astfel, la o valoare a cifrei de afaceri de pana la 7 milioane de lei.

- In ce mod veti asigura cresterea rentabilitatii companiei?
- Pentru sporirea gradului de rentabilitate a firmei, am investit in achizitionarea unui teren cu o suprafata de 7.500 mp, urmand ca, in curand, sa fie demarate lucrarile de constructie a doua unitati noi de productie. Acestea vor fi destinate extinderii activitatilor de executie a tamplariei din aluminiu si PVC, respectiv a geamului termoizolant. Aceste obiective au ca termen de finalizare ultima parte a anului 2009. Valoarea totala a investitiei se va ridica la 1,5 milioane de euro, iar firma isi va spori capacitatea de productie cu pana la 50% fata de nivelul consemnat in 2008. Pentru anul in curs, preconizam o evolutie optima a cererii, mai ales pe segmentul profilelor cu 4 camere sau a celor sextacamerale, comandate pentru o eficienta sporita a termoizolarii. In prezent, sistemul KMG este predominant (cu aproximativ 80% din comenzile efectuate de beneficiari), sistemele de culoare alba avand intaietate in detrimentul celor nuantate prin infoliere. In ceea ce priveste accesoriile (marcile Roto NT si G-U Corvus, dispunem de solutii complete de feronerie in diverse forme si culori, care permit personalizarea ferestrelor (ce constituie 85% din productia proprie), respectiv a usilor (15% din total).

- Ce masuri luati pentru prevenirea situatiilor dificile, avand in vedere contextul economico-financiar general?
- In anul 2009, dorim sa pastram relatia cu furnizorii nostri actuali, acest lucru asigurand continuitatea afacerii. Astfel, vom prelucra in continuare sisteme din PVC KMG (Bulgaria), prevazute cu feronerie Roto NT si asamblate cu ajutorul utilajelor marca A-Tech (Grecia). Piata pe care activam cu precadere este una care ne permite, in aceasta perioada nesigura din punct de vedere financiar-economic, sa cream o situatie de stabilitate, deoarece din 2003 si pana in prezent ne-am concentrat activitatea pe un segment al acesteia ce ne-a impus disciplina in munca si astfel ne-am creat imaginea din prezent, a unei firme de incredere pentru beneficiarii cu care colaboram. Ca servicii conexe acordate clientilor, asiguram transportul si montajul in diverse situatii. Consultanta tehnica de specialitate, transportul gratuit al marfurilor la sediul beneficiarului si onorarea contractelor in termen foarte scurt constituie conditiile esentiale in care societatea poate depasi nivelul in care se afla pentru a progresa anual.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter