RO EN
Košík je prázdný

EURO-CONSTRUCTII 2015: Trofee pentru marii producatori si furnizori de materiale

Zece dintre cei mai mari furnizori locali de materiale pentru constructii si Asociatia Producatorilor de Materiale pentru Constructii din Romania (APMCR) au fost laureate cu trofeul EURO-Constructii, in cadrul galei organizate la data de 25 mai 2015 la hotelul Radisson Blu, din Bucuresti. Cinci dintre premii au fost incluse in categoria Dezvoltare si Afaceri, doua la sectiunea Inovatii si Tehnologii, trei la Sustenabilitate si CSR si una singura la Reliable Brands (marci de incredere).
Astfel, trofeul EURO-Constructii pentru categoria Reliable Brands a fost castigat de producatorul de ciment Holcim (Romania) SA. Parte a grupului elvetian Holcim, marca prezentata in continuare reprezinta garantia celor mai inalte standarde din industria cimentului. Filiala Holcim Romania este condusa de François Pétry si are 792 de angajati si o capacitate totala de productie de 6,1 milioane de tone de ciment. Compania detine doua fabrici de ciment, la Campulung si Alesd, o statie de macinare si un terminal de ciment la Turda, 13 statii ecologice de betoane, trei de agregate, doua de lianti speciali si un terminal de ciment la Bucuresti.
 
Cinci entitati-etalon, laureate la categoria Dezvoltare si Afaceri
La categoria Dezvoltare si Afaceri a fost laureata si APMCR, ca organizatie ce reprezinta interesele producatorilor de materiale de constructii, industrie evaluata la circa 3,5 miliarde euro. Constituita in anul 1997, reprezinta organizatia-etalon a pietei locale a materialelor de constructii. APMCR membra a Consiliului European al Producatorilor de Materiale pentru Constructii (CEPMC) si reprezinta interesele comune ale celor 25 de membri cati numara in prezent, companii ce au inregistrat, in 2014, o cifra de afaceri de peste 530 milioane de euro, ceea ce constituie un indicator relevant despre forta asociatiei, care s-a dezvoltat exponential in ultimii ani.
Prima companie premiata la aceasta categorie a fost Carpatcement Holding SA, trofeul fiind ridicat de Florian Aldea (foto), directorul general al grupului. Producator de ciment, betoane si agregate, compania este parte a grupului german HeidelbergCement si a aniversat, anul trecut, 100 de ani de la fondarea fabricii din Fieni. Cu aceasta ocazie, Carpatcement a lansat cimentul special Z100, realizat cu un aditiv special care plastifiaza si antreneaza aerul din masa cimentului, eliminand necesitatea utilizarii varului in compozitia acestuia. De asemenea, prin Carpat Beton, divizia specializata si-a continuat strategia de dezvoltare a retelei nationale prin inaugurarea celei de-a 19-a statii de betoane, la Targoviste. In cei 17 ani de prezenta in Romania, investitiile totale ale Carpatcement au depasit 500 milioane de euro, inclusiv costurile de achizitie. Investitiile de mediu pentru modernizarea celor trei fabrici de ciment, in valoare totala de aproximativ 41 milioane de euro, au reprezentat un pas important pentru dezvoltarea durabila a grupului.
O alta companie ce a primit trofeul EURO-Constructii in cadrul sectiunii Dezvoltare si Afaceri este reprezentata de producatorul de caramida Cemacon SA. Societatea este unul dintre cei mai importanti producatori romani de blocuri ceramice, compania dezvoltandu-se semnificativ in ultimii ani, cu rate anuale cuprinse intre 30 si 40 de procente. Dezvoltarea companiei a continuat si in trimestrul intai, cand a raportat o crestere de 58% a vanzarilor. In ultimii cinci ani, Cemacon a traversat o perioada prestabilita si asumata de stabilizare si consolidare a business-ului. Recent, compania a finalizat si procesul de repozitionare pe piata demarat in 2010, precum si restructurarea financiara, devenind o companie romaneasca puternica si stabila.
La aceeasi categorie a fost laureat si producatorul de elemente prefabricate din beton, Elpreco SA, societate reprezentata la eveniment de Mariana Hopartean, directorul de marketing al companiei. Membra a grupului CRH, Elpreco a primit trofeul EURO-Constructii pentru conduita de afaceri care ghideaza activitatea firmei de peste 50 de ani. Compania deruleaza afaceri de peste 20 milioane de euro pe an, avand capacitati de productie la Craiova si la Titu. Compania produce tigla, pavele si borduri, precum si tuburi si camine din beton.
Producatorul de pavaje si pavele Elis Pavaje a primit trofeul EURO-Constructii, inmanat directorului de vanzari al companiei, Bogdan Babusanu, pentru dezvoltarea portofoliului de produse, dupa ce anul trecut acesta a fost completat cu 15 modele noi, dedicate segmentului rezidential. Colectia este caracterizata prin linii drepte, dimensiuni mari si forme simple cu aspect natural, dar include si sortimente cu design clasic, forme rotunde, dimensiuni mici si medii, o gama cromatica variata si culori calde, de pamant. In prezent, portofoliul companiei a ajuns la peste 125 de modele, disponibile in mai multe variante de dimensiuni si nuante.
 
Trofee pentru recunoasterea inovatiilor si sustenabilitatii
La categoria Inovatii si Tehnologii au fost laureate companiile Macon Grup - Deva, respectiv Brikston Construction Solutions (fosta Ceramica SA - Iasi), pentru contributiile foarte mari aduse pietei locale a materialelor de zidarie. Producator de BCA, stalpi pentru linii electrice aeriene, elemente prefabricate din beton pentru hale industriale si poduri etc., Macon este lider pe piata producatorilor de materiale de constructii din Romania, cu o activitate de 50 de ani in acest domeniu. Compania a primit trofeul EURO-Constructii ca recunoastere pentru lansarea unei noi game de blocuri de zidarie - BCA Macon /Simcor 2,5; 3,5 si 5, care include produse atat pentru ziduri structurale, cat si nestructurale. Noilor sortimente din BCA li s-au adaugat si cele aditionale, respectiv mortarul adeziv pentru BCA, produsele din BCA tip U si O destinate realizarii si izolarii centurilor, stalpisorilor sau buiandrugilor, canalelor de comunicatie sau diferitelor mascari. Incepand cu 2015, o noua categorie de produse a fost asimilata in fabricatie ca o completare a sistemului de zidarie pe care il produce compania, respectiv buiandrugii Macon, care constituie elemente auxiliare sub forma de grinda cu rol de sustinere la interior sau exterior a zidariei situate deasupra usilor si ferestrelor.
Tot la categoria Inovatii si Tehnologii a fost premiat si producatorul de blocuri ceramice Brikston - Iasi, trofeul fiind ridicat Vali Bitoi, Area Sales Manager al companiei. Brikston functioneaza cu un nou nume din luna februarie 2015, preluand, astfel, denumirea brandului sub care sunt cunoscute produsele fabricate si comercializate. Lansata in anul 2008, marca Brikston a generat triplarea business-ului societatii in numai patru ani. Etalon al rezistentei si durabilitatii in cazul blocurilor ceramice, Brikston a primit trofeul EURO-Constructii pentru promovarea calitatii in acest domeniu, caramizile fiind certificate intr-un sistem de atestare a calitatii 2+ si fabricate respectandu-se managementul integrat calitate-mediu.
Alte trei companii producatoare de materiale au fost premiate in cadrul sectiunii Sustenabilitate si CSR. Trofeul pentru prima dintre firme, respectiv producatorul de ciment Lafarge Romania, a fost ridicat de Petrus Scutelnicu, directorul de vanzari prescriptive al companiei. Grupul francez Lafarge este lider pe piata globala a cimentului si unul dintre cei mai mari producatori specializati din Romania. Producatorul si-a stabilit o serie de obiective ambitioase legate de dezvoltarea sustenabila, centrate pe probleme concrete si avand termene finale bine stabilite. Grupul si-a pozitionat angajatii si aspectele privind mediul inconjurator in centrul strategiei sale de dezvoltare pe coordonate durabile, viziunea de a genera o contributie neta pozitiva pentru societate si natura fiind angajamentul Lafarge fata de toti factorii sai de interes. In Romania, compania urmareste atingerea indicatorilor de sustenabilitate la nivelul stabilit pentru 2020 si contribuie - deopotriva - la ameliorarea continua a indicatorilor specifici de performanta.
Cel de-al doilea producator laureat la sectiunea de Sustenabilitate si CSR a fost compania Wienerberger - Sisteme de Caramizi, reprezentata la eveniment de Iulian Cuta, Product Manager in cadrul firmei. Wienerberger livreaza blocuri ceramice la nivel national, unul dintre proiectele reprezentative realizate cu zidarie Porotherm fiind Casa e4, o locuinta construita din caramida, avand consum de energie aproape de zero si realizata in parteneriat cu Rockwool, Bavaria EcoSystems, Tondach, Semmelrock si Pipelife. Locuinta a fost construita anul trecut in Corbeanca, proiectul reprezentand un excelent studiu de caz pentru cei interesati sa-si construiasca o casa performanta energetic si cu un cost total accesibil. Cei patru E vin de la Energie, Economie, Ecologie si Emotie/Sanatate.
Cea de-a treia companie laureata la aceasta sectiune este Xella Ro, trofeul castigat de furnizorul de sisteme complete de zidarie termoizolanta pentru constructii fiind ridicat de Mircea Sibana, manager de produs in cadrul societatii. Deviza companiei, cel mai mare producator global de materiale de zidarie termoizolanta, are drept fundament al activitatii din Romania oferirea de "Solutii inovatoare si eficiente energetic pentru constructii". In Romania, a inaugurat in anul 2010, la Ploiesti, cea mai moderna unitate de productie de blocuri de zidarie tip beton celular autoclavizat din Europa de Est, in urma unei investitii greenfield de 32 milioane de euro. Cu focus pe inovatie continua si calitate in constructii, compania produce si comercializeaza in Romania sisteme de zidarie premium din BCA sub marca Ytong, iar din 2013 si produse termoizolatoare minerale sub marca Multipor. Investitiile constante in cercetare ale companiei germane i-au permis sa devina un pionier in productia de materiale termoizolante.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter