RO EN
Košík je prázdný

SIVI CROM: Crestere a ponderii vopselelor industriale in vanzarile totale

Situatia pietei locale de lacuri si vopsele s-a imbunatatit usor in 2013, chiar daca in comparatie cu anul 2008 aceasta s-a confruntat cu inca un an de criza, potrivit reprezentantilor companiei Sivi Crom Prod - Targoviste. Societatea mixta romano-elena este specializata in productia de grunduri, lacuri si vopsele, detinand o fabrica cu o capacitate totala de 1.000 de tone pe an. "Schimbarea pe care a adus-o anul precedent, in conditiile contractiei pietei, s-a observat in modificarile structurale ce au avut loc in cadrul corporatiilor active pe plan intern, cum ar fi fuziunea Fabryo - Atlas Paints. De asemenea, trebuie remarcata, la nivel extern, ralierea la sustenabilitate prin asocierea Akzo Nobel (in calitate de lider european in productia de lacuri si vopsele) cu cei mai mari producatori de materii prime din domeniu: BASF, Bayer, Evonik, Henkel, Lanexss si Solvay", a declarat Irina Cotenescu, administratorul companiei.
Sivi Crom Prod este afiliata Asociatiei Industriei Vopselelor din Romania (AIVR), care reuneste 18 dintre cei mai importanti producatori specializati, ce au realizat, in 2012, afaceri totale de 212,25 milioane de euro. Pe piata locala de profil sunt activi aproximativ 30 de furnizori semnificativi, in timp ce importurile anuale se situeaza la aproximativ 48 milioane de euro. "Structura pietei este dominata de vopselele arhitecturale (85,73% din total) si de materialele pentru industria auto (12,19%), ponderea vopselelor industriale urmand declinul din domeniu si ajungand la numai 2,08%. Intrucat datele anului 2013 nu au fost inca centralizate, informatiile sunt calculate la nivelul anului 2012. In raport cu aceste statistici, compania noastra produce, preponderent, vopsele arhitecturale, insa cota celor destinate sectorului industrial este mai mare (7,13%), datorita, mai ales, cresterii cererii pentru produse de inalta calitate, din clasa vopselelor epoxidice si poliuretanice bicomponente, a caror pondere estimam ca va spori si in viitorul apropiat", a precizat managerul Sivi Crom Prod.
 
Eforturi pentru mentinerea preturilor
In contextul in care pretul reprezinta unul dintre criteriile de baza pentru achizitia de lacuri si vopsele, sunt asteptate noi presiuni din acest punct de vedere, ca urmare a semnalelor de majorare a cotatiilor materiilor prime si efectelor masurilor fiscale anuntate de Guvern la sfarsitul anului trecut. "Am depus eforturi foarte mari pentru conformarea la cele mai recente impuneri legislative in domeniu si selectarii tipurilor de materii prime care ne asigura rezultate optime. Un pas inainte a fost reprezentat de obtinerea certificatului de conformare cu eticheta ecologica pentru unul dintre produsele din oferta - Extra Plast - vopsea lavabila de interior. Din punct de vedere al rezultatelor, lazura tixotropa destinata protectiei si decorarii lemnului la exterior s-a mentinut in topul solicitarilor clientilor", a mai spus Irina Cotenescu.
***
Sivi Crom Prod este activa pe piata locala a constructiilor din anul 1994, reprezentand subsidiara grupului elen Syvi Chrom Syn. PE, al carui patron detine si pachetul majoritar de actiuni ale companiei (55%), aducand, alaturi de capital, tehnologia de fabricatie a celor mai multe dintre produsele firmei. Produsele livrate in Romania se incadreaza in categoria vopselelor decorative, industriale si tratamentelor speciale anticorozive, fiind disponibile sub marcile Extra Plast, Sivi Plast, Hidrocrom, Relief, Satina, Mitilac, Borealis, Stralarte etc. Anul trecut, compania a raportat o crestere cu 9% a cifrei de afaceri fata de nivelul de 2,5 milioane de lei inregistrat in 2012.
 

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter