RO EN
Košík je prázdný

URSA ROMANIA: Piata de vata minerala inca nu si-a reluat trendul de crestere

Ursa Romania, unul dintre principalii furnizori locali de vata minerala de sticla cu o cota de circa 38% pe aceasta piata, a raportat pentru primele opt luni ale anului in curs vanzari de aproape 4 milioane de euro, in usoara scadere fata de aceeasi perioada din 2014, dar in limitele estimate initial de conducerea companiei. "Piata locala de vata minerala inca nu si-a reluat trendul de crestere, dupa ce pe parcursul anului trecut intregul segment al izolatiilor a fost extrem de ezitant. In prima parte a anului in curs, ezitarile si oscilatiile au continuat, trend ce, aparent, se va mentine si in perioada urmatoare. Intr-un fel, aceasta situatie este de asteptat, avand in vedere nivelul scazut de educatie a pietei, in sensul unei lipse generale a interesului fata de avantajele economisirii de energie si resurse", a declarat Sorin Pana, directorul comercial al Ursa Romania. Anul trecut, vanzarile companiei s-au situat la 5,7 milioane de euro.
Potrivit managerului Ursa Romania, piata constructiilor din tara noastra are nevoie de mai multa educatie in ceea ce priveste eficienta energetica a cladirilor, in contextul in care, in realitate, foarte putine lucrari de izolare se executa corect si cu materialele recomandate. "Din experienta noastra si din pacate pentru consumatorul final, constructorul alege deseori produse neconforme pentru izolarea peretilor sau a acoperisurilor, doar pe criteriul pretului. Am intalnit deseori antreprenori care raspund la intrebarea «ce izolatie folositi?» cu expresia «le pun 10 centimetri de vata galbena, sa vada clientu’ ca-i izolatie!». Desi toti furnizorii de vata minerala detin in portofoliu produse specifice pentru toate tipurile de aplicatii, din experienta si statisticile vanzarilor observam ca se foloseste acelasi tip de material de izolatie pentru orice aplicatie, respectiv «cea mai ieftina solutie existenta», ceea ce inseamna o izolare neconforma a peretilor si acoperisurilor si o lipsa totala de izolare fonica a pardoselilor", a explicat managerul Ursa Romania.
Din studiile de piata ale Ursa Romania reiese ca doar 1%-2% din beneficiarii finali sunt interesati de tipul de vata minerala achizitionata, care este grosimea optima a izolatiei si calitatea produsului folosit. "Pentru 150 mp de acoperis pretul mediu al unei izolatii cu vata de sticla de calitate premium, cu grosimea de 30 cm, este de circa 4.000 de lei, iar daca se foloseste un material de calitate medie, la aceeasi grosime, pentru aceeasi suprafata, pretul poate ajunge la aproximativ 3.000 de lei. Din pacate, greseala pe care o fac cei mai multi beneficiari este ca nu folosesc grosimea recomandata de minimum 30 cm la izolatiile acoperisurilor, dimensiunea cea mai des intalnita fiind de 15 cm sau chiar mai putin, diferenta de pret regasindu-se, in scurt timp, la facturile de incalzire", a mai spus Sorin Pana. O solutie optima pentru rezolvarea acestei probleme ar fi ca producatorii de acoperisuri sa promoveze sisteme complete de invelitori, care sa fie alcatuite din tabla si izolatie.
***
In Romania, Ursa este prezenta peste doua decenii, comercializand doua marci de vata minerala (Ursa Glasswool si Ursa Terra), fabricate in Slovenia. Compania locala a fost infiintata in anul 2003, in prezent avand un depozit la Oradea, de unde se realizeaza vanzari in toata tara si o retea de 30-40 de distribuitori la nivel national. In 2014, grupul Uralita (din care face parte Ursa) a raportat vanzari totale de 562 milioane de euro.
 

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter