RO EN
Košík je prázdný

eJobs: Perspectivele economice pentru 2023 mobilizeaza candidatii tineri

Candidatii din categoria de varsta 18-24 de ani au inregistrat aproape 600.000 de aplicari din luna septembrie si pana acum, fiind segmentul cu cea mai importanta crestere de anul acesta si cu premise reale de a-i ajunge din urma pe cei cu varste cuprinse intre 25 si 35 de ani, care, in mod traditional, sunt candidatii ce aduna cel mai mare numar de aplicari, de la o luna la alta. Cu 318.000 de aplicari, septembrie a marcat varful anului de pana acum pentru candidatii aflati la inceput de cariera.
„Incepe sa devina tot mai fina diferenta dintre cele mai active doua categorii de varsta – 25-35 si 18-24 de ani. Primii au fost dintotdeauna cei mai activi in materie de aplicari, situatie absolut fireasca, explicabila prin faptul ca se afla in plin apogeu profesional, au experienta, dar inca sunt intr-un punct in care vor sa creasca, sunt permanent in cautare de optiuni mai bune pe piata muncii si sunt, totodata, si foarte atragatori pentru recrutori. Prin urmare, sunt si cautati. In ceea ce-i priveste pe cei mai tineri decat ei, vedem de aproximativ doi ani de zile o schimbare profunda de mentalitate si de abordare a ideii de cariera. Sunt mult mai atenti la semnalele pe care le transmite piata si la ce se intampla in economie si decid, prin urmare, sa nu mai amane foarte mult momentul primei angajari. De aceea, perspectivele economice nu foarte incurajatoare pentru anul viitor ii fac, iata, sa aplice intensiv, mai cu seama ca numarul de joburi entry level a fost, de asemenea, in crestere in 2022”, spune Bogdan Badea, CEO eJobs, cea mai mare platforma de recrutare din Romania. Comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut (septembrie – octombrie), numarul de aplicari aferente acestui segment de varsta este cu aproape 20% mai mare.
Mai mult de 20.000 de joburi entry level sunt disponibile pe eJobs.ro, iar atentia candidatilor tineri se indreapta in special catre acele domenii care fie au un numar mare de pozitii deschise si care permit specializarea la locul de munca, fie catre sectoarele care vin cu promisiunea unui salariu mare inca de la inceput. Astfel, cele mai cautate industrii sunt retailul, call center / BPO, IT / Telecom, servicii si advertising / marketing / PR. „Cu exceptia IT-ului, toate aceste domenii sunt extrem de accesibile indiferent de pregatirea academica a candidatilor. De altfel, este bine stiut faptul ca in Romania exista un nivel foarte scazut de compatibilitate intre studiile urmate si jobul ales. Sunt multi studenti care se razgandesc pe parcursul anilor de facultate si decid sa faca o forma de reconversie pentru ca stiu ca exista programe oferite de companii care le permit sa invete de la zero un job nou fara sa aiba si un bagaj teoretic in spate”, explica Bogdan Badea.
Este, totodata, si categoria care manifesta cel mai ridicat interes fata de joburile remote si cel mai scazut fata de locurile de munca din afara tarii. Din numarul total de aplicari aferente ultimei luni, 18% sunt pentru joburile ce pot fi facute exclusiv de acasa si 1,3% pentru cele din strainatate. Cu cat creste varsta candidatilor, cu atat scade apetitul pentru munca remote. Spre exemplu, cei cu varste cuprinse intre 36 si 45 de ani au 10% dintre aplicari directionate catre locurile de munca de acasa, iar cei din segmentul 45+ au 5,6%.
Lunar, pe eJobs.ro sunt inregistrate peste 1 milion de aplicari, atat pentru joburile din Romania, cat si pentru cele din strainatate. Dintre acestea, aproximativ 300.000 apartin tinerilor cu varste cuprinse intre 18-24 de ani. Aproape jumatate vin din Bucuresti si sunt urmati de cei din Cluj-Napoca, Timisoara, Iasi, Brasov si Constanta.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter