RO EN
Košík je prázdný

RBLS: Tinerii vor sa fie promovati in 12 luni si sa stea cel mult 5 ani intr-o firma

Pentru tinerii din Generatia Z (intre 16-24 de ani) dezvoltarea personala si profesionala la locul de munca se numara printre cei mai importanti factori motivatori. Acestia se asteapta sa primeasca oportunitati personalizate de invatare. Ca rezultat, timpul de asteptare pentru a fi promovati este de 1 an, comparativ cu 4 ani cat este pentru managerii unei companii multinationale. Ritmul rapid de evolutie determina si o tranzitie mai rapida a tinerilor de la o companie la alta, acestia afirmand ca planuiesc sa stea maximum 5 ani intr-o companie, comparativ cu 10 ani - care a fost raspunsul predominant al managerilor din companii multinationale.
Proiectul Insights din cadrul Romanian Business Leaders a desfasurat in luna octombrie evenimentul Insights @Viitorul tau job alaturi de o mare companie multinationala din Romania unde au participat 21 de tineri din Romania si 21 de manageri din firma. Acest eveniment a avut rolul de a observa diferentele intre generatii si de a crea o punte de legatura prin care acestia sa lucreze impreuna si sa afle informatii unii de la ceilalti.
Ce ii motiveaza pe tineri?
In alegerea unui job, atat pentru manageri cat si pentru tineri, cele mai importante lucruri sunt: sa faca ceea ce le place (pe locul 1), mediul de lucru si echipa (locul 2). Aceste lucruri sunt confirmate si de studiul Insights PulseZ care, totodata, a surprins si faptul ca pentru aproximativ 1 din 3 tineri la nivel national este important si motivant sa aiba posibilitatea de a-si aduce contributia si de a-si lasa amprenta. Si in cadrul evenimentului din octombrie, tinerii au mentionat ca este important sa simta ca ei au un scop in companie si ca exista o misiune de schimbare la nivel de organizatie, iar munca lor contribuie la a face lumea sau comunitatea in care traiesc un loc mai bun.
La intrebarea “Cat timp ar trebui sa ocupi o anumita pozitie intr-o companie inainte de a fi promovat” tinerii au raspuns un an, comparativ cu managerii, care au raspuns 4 ani. De asemenea, tinerii se vad lucrand pentru o companie aproximativ 5 ani, in timp ce 10 ani a fost raspunsul predominant al managerilor.
Din studiul Insights PulseZ a reiesit si faptul ca tinerii vor un job flexibil care sa le permita sa lucreze atat de acasa cat si de la birou. 53% dintre tineri vor un sistem mixt de locatii pentru job, 17% isi doresc sa lucreze doar de la birou iar numai 5% dintre tineri vor sa lucreze doar de acasa. In cadrul evenimentului au fost intrebati atat tinerii cat si managerii despre preferinta lor de a lucra de la birou. 85% dintre tineri au afirmat ca prefera mai degraba sa vina la birou, in timp ce doar 60% dintre manageri au ales aceasta varianta. Legat de cum vad tinerii lucrul de la birou, acestia isi doresc ca biroul sa fie deschis 24/24 si sa mearga atunci cand se simt productivi. De asemenea, programul nu ar trebui sa se masoare in ore pe zi ci ore pe saptamana pentru a oferi flexibilitate in decizia cu privire la cat aleg sa stea la birou.
Ca stil de comunicare, atat managerii cat si tinerii prefera comunicarea fata in fata. Pe locul 2 si 3 in optiunile lor, pentru ambele categorii, sunt telefonul si apoi emailul.
Importanta modelelor in viata
Tinerii din Romania nu duc lipsa de modele, conform studiului Insights Pulsez, studiu reprezentativ la nivel national in randul tinerilor intre 16-24 de ani. Dintr-o lista de 16 nevoi, accesul la modele s-a aflat pe locul 15 cu 27% din tineri care au afirmat ca duc lipsa de modele. Acest aspect a fost dezvoltat si in cadrul evenimentului Insights @Viitorul tau job, unde tinerii au afirmat ca modelele lor se afla in familie si in cercul de oameni apropiati. Pentru cei 21 de manageri din cadrul companiei multinationale Societe Generale European Business Services modelele lor vin din randul personalitatilor publice sau antreprenorilor recunoscuti la nivel national sau international.
Una dintre concluziile evenimentului a fost faptul ca tinerii trebuie tratati individual si nu ca facand parte a generatiei Z. Nevoile, asteptarile si dorintele tinerilor sunt diverse, iar un pachet de beneficii standard este dificil sa satisfaca nevoile tuturor. Solutia gasita in termeni de beneficii la locul de munca a fost o platforma in cadrul careia angajatii sa poata folosi banii din beneficii asa cum isi doresc.
Dupa interactiunea dintre tineri cu manageri, cu totii au observat ca exista niste stereotipuri si ca exista o bariera intre companii si tineri (elevi si studenti) care ar trebui inlaturata. Aceasta nevoie este dublata si de cifrele din studiul Insights PulseZ care evidentiaza ca aproximativ 1 din 2 tineri la nivel national are nevoie de consiliere in cariera si ca interactiunea dintre tineri si companii este importanta.
“Managerii au fost foarte open minded , iar alaturi de colegii din grupa mea cat si de restul participantilor m-am simtit mai mult decat integrata. Multumesc pentru aceasta ocazie, a fost uimitor.” - a declarat Flavia, participanta la eveniment.
“Acest eveniment a depasit cu mult asteptarile mele, prin nivelul dialogului si calitatea schimbului de informatii. Ca pas urmator trebuie sa decidem ce actiuni vrem sa pastram si sa implementam la nivel de manageri, departament de resurse umane si de comunicare.” - a declarat Matthieu Pasquier, CEO Societe Generale European Business Services

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter