RO EN
Košík je prázdný

TIKKURILA: Vanzarile si profitabiltatea au crescut in primul trimestru din 2020

In intervalul ianuarie – martie 2020, performanta financiara reusita de Tikkurila a fost in conformitate cu nivelul planificat in strategia de management pentru acest an. Concret, cifra de afaceri s-a ajustat pozitiv cu 3% si a cumulat 133 milioane euro, dupa excluderea impactului valutar avansul ajungand la 3,6%. De asemenea, veniturile operationale au sporit cu 4,4% pana la 8,5 milioane de euro, fiind corespunzatoare unei marje de 6,4%. Avansul s-a datorat mixului favorabil de pret, dar a fost oarecum franat de fluctuatiile valutare. Din punct de vedere geografic, o crestere sustinuta a fost inregistrata in Federatia Rusa (143,6 milioane de euro), ca urmare a majorarii ponderii produselor premium, ce au inceput sa fie tot mai solicitate in anumite regiuni, cu deosebire in Moscova. De asemenea, rezultate bune au fost consemnate inclusiv in Finlanda (91,1 milioane de euro) si Suedia (118,7 milioane de euro), unde s-a reusit o revenire aproape de nivelul maxim de performanta, in pofida conditiilor adverse date de devalorizarea coroanei suedeze. In ceea ce priveste piata din Polonia (89,4 milioane de euro), declinul vanzarilor era de asteptat, dat fiind cota ridicata a valorii de raportare, determinata de cresterea mai rapida a volumelor fata de cea a preturilor. In timpul pandemiei, prioritatea centrala este aceea de a lua cele mai bune masuri in vederea protectiei sanatatii si securitatii angajatilor. Activitatea a continuat neintrerupt in toate unitatile de productie, cu exceptia uneia singure din Federatia Rusa care a fost inchisa temporar, din cauza restrictiilor impuse de autoritati. In viitor, se estimeaza ca veniturile vor fi afectate de masura in care regulile stabilite vor afecta mobilitatea persoanelor si programul de functionare a magazinelor, implicit nivelul cererii. Este de asteptat ca efectele crizei actuale sa fie tot mai dure, insa intensitatea acestora va fi diferita de la o regiune la alta. Pe segmentul vopselelor decorative, de exemplu, comenzile au un timp scurt de executie, astfel incat orice prognoza poate fi facuta pornind de la cererea actuala, confirmand astfel nivelul scazut de predictibilitate. Cu toate acestea, pozitia financiara a grupului este solida, pentru a limita riscurile fiind implementate deja masuri de reducere temporara a costurilor si management atent al numerarului. De asemenea, pentru a securiza profitabilitatea, structura costurilor va fi in viitor adaptata in mod dinamic la nivelul cererii. In Romania, lacurile si vopselele Tikkurila sunt disponibile prin intermediul unor distribuitori cum ar fi Dejmark Partners si TM Color.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter