RO EN
Košík je prázdný

SHERWIN-WILLIAMS: Valspar contribuie cu 16,8% la cresterea vanzarilor

Managerii corporatiei americane Sherwin-Williams Company - prezenta si in Romania, prin Sherwin Williams Balkan -, au anuntat recent ca, in cel de-al treilea trimestru al anului in curs, vanzarile nete consolidate au crescut cu +5%, atingand un nou prag-record (generat in principal de activitatea entitatii preluate, Valspar), iar in primele noua luni a.c. sporirea cantitatilor livrate, precum si cresterea pretului, in special pe segmentul vopselelor livrate in ambele Americi si la divizia Consumer Brands Group, au determinat o majorare de +22,4% a incasarilor. Astfel, in perioada de referinta, dupa cum se arata intr-un raport financiar al holdingului, comparativ cu trimestrul al treilea din 2017, cifra de afaceri consolidata a sporit cu 224,5 milioane de dolari (+5%), ajungand la un record de 4,73 miliarde USD, iar in primele noua luni ale anului in curs s-a constatat o crestere cu 2,47 miliarde dolari (+22,4%), pana la 13,47 miliarde USD, ca urmare, in principal, a vanzarilor optime de vopseluri in ambele Americi si a impactului favorabil dat de reclasificarea veniturilor (conform ASC 606) incepand din ianuarie-mai 2018, odata cu adaugarea vanzarilor Valspar la cele ale Sherwin-Williams Company (ce au avut o contributie de +16,8% in primele noua luni la vanzarile nete ale grupului). Aceasta reclasificare a avut, insa, un usor aport negativ la cifra de afaceri calculata pentru cele noua luni ale anului in curs (-0,8%), fara efect asupra profitabilitatii, ca urmare a schimbarii unor criterii la capitolul de cheltuieli generale, administrative si de vanzari.
Sporire de +56,4% pentru divizia Performance Coatings Group
In ceea ce priveste structura livrarilor consemnate dupa traversarea celor noua luni de referinta, circa 7,37 miliarde USD (+6,4%) a reprezentat aportul departamentului The Americas Group (ce reuneste activitatea Paint Stores Group si Latin America Coatings Group), care si-a majorat livrarile de vopsele arhitecturale, din punct de vedere cantitativ, pe toate pietele-tinta, in conditiile unei ajustari in sens pozitiv a pretului. La randul sau, divizia dedicata pietelor de consum (Consumer Brands Group), unde este cuprinsa si Valspar, s-a evidentiat printr-un rulaj de 2,2 miliarde USD, rata de majorare fiind, astfel, optima (+39,3%), in conditiile unei imbunatatiri vizibile a profitabilitatii, tot pe seama Valspar. Dar cea mai semnificativa rata de crestere (+56,4%) s-a remarcat in momentul raportarii rezultatelor sectiei Performance Coatings Group (ce reuneste sectia de finisaje Global Finishes Group si unele produse speciale Valspar), care au ajuns la aproape 3,89 miliarde USD, astfel incat, in pofida unor costuri legate de anumite achizitii strategice, profitul diviziei (exprimat doar in dolari) s-a majorat la 339,8 milioane USD, de la 179,1 milioane USD in ianuarie-septembrie 2017.
Comentand aceste rezultate, John G. Morikis, presedinte si CEO al Sherwin-Williams Company, a subliniat ca, „in conditiile actuale, urmarim in continuare sa fructificam oportunitatile date de integrarea cu Valspar, dar in trimestrul al treilea ne-am confruntat cu unele probleme legate de ponderarea cresterii cererii pe segmentul nord-american de vopsele arhitecturale, de o scadere secventiala a unor afaceri pentru domeniul industrial in China si Europa, respectiv de impactul complet nefavorabil al cursului de schimb”.
In acest context, au fost anuntate alte estimari pentru compania combinata (Sherwin-Williams Company cu Valspar), care indica, pentru intregul an in curs, o crestere cuprinsa intre 15% si 20% a rulajului total, intrucat contributia Valspar la vanzari, in primele cinci luni din 2018, a fost de cel putin 1,85 miliarde USD. In orice caz, asa cum au comunicat de aceasta data, managerii Sherwin-Williams se asteapta ca venitul net anual pe actiune sa se situeze intre 13,8 USD si 14 USD, cu toate taxele si costurile incluse.
***
Fondata in 1866, The Sherwin-Williams Company este lider global in productia, dezvoltarea, distributia si vanzarile de lacuri si vopsele, sisteme de protectie si finisare, respectiv sortimente auxiliare pentru clientii profesionisti, industriali, comerciali si din retail, iar odata cu preluarea Valspar - un grup industrial din SUA, specializat in domeniul vopselelor, cu activitati internationale mai ales in Australia, Canada, China, Noua Zeelanda si Marea Britanie - s-a creat liderul mondial al industriei de lacuri, vopsele si sisteme de finisare. Printre marcile binecunoscute in SUA si pe plan global, promovate de corporatie, se afla: Sherwin-Williams, Valspar, HGTV Home by Sherwin-Williams, Dutch Boy, Krylon, Minwax, Thompson’s Water Seal, Cabot si multe altele. Cu sediul central in Cleveland - Ohio (SUA), de unde administreaza afacerile globale, The Sherwin-Williams Company isi comercializeaza produsele marca Sherwin-Williams exclusiv prin intermediul unei retele de peste 4.100 de magazine si showroom-uri operationale sub forma unor companii, in timp ce alte branduri sunt vandute prin retele comerciale de masa, centre cu produse de amenajare a locuintelor, dealeri independenti de vopsele, magazine de feronerie si accesorii, respectiv prin comertul de tip retail al sortimentelor destinate autoturismelor si prin distribuitori de produse industriale. La randul sau, The Sherwin-Williams Performance Coatings Group asigura si exporta o gama diversa de solutii de inalta tehnologie pentru pietele de constructii, industriale, de ambalaje si transport in mai mult de 120 de tari din intreaga lume. La nivelul anului 2016, The Sherwin-Williams Company a raportat vanzari nete consolidate de 2,78 miliarde USD (+4,6%), in timp ce, dupa achizitia Valspar, cifra de afaceri pro-forma combinata, aferenta acelui an, a fost estimata la 15,8 miliarde USD (realizata cu peste 60.000 de specialisti, angajati pe plan global). Pentru 2017, asa cum s-a precizat intr-un comunicat anterior al grupului, The Sherwin-Williams Company s-a evidentiat prin vanzari nete consolidate de 14,98 miliarde USD, aceasta fiind in crestere reala cu +26,4% fata de 2016, cand, in urma unor reevaluari, au fost constatate diferente comparativ cu estimarea pro-forma, rulajul din acel moment fiind stabilit definitiv la putin peste 11,85 miliarde USD.
Pe piata din Romania, din ianuarie 2016, Sherwin-Williams Balkan (ca parte a Sherwin-Williams Product Finishes Europe, din cadrul Performance Coatings Group) a devenit unicul distribuitor al produselor Dow Corning si Geocel pe piata romaneasca, in urma achizitiei companiei Geocel Limited de catre The Sherwin-Williams Company. Societatea are doua depozite, in Bucuresti si Timisoara, pentru 2017 anuntand deschiderea un birou de vanzari in Cluj-Napoca. Potrivit celor mai recente date oficiale (istorice), Geocelpro - reprezentanta din tara noastra a firmei preluate, Geocel, cu sediul in Bucuresti - a realizat in 2014 o cifra de afaceri neta de circa 1,88 milioane de lei, iar in 2013 rulajul s-a plasat la 1,41 milioane de lei, respectiv la 1,39 milioane de lei in 2012. La randul sau, Sherwin-Williams Balkan, cu sediul social in Chisoda (judetul Timis), a avut in 2017 un rulaj net de 42,6 milioane de lei (si 22 de angajati), cu un profit net de 2,6 milioane de lei, dupa ce a lucrat in 2016 cu 21 de salariati si a raportat o cifra de afaceri de peste 41,9 milioane de lei, in conditii de profitabilitate (la fel ca si in precedentele 12 luni), iar in 2015 s-a evidentiat printr-un numar de 14 angajati si vanzari de 35,4 milioane de lei, in timp ce, in 2014, a consemnat un rulaj de circa 36,8 milioane de lei (realizat cu 12 angajati). Informatii suplimentare, la www.sherwin-williams.com

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter