RO EN
Košík je prázdný

URSA estimeaza o cifra de afaceri de 7,5 milioane de euro, in 2010

Image

 

Nume: Sorin Ciurescu (44 de ani)
Functie/Firma:
director comercial al companiei Ursa Romania;
Studii: Facultatea de Electromecanica din Craiova;
Experienta profesionala: 10 ani de activitate in domeniul materialelor de constructii;
Hobby: baschet, snowboarding.

Ursa Romania este subsidiara autohtona a concernului Uralita, din Spania, comercializand in tara noastra materiale pentru izolatii. Filiala Ursa, infiintata in anul 2002, este unul dintre liderii europeni in domeniul sistemelor termoizolante, gama diversa de produse (vata minerala de sticla, polistiren extrudat si folii izolatoare) avand o arie multipla de aplicatii specifice. Materialele sunt fabricate in 60 de unitati si livrate prin intermediul unei retele de distributie dezvoltate in 23 de tari. La nivel de grup, Uralita a consemnat o reducere de 8% a activitatii din primele sase luni ale anului in curs (fata de perioada corespunzatoare din 2009), inregistrand incasari totale de 328,3 milioane de euro. Segmentul de izolatii si sisteme pentru interior a consemnat cel mai ponderat declin (-1,6%, pana la 262,9 milioane de euro), ca urmare a impactului implementarii programelor guvernamentale de reabilitare termica.
 
- Descrieti situatia de ansamblu pe piata autohtona de izolatii.
- Dupa patru ani in care piata autohtona a izolatiilor a cunoscut o evolutie optima, trendul ascendent a fost stopat brusc la finele anului 2008. Declinul a continuat in 2009 si 2010, pe fondul scaderii rapide a volumului de investitii straine directe, al adancirii deficitului de lichiditati de pe piata si al cresterii ratei somajului. Recesiunea a fost resimitita si in acest an, in egala masura, de toate companiile producatoare de materiale de constructii. Masurile de austeritate, cresterea TVA, nesiguranta locurilor de munca au fost principalii factori care au diminuat interesul populatiei de a investi intr-o locuinta noua. Din ce in ce mai multi beneficiari constientizeaza, insa, importanta izolarii eficiente, mai ales in contextul sporirii costurilor de intretinere. Cel mai probabil, din cauza contextului economic, cererea de materiale de constructii (incluzand si sistemele de izolatii) se va mentine la un nivel minim si in 2011. Pe termen mediu, perspectivele pietei constructiilor sunt pozitive, avand in vedere faptul ca este, inca, nevoie de locuinte noi. De asemenea, exista un potential de dezvoltare a pietei izolatiilor, ca urmare a adoptarii in Romania a legislatiei europene referitoare la eficienta energetica a cladirilor. In urma armonizarii noilor standarde, calitatea produselor utilizate pentru izolatii va deveni mult mai importanta pentru clienti.
- Ce produse din portofoliu sunt mai solicitate?
- Produsele termo si fonoizolatoare din vata minerala de sticla, incluse in gama Elf, sunt cele mai bine vandute din protofoliul companiei. Este un semnal pozitiv faptul ca sporeste cererea de materiale performante si avand calitati tehnice superioare. Un exemplu in acest sens este centrul comercial tip mall Gold Plaza, din Baia Mare, pentru izolarea fatadei acestuia fiind utilizate sisteme comercializate de Ursa.
- Mentionati cele mai noi produse si servicii lansate in Romania.
- Recent, am lansat o noua gama de vata minerala, Ursa Terra, cu proprietati de izolare termica si fonica superioare sistemelor din aceeasi categorie. Totodata, am conceput o serie de servicii speciale destinate arhitectilor, cum ar fielaborarea unui software pentru calculul si evaluarea proprietatilor de izolare fonica a structurilor de constructii, a unui CD al arhitectului (ce contine detalii CAD) si a unui ghid «de buzunar» pentru domeniul izolatiilor. Toate materialele de izolare pentru sectorul ingineriei structurale sunt aprobate de autoritatile de control, poarta marcajul CE si sunt produse, la nivel mondial, in fabrici dotate cu echipamente de inalta tehnologie. Totodata, produsele finite sunt verificate de divizia de management al calitatii (certificata conform standardului ISO 9001).
- Cum au evoluat afacerile Ursa Romania in 2010?
- In primul semestru al acestui an, Ursa Romania a inregistrat o cifra de afaceri de 3,5 milioane de euro, pentru intregul an fiind estimate incasari de 7,5 milioane de euro. Rezultatele indica o diminuare de aproximativ 17% a veniturilor fata de nivelul din 2009, in limitele reducerii activitatii de pe piata de profil. Pentru 2011 nu avem in plan investitii majore, urmand a ne concentra afacerile pe cresterea vanzarilor si a cotei de piata. Lipsa investitiilor importante in domeniul imobiliar si suspendarea proiectelor de centre comerciale de mari dimensiuni au determinat o repozitionare a activitatii firmei, principalele lucrari contractate vizand modernizarea din punct de vedere termic si fonic a imobilelor existente.
- Care sunt directiile de dezvoltare a sectorului specific in anii urmatori?
- Previziunile pentru acest final de an nu sunt incurajatoare, estimandu-se chiar o scadere de aproximativ 30% a pietei materialelor de constructii fata de nivelul anului trecut. Nici in 2011 nu va avea loc o modificare, in sensul reluarii trendului ascendent, o revenire a sectorului specific fiind estimata pentru 2012. Redresarea domeniului va depinde, insa, de revenirea economiei nationale, respectiv de masurile guvernamentale si de alocarea de fonduri bugetare /europene pentru cresterea numarului de lucrari noi si al celor de reabilitare. Totodata, va fi sustinuta de usoara revigorare a economiilor tarilor din Europa Occidentala. Cresterea economica nu va mai atinge, insa, recordurile anterioare crizei, dar cu siguranta vom obtine rezultate mai bune decat in 2009 si 2010.
- Care sunt cerintele minime pentru o izolare eficienta energetic?
- Problemele existente pe piata internationala a constructiilor, referitoare la emisiile de gaze cu efect de sera, la incalzirea globala, precum si diferitele initiative ale guvernelor statelor din intreaga lume vor stimula, fara indoiala, piata izolatiilor in urmatorii ani. Este cunoscut deja faptul ca o izolatie termica efectuata in mod corespunzator poate contribui decisiv la reducerea emisiilor de CO2 in atmosfera. Un alt factor determinant este reprezentat de cresterea pretului energiei, al carei ritm nu pare a incetini in viitor. In cele mai multe cazuri, termoizolarea eficienta este sinonima utilizarii unei cantitati cat mai mari de material izolant.
O constructie durabila trebuie sa beneficieze de un sistem de izolatie performant din punct de vedere tehnic (cu nivel cat mai scazut al valorii U) si sa nu se formeze punti termice. De asemenea, sistemul ales trebuie sa fie usor de instalat. Totodata, este foarte important ca anvelopa cladirii sa fie izolata etans, fiind necesara instalarea corecta a membranei de vapori. Chiar si mici lacune in membrana respectiva pot permite infiltrari ale aerului exterior, rezultand pierderi de energie. In zonele cu un climat rece, o membrana de vapori neinstalata corespunzator poate genera aparitia factorilor biologici daunatori pentru sanatatea umana.
- Cum credeti ca se vor adapta firmele din Romania noilor cerinte europene?
- Noua legislatie europeana ce include standardele comunitare referitoare la eficienta energetica a cladirilor are ca principale obiective diminuarea consumului de energie si reducerea cheltuielilor cu 20% pana in 2020. Statele membre vor trebui sa-si adapteze normele ce reglementeaza lucrarile de constructii, astfel incat toate imobilele executate incepand cu anul 2020 sa dispuna de standarde inalte din punct de vedere al eficientei energetice. Pentru ca in 10 ani sa reusim sa ne aliniem normelor UE, sistemul de lucru privind reabilitarea termica a cladirilor trebuie simplificat si modificat substantial. De asemenea, se impune ca furnizorii sa investeasca in cresterea calitatii produselor, numai societatile care vor raspunde cerintelor de performanta urmand a se mentine pe piata.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter