RO EN
Košík je prázdný

Ejobs: 40,5% dintre angajatori nu sunt pregatiti pentru transparentizarea salariilor

Comisia Europeana a prezentat, la inceputul lunii martie, o propunere legislativa privind transparenta salariala, menita sa asigure faptul ca femeile si barbatii din EU primesc salarii egale pentru o munca egala. Una dintre masurile cuprinse in aceasta propunere vizeaza publicarea salariilor in anunturile de angajare. Astfel, angajatorii vor trebui sa ofere informatii cu privire la nivelul initial de remunerare sau la intervalul aferent acestuia. Desi candidatii isi doresc de ani buni implementarea acestei schimbari pe piata muncii, angajatorii pun in balanta avantajele si dezavantajele pe care le-ar aduce si spun ca sunt, mai degraba, nepregatiti pentru adoptarea acestei masuri.
Astfel, potrivit celui mai recent sondaj eJobs, doar 28,3% dintre companiile respondente sunt pregatite pentru transparentizarea salariilor. 40,5% se declara complet nepregatiti pentru acest pas, iar 31,3% trebuie sa mai puna la punct cateva aspecte inainte de a putea face acest lucru. Cu toate acestea, mai mult de jumatate dintre angajatori sunt de acord ca anunturile de angajare cu salariul la vedere ar crea o serie de efecte pozitive in piata, cele mai importante fiind faptul ca, atat candidatii, cat si angajatii vor intelege mai bine unde se situeaza din punct de vedere salarial si cum sa isi seteze asteptarile, dar si ca va creste increderea in angajator daca salariile pe care le ofera sunt in linie cu piata.
In plus, recrutorii mai cred ca, implementata corect, aceasta masura creste satisfactia, motivatia si productivitatea angajatilor, ca se vor scurta procesele de recrutare si ca va creste relevanta candidatilor. 37,9% dintre respondenti recunosc ca acele companii cu salarii peste media pietei vor atrage mai multi candidati, iar 7,6% spun ca nu vor mai fi motive de discutii si invidii in echipe.
”Dincolo de toate aceste avantaje, cifrele noastre arata ca, in general, candidatii se raporteaza altfel, cu mai multa incredere, fata de acele anunturi care au salariul publicat. Joburile cu salariul la vedere au cu 40% mai multe aplicari relevante decat celelalte. Si, totusi, in acest moment, doar 14,3% dintre anunturile postate pe eJobs.ro au si salariul inclus”, spune Raluca Dumitra, Head of Marketing, eJobs Romania.
Aprobarea acestei propuneri ar putea marca inceputul unei ere pe care candidatii o asteptau de mult. Angajatorii vad, insa, si jumatatea goala a paharului. 52% dintre participantii la acelasi sondaj derulat de eJobs cred ca angajatii vechi vor fi demotivati daca vor vedea salarii mai mari pentru angajatii noi. Un alt dezavantaj de care se tem recrutorii este ca va creste fluctuatia pentru ca angajatii vor fi mai tentati sa schimbe jobul pentru un salariu mai bun. Aparitia situatiilor tensionate intre colegi acolo unde exista diferente salariale pentru acelasi rol este un alt motiv de ingrijorare pentru companii, alaturi de faptul ca vor exista si mai multi candidati slab pregatiti care vor vana doar salariul.
”Este clar ca piata va deveni mai volatila, iar pentru companiile cu salarii sub nivelul pietei va fi mult mai greu sa gaseasca oameni. Insa este directia spre care se indreapta tot mai multe tari si spre care ne indreptam si noi. Vedem lunar aproximativ 40.000 de oameni care intra pe comparatorul Salario pentru a afla cum se pozitioneaza salariul pe care il castiga fata de alte salarii din industria in care lucreaza sau ale unor angajati cu roluri similare, dar si pentru a isi face o idee despre media din piata inainte de a merge la un interviu de angajare”, mai spune Raluca Dumitra.
Sondajul a fost realizat in luna mai pe un esantion de 450 de respondenti - manageri, recrutori si antreprenori.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter