RO EN
Košík je prázdný

URSA ROMANIA: "In realitate, foarte putine lucrari de izolare se executa corect"

Piata constructiilor are nevoie de mai multa educatie in ceea ce priveste eficienta energetica a cladirilor, in contextul in care, in realitate, foarte putine lucrari de izolare se executa corect si cu materialele recomandate, potrivit opiniei lui Sorin Pana, directorul comercial al Ursa Romania. "Din experienta noastra si din pacate pentru consumatorul final, constructorul alege deseori produse neconforme pentru izolarea peretilor sau a acoperisurilor, doar pe criteriul pretului. Am intalnit deseori antreprenori care raspund la intrebarea «ce izolatie folositi?» cu expresia «le pun 10 centimetri de vata galbena, sa vada ca-i izolatie!». Desi toti furnizorii de vata minerala detin in portofoliu produse specifice pentru toate tipurile de aplicatii, din experienta si statisticile vanzarilor observam ca se foloseste acelasi tip de material de izolatie pentru orice aplicatie, respectiv «cea mai ieftina solutie existenta», ceea ce inseamna o izolare neconforma a peretilor si acoperisurilor si o lipsa totala de izolare fonica a pardoselilor", a explicat managerul Ursa Romania.
Ursa Romania este unul dintre principalii furnizori locali de vata minerala de sticla, avand o cota de circa 35% pe aceasta piata. In primele noua luni ale anului in curs, compania a raportat vanzari de 4 milioane de euro, evolutie similara celei inregistrate in 2013, in contextul in care sectorul de profil a scazut cu 3%-4%. "Estimarile facute de noi in septembrie arata ca piata locala de vata minerala se afla inca in scadere, dupa ce, pe parcursul celor noua luni care au trecut din 2014 intregul segment al izolatiilor a fost extrem de ezitant. In prima parte a anului in curs s-a consemnat o crestere de doua cifre, dar vanzarile din aprilie au fost foarte slabe. Una din explicatiile plauzibile este ca revanzatorii merg exclusiv pe achizitionarea de materiale in promotii, cand isi fac stocuri, iar vanzarea se face pe aceleasi criterii", a precizat Sorin Pana. Anul trecut, vanzarile companiei s-au situat la 5,5 milioane de euro, nivel vizat si in 2014. Pentru 2015, reprezentantul Ursa Romania estimeaza o crestere de maximum 5% atat a vanzarilor firmei, cat si la nivelul pietei.
 
Maximum 2% din clientii finali sunt interesati de tipul de vata minerala achizitionat
Din studiile de piata ale Ursa Romania reiese ca doar 1%-2% din beneficiarii finali sunt interesati de tipul de vata minerala achizitionata, care este grosimea optima a izolatiei si calitatea produsului folosit. "Pentru 150 mp de acoperis pretul mediu al unei izolatii cu vata de sticla de calitate premium, cu grosimea de 30 cm, este de circa 4.000 de lei, iar daca se foloseste un material de calitate medie, la aceeasi grosime, pentru aceeasi suprafata, pretul poate ajunge la aproximativ 3.000 de lei. Din pacate, greseala pe care o fac cei mai multi beneficiari este ca nu folosesc grosimea recomandata de minimum 30 cm la izolatiile acoperisurilor, dimensiunea cea mai des intalnita fiind de 15 cm sau chiar mai putin, diferenta de pret regasindu-se, in scurt timp, la facturile de incalzire", a mai spus Sorin Pana. O solutie optima pentru rezolvarea acestei probleme ar fi ca producatorii de acoperisuri sa promoveze sisteme complete de invelitori, care sa fie alcatuite din tabla si izolatie.
***
In Romania, Ursa este prezenta de 20 de ani, comercializand doua marci de vata minerala (Ursa Glasswool si Ursa Terra), fabricate in Slovenia. Compania locala a fost infiintata in anul 2003, in prezent avand un depozit la Oradea, de unde se realizeaza vanzari in toata tara si o retea de 30-40 de distribuitori la nivel national. In 2013, grupul Uralita (din care face parte Ursa) a raportat vanzari totale de 576 milioane de euro. Pentru informatii suplimentare, click aici!

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter